Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp med å få et normalt liv


Gjest Guest_Gutt19_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Gutt19_*

Nå har det seg slik at jeg er 19 år gammel gutt, som aldri har kysset eller hatt sex. Dette er noe jeg er skikkelig flau over, så jeg vil virkelig gjøre noe med det. Når jeg ser 14-15 år gamle nerder, som får den sinnsykt pene jenta, og som har hatt sex og sånt, blir jeg veldig lei.

 

Jeg har skikkelig problemer med å slå meg løs. Jeg er en outsidere, mildt sagt. Jeg er skikkelig stille, og klarer vel egentlig ikke prate en ordentlig samtale med andre personer som jeg ikke kjenner godt nok. Jeg har aldri hatt kjæreste, og jeg har vel gitt opp håpet om det også. Jeg er vel ikke noe spesielt stygg, er bare personligheten som er hovedproblemet. Dog, jeg har aldri fått høre at jeg er "pen" eller noe sånt.

 

Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har vel ingen venner jeg kan finne på noe skikkelig med, og drar aldri ut på fest. Jeg liker ikke øl, og jeg føler at gutta MÅ drikke øl for å bli akseptert. Jeg kan drikke to øl, men så orker jeg ikke mer. Jeg liker ikke smaken, og er ikke tørst lenger. Så i helgene sitter jeg foran PCen og bare kjeder meg. Ettersom tida har gått, har jeg blitt vant til det, og jeg trives med det. Men det er ikke sosialt. Jeg vil bli normal, få skikkelig venner som jeg kan gjøre noe med, få meg en jente, slå meg løs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du vil slå deg løs, men du har hverken lyst til å feste eller drikke... Hva i huleste er det du da setter i å slå deg løs?

 

Og skal gi deg et hint.... jenter liker gutter som det er litt liv i. Ta med ei kasse på neste fest og slå på stortromma, så lenge du ikke prøver å voldta noen kan du alltids skylde på fylla hvis det går galt.

Lenke til kommentar

Hmm, vel.. Du skriver at du vet hva du vil ihvertfall. Det er bra. Uten å helt vite hva du egentlig spør om, så forutsetter jeg at du spør om råd/tips til hvordan du kan ta dette steget.

 

Først vil jeg bare si at vi to ikke er så fryktelig ulike. Jeg liker ikke øl, men dette anser jeg overhodet ikke som noe problem. Jeg drar sjelden på fest selv, men de gangene jeg er på det så drikker jeg aldri øl og jeg blir godt akseptert for det. Så dette er overhodet ikke noe problem. Det viktige når du er ute blant folk er å kunne få kontakt med dem.

 

Du trenger heller ikke være flau over at du ikke har kysset ei jente eller har hatt sex. Mange gutter på vår alder har ikke hatt sex, så det er ikke noe stress. Men det er klart at jenter ikke gror på trær, så du må klare å ta kontakt med de. Dette går mye på selvtilliten din som det er helt nødvendig at du har i orden for å kunne føre en normal samtale med noen du ikke kjenner fra før av uten å framstå som pissnervøs og usikker.

 

Med noen så klaffer det enkelt og greit, mens det ikke gjør det med andre. Selv har jeg aldri opplevd å ikke klaffe med noen jeg har blitt kjent med eller møtt første gang, men de fins de også. Så ikke vær redd, bare du får i gang en samtale med noen så finner du fort ut om det fører noen vei eller ikke :) Det du også kan gjøre er å øve deg litt ved å småprate med folk du ikke kjenner eller bare kjenner litt fra før av. Du kan også tenke deg opp noen samtaleemner på forhånd også. Det er utrolig hva folk er interessert i.

 

Du kan også stikke ut på byen alene. Vet det kan kjennes litt kleint ut til å begynne med, men det fins allerede minst én tråd her på forumet som handler om det å dra på byen alene. Du må ikke drikke øl her heller.

 

Du må også klare å ta initiativ til å finne på noe. Jeg er sikker på at flere av vennene dine er med på noe dersom dere finner på noe fett å gjøre. Eller så kan du jo alltids prøve å skaffe deg nye venner, men dette er jo ikke så lett for alle. I denne alderen er de fleste etablerte og det er vanskelig å finne seg nye venner, men overhodet ikke umulig. Men du må tørre å føre samtaler med folk å se om dere har noe tilfelles osv. Jeg er meget sjenert selv, og jeg vet det ikke er lett, men du må bare tørre.

 

Tør jeg spørre hvor du bor forresten? Bor du i Oslo f. eks. så er det jo flust å finne på.

Lenke til kommentar
Hmm, vel.. Du skriver at du vet hva du vil ihvertfall. Det er bra. Uten å helt vite hva du egentlig spør om, så forutsetter jeg at du spør om råd/tips til hvordan du kan ta dette steget.

 

Først vil jeg bare si at vi to ikke er så fryktelig ulike. Jeg liker ikke øl, men dette anser jeg overhodet ikke som noe problem. Jeg drar sjelden på fest selv, men de gangene jeg er på det så drikker jeg aldri øl og jeg blir godt akseptert for det. Så dette er overhodet ikke noe problem. Det viktige når du er ute blant folk er å kunne få kontakt med dem.

 

Du trenger heller ikke være flau over at du ikke har kysset ei jente eller har hatt sex. Mange gutter på vår alder har ikke hatt sex, så det er ikke noe stress. Men det er klart at jenter ikke gror på trær, så du må klare å ta kontakt med de. Dette går mye på selvtilliten din som det er helt nødvendig at du har i orden for å kunne føre en normal samtale med noen du ikke kjenner fra før av uten å framstå som pissnervøs og usikker.

 

Med noen så klaffer det enkelt og greit, mens det ikke gjør det med andre. Selv har jeg aldri opplevd å ikke klaffe med noen jeg har blitt kjent med eller møtt første gang, men de fins de også. Så ikke vær redd, bare du får i gang en samtale med noen så finner du fort ut om det fører noen vei eller ikke :) Det du også kan gjøre er å øve deg litt ved å småprate med folk du ikke kjenner eller bare kjenner litt fra før av. Du kan også tenke deg opp noen samtaleemner på forhånd også. Det er utrolig hva folk er interessert i.

 

Du kan også stikke ut på byen alene. Vet det kan kjennes litt kleint ut til å begynne med, men det fins allerede minst én tråd her på forumet som handler om det å dra på byen alene. Du må ikke drikke øl her heller.

 

Du må også klare å ta initiativ til å finne på noe. Jeg er sikker på at flere av vennene dine er med på noe dersom dere finner på noe fett å gjøre. Eller så kan du jo alltids prøve å skaffe deg nye venner, men dette er jo ikke så lett for alle. I denne alderen er de fleste etablerte og det er vanskelig å finne seg nye venner, men overhodet ikke umulig. Men du må tørre å føre samtaler med folk å se om dere har noe tilfelles osv. Jeg er meget sjenert selv, og jeg vet det ikke er lett, men du må bare tørre.

 

Tør jeg spørre hvor du bor forresten? Bor du i Oslo f. eks. så er det jo flust å finne på.

 

Er vel bare rundt 10-20% av den mannlige befolkningen som enda er jomfru i en alder av 19 år, og over halvparten av dem er enten funksjonshemmede eller utrolig stygge. Har ikke nøyaktige tall, men kan jo alltids gå utifra pollen som er satt opp her på forumet(husker ikke hvor den var).

Lenke til kommentar
Du sier du vil slå deg løs, men du har hverken lyst til å feste eller drikke... Hva i huleste er det du da setter i å slå deg løs?

 

Og skal gi deg et hint.... jenter liker gutter som det er litt liv i. Ta med ei kasse på neste fest og slå på stortromma, så lenge du ikke prøver å voldta noen kan du alltids skylde på fylla hvis det går galt.

 

Powerpie, you are very superficial. You think that you own some standards and that the whole world must fit into your judgment? Take a look around you! You are just a product of your society, nothing more.

 

 

And regarding the subject. there is nothing wrong with you, it doesn't mather if you are a virgin or not, if you drink beer or not. Just be how you want to be, not how the society or anyone else expects you to be, and stop thinking that you are in some kind of disadvantage or on a wrong track. There is no such thing as "normaly" other then what the majority dictates.

Lenke til kommentar
Du sier du vil slå deg løs, men du har hverken lyst til å feste eller drikke... Hva i huleste er det du da setter i å slå deg løs?

 

Og skal gi deg et hint.... jenter liker gutter som det er litt liv i. Ta med ei kasse på neste fest og slå på stortromma, så lenge du ikke prøver å voldta noen kan du alltids skylde på fylla hvis det går galt.

 

Powerpie, you are very superficial. You think that you own some standards and that the whole world must fit into your judgment? Take a look around you! You are just a product of your society, nothing more.

 

 

And regarding the subject. there is nothing wrong with you, it doesn't mather if you are a virgin or not, if you drink beer or not. Just be how you want to be, not how the society or anyone else expects you to be, and stop thinking that you are in some kind of disadvantage or on a wrong track. There is no such thing as "normaly" other then what the majority dictates.

 

I'm simply answering his question. You, on the other hand, are lecturing him on the different aspects of ethics and naivetivity.

 

The majority decides the ideal, but the average is what really decides what's normal. In other words, there is a definition. A normal person is the average person. A retard ain't normal. A gay ain't normal. And neither is a very clever person. Atleast not compared to the rest of the society.

 

Since i'm a product of the society group he wants to be a part of, then i consider myself as a much better lecturer on this topic then you.

 

The threadstarter had a reason to ask these question; perhaps he wanted to achieve something in his life instead of sitting on his ass 24/7. It might be fun now, but when he looks back at his youth 10 years from now, then he's probally going to regret the things he _didn't_ do.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Jenter kommer av seg selv etterhvert, men ikke om du sitter hjemme hver helg og aldri møter på noen. Du bør sosialisere deg bedre med de vennene du har, spør dem om det er noen som skal ut i helgen da vel, om de skal så spør om du kan bli med, hva har du å tape? Har man ingen venner kan det være vrient, for den letteste måten å få nye venner er gjennom de vennene man allerede har.

 

Om du ikke drikker øl har vel ikke noe å si, kjøp deg en flaske sprit da vel, så blander du det heller ut så smaker det som brus. Jeg foretrekker sprit fremfor øl selv, og jeg kjenner mange som ikke drikker øl og tenker ikke over at det er noe sært med det.

 

Du sier du sitter inne hver helg på pcen, hvorfor ringer du ingen av de du kjenner å spør om å finne på noe? Når jeg var hardcore gamer før var det veldig sjeldent at noen ringte meg, kunne gå en uke uten at noen prøvde å kontakte meg engang, nettopp fordi jeg ikke viste at jeg var intressert i å dra ut. Men nå de siste årene har jeg vist at jeg vil være med ut å være sosial, jeg blir med på fester, jeg blir med på turer, jeg fikk flere og flere venner osv, og nå hører det til sjeldenhetene at jeg får være aleine hjemme en hel dag i fred.

 

Så det finnes håp, men i starten må du dra det igang selv...

Lenke til kommentar
Man trenger faktisk ikke gå på fylla for å slå seg løs. Prøv ut snowboard, begynn å spill trommer, klikk mongo jackass style i gata som en annen drittunge. Gjør noe utenom det vanlige. :)

 

Stemmer for dette. Det er helt latterlig at man skal behøve å tylle i seg alkohol ved enhver anledning for å kunne føle seg normal. Siden du er sjenert, bør du heller begynne å arbeidet med det problemet, og ikke bruke alkohol og rus til å glemme det. Begynn å utfordre deg selv, gjør små ting du egentlig ikke tør. Begynn i det små, som å gå på kafé alene, og så kanskje på kino eller konsert alene. Sånne steder hvor det er mest vanlig å være to eller fler.

 

Og ikke tenk på hva alle andre tenker om at du går alene, for de aller fleste kunne ikke brydd seg mindre. Slapp av, og vær heller stolt over at du tør å gå alene og at du tør å ta avstand fra drikkepresset som hersker i dette landet. Gjør du dette lenge nok, vil du etter hvert også bygge opp selvtilliten gradvis, og jo mer du trives med deg selv, jo lettere er det å komme i snakk med folk.

 

Tro meg, jeg har hatt det nøyaktig som du har det nå. Det gjelder å ta tak i problemet, fjerne det med rota, og komme seg videre.

Lenke til kommentar
Gjest en_annen_gjest_p

Å gå på kino alene er vel "litt" sosialt selvmord? Dersom man har lyst til å lykkes sosialt er det vel ikke akkurat et sjakktrekk? Se for deg at du går på kino alene da også møter du noen du kjenner som spør "hvem er du med da?"... så blir det heeeelt stille...... akward....

Lenke til kommentar
Å gå på kino alene er vel "litt" sosialt selvmord? Dersom man har lyst til å lykkes sosialt er det vel ikke akkurat et sjakktrekk? Se for deg at du går på kino alene da også møter du noen du kjenner som spør "hvem er du med da?"... så blir det heeeelt stille...... akward....

 

Hvorfor det, egentlig? Er kinosalen reservert for mennesker i gruppe? Jøss, det visste jeg faktisk ikke. Rart de ikke har kastet ut meg, da, så mange ganger jeg har gått alene.

 

Det er bare fjollete å ikke tørre å gå på det man har lyst til, bare fordi man er redd for å bli sett alene. Man skal ikke begrense sin frihet bare på grunn av frykt for de sosiale normene alle strever så slavisk etter å følge. Det er tull. Gjør som du selv vil.

Lenke til kommentar
Å gå på kino alene er vel "litt" sosialt selvmord? Dersom man har lyst til å lykkes sosialt er det vel ikke akkurat et sjakktrekk? Se for deg at du går på kino alene da også møter du noen du kjenner som spør "hvem er du med da?"... så blir det heeeelt stille...... akward....

 

Hvorfor det, egentlig? Er kinosalen reservert for mennesker i gruppe? Jøss, det visste jeg faktisk ikke. Rart de ikke har kastet ut meg, da, så mange ganger jeg har gått alene.

 

Det er bare fjollete å ikke tørre å gå på det man har lyst til, bare fordi man er redd for å bli sett alene. Man skal ikke begrense sin frihet bare på grunn av frykt for de sosiale normene alle strever så slavisk etter å følge. Det er tull. Gjør som du selv vil.

Å ikke gå alene på kino fordi en er redd for "konsekvensene" er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Og hvorfor bruke gjestefunksjon? Er det et "sosialt selvmord" å komme med en slik påstand kanskje?

Lenke til kommentar

Det er da absolutt ikke noe drikkepress her i landet... Har aldri hatt noen som har prøvd å sjenke meg nedenom og hjem jeg :(

 

Å gå på kino aleine er jo litt stusselig da. Men er vel bare å spørre med en venn?

 

@TheMartine: Ja for all del, hvis du blir lykkelig av å gå på kino alene, så værsågod. Jeg ville hvertfall følt et hvis ubehag hvis jeg gjorde det, så derfor gjør jeg det ikke... Hadde jeg trives med det så hadde jeg sikkert gjort det, men jeg er ganske så sikker på at de fleste liker å ha noen med seg på kino ;D

Lenke til kommentar

Jeg er enig at kino ikke helt er veien å gå. Jeg ville bare blitt irritert hvis en random hadde begynt å prate med meg under en film. Dessuten slenger jeg meg på den at det er stusselig å dra på kino aleine, jeg synes ihvertfall det virker litt sært. Da ville jeg heller spurt noen bekjente om de ville blitt med deg, for å stifte et bedre vennskap.

 

Vet ikke hvor gammel du er, men går du på skole? Det enkleste er vel å skaffe venner der, folk i klassen f.eks. Er ikke værre enn å ta kontakt med de du synes virker ålreite, fester osv blir man invitert til når man får et større vennenettverk.

 

Altså hvis man vil på kino, så er det ikke noe i veien for å dra aleine. Men hvis jeg vil se en film på kino, så inviterer jeg alltid med meg noen, hvis jeg møter noen som er aleine på kino tenker jeg bare at han er en ensom stusselig kar, og ikke noen jeg gidder å sosialisere meg med. Men det er altså meg da...

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Hvor sosialt er det egentlig å gå på kino? Altså, selve kinoen?

 

Eg synes ikke det er særlig sosialt og ser ikke poenget med å gå på kino om man skal bli bedre kjent med noen(for eks første stevnemøte). Det finnes langt bedre sosiale arenaer å invitere folk med på, som gir en langt bedre mulighet for å faktisk bli kjent med noen, evnt bedre kjent med noen.

 

Ikke missforstå meg, det er hyggelig å gå på kino med folk man kjenner, men eg mener det er ikke noe galt i å gå alene om man vil det.

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat enden på verden å være 19 uten å ha gjort så mye da. Det kan godt være at grunnen til at du ikke er så sosial er at du ikke har funnet den rette vennegjengen. :p

 

Når du begynner å studere/jobbe så får du gjerne flere folk du omgås enn du gjør til vanlig. Det hjelper også på situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest jomfru_kjekken

19 og jomfru her også. Det verste er at jeg er kjekk. Problemet ligger i hodet/personligheten tror jeg. Har masse venner osv og finner det enkelt å prate med folk, men har aldri klart å innlede et forhold.

 

Klarer aldri å flørte, berøre osv. Forstår ikke hvordan det gjøres. Har masse venner som har jentevenner, og venninger av dama til kompisser osv, men vet aldri hva jeg skal si, eller hvordan flørte med dem. Hvordan lærer man seg å flørte/innlede forhold? Er det noe jeg har gått glipp av de 3 årene jeg spilte world of warcraft på ungdomsskole/vgs? :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt19_*

Jeg er hele tida livredd for å gjøre ting som gjør at folk ikke liker meg. Jeg tenker konstant på hvordan jeg skal oppføre meg, men klarer ikke gjøre noe med det. Selv med kollegaene på jobben kan jeg ikke slappe av med.

 

Ang sexen blir jeg frustrert. Forestill deg en lubben nerd som sitter foran PCen, og spiller wow. Har har få venner, og sitter bare foran PCen hele tida. Han har DEN pene jenta, og de har hatt sex. Det gjør at jeg mister alt jeg har igjen av håp, når jeg ikke engang kan måle meg med ham.

Lenke til kommentar

Vri litt på det og få den "kan HAN få det, kan jeg"-attituden. Det der er jo alt bevis i verden på at inget håp er ute. Alt handler om hva du er villig til å gjøre, for å være ærlig fikk jeg personlig en åpenbaring i militæret da jeg forsto hvor viktig det er å sosialiseres og hvordan dynamikk mellom mennesker fungerer på individ- og gruppeplan. Det er faktisk jævlig gøy når du først tar deg i nakken, slenger fra deg en del gamle uvaner og virkelig gjør en innsats.

 

Liker du å bedrive noen som helst form for idrett som noen i din bekjentskapskrets liker å gjøre? Jeg var i en noenlunde samme situasjon selv før og jeg bare tok meg selv i nakken og bestemte meg for at dette skulle jeg gjøre noe med. Jeg tok kontakt med en del folk jeg var GODE venner med før i tiden, fikk fornyet vennskapet på den måte, fikk med folk på idrettssaker (fotball etc) og på den måten ble jeg liksom typen mange ville kontakte, er ikke en helg det siste halvåret der jeg ikke har vært helt opptatt.

 

Det er en transformation som på det personlige plan ikke tar mer enn noen uker, effekten av det vil du se etter få måneder. Når du er i situasjonen du er i vil INGENTING komme av seg selv, bare grip fatt i hva du har lyst til å fikse, begynn med å sosialisere deg på fritiden, da vil du bli invitert med på litt av hvert også. At du er "avholds" er egentlig ikke noe problem heller, en av mine aller beste kompiser er avholds og han er alltid med på fester og er utrolig godt likt av alle. Det er ingen "unnskyldning" for at du har "endt opp" i den situasjonen du nå er i - bare vær avholds og vær stolt av det. Det er tross deg vi snakker om, du behøver ikke unnskylde deg for å være deg selv, eller hva?

 

Lykke til, bro.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...