Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp med å få et normalt liv


Gjest Guest_Gutt19_*

Anbefalte innlegg

Jeg har vel ingen venner jeg kan finne på noe skikkelig med, og drar aldri ut på fest. Jeg liker ikke øl, og jeg føler at gutta MÅ drikke øl for å bli akseptert. Jeg kan drikke to øl, men så orker jeg ikke mer. Jeg liker ikke smaken, og er ikke tørst lenger.

Om du ikke liker øl så drikk noe annet :)

Selv drikker for å bli full. Punktum. og da gidder jeg ikke å helle nedpå 6 liter øl.

 

Finn noe du liker, og drikk det. Drit i hva de andre synes. Om alle andre drikker øl på et vors, og du ikke gjør det, så har du jo bare der et påskudd får å starte en samtale med en/ei. Så lenge du ikke sitter å drikker strawberry deckorie( eller hvordan det skrives) med parasol og sugerør så skal det gå bra.

 

Men prøv å lag deg drinker =) mye "matcho" drinker :D (diverse+vodka, gin-tonic +++)

 

Ellers, så må du vell bare begynne å si "ja!" i steden for tja, nja, nei, veit ikke osv.

Det blir ikke mer liv enn du lager selv:)

 

Og til slutt, trenger du noen tips om sosial trening, sjekk ut:

 

SJEKKESKOLEN

 

16 leksjoner i hvordan man blir mer sosial!

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 19 år!! Halloo? Livet har jo såvidt begynt for deg, ingen grunn til å stresse her. Overhodet ingen god grunn!

 

No women no cry! Det å ikke har hatt en kjæreste, er heller intet stress. Det kommer før eller siden uansett. Og det kommer tidsnok, selv om du er 30 år før det skjer.

 

Hadde det stått du var 39 år og aldri pult en dame. Så hadde jeg hatt mer medfølelse med deg. Men høøy, det står du er 19år!!!! Fortsatt i tenårene til og med. Ikke engang blitt skikkelig voksen...

 

Jeg kan love deg, at det er ikke så unormalt som du tror, den situasjonen du er i. Det er faktisk såpass mange som er i samme situasjon og alder, at jeg vil omtrent si det er normalt.

 

Vær litt tålmodig, så tipper jeg du har pult flere damer før du fyller 29 år. Og det er faktisk ganske lenge til...

 

...du husker vel når du var 9 år gammel?? Er tross alt en liten stund siden da, 9 år liten tasse. Hehe. Det vil gå like lenge til du er 29 år, fra der du er nå. Som det gikk fra 9 til 19 år...9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19. Er endel år det.

 

Riktig nok detter ikke hele spetakkelet rett oppi fanget på deg, der du sitter på rommet ditt. Men hehe, det er sikkert nok av dem som er 29 år gammel også, som gjerne skulle ønsket dem satt litt lenger i stolen sin på rommet, før dem pulte 10 forskjellige damer, og en unge der og en annen der, en bitter skillsmisse der og ett rævva nytt forhold her. Barnebidrag her og der og gråe hår både der og her....

 

...menst dem drømmer seg tilbake på det kåte gutterommet i yngre alder, der alt var mer rolig og fredelig. Og at det faktisk ikke var så steike ille likevel å være litt ensom ulv.

 

Trenger hjelp til å få ett normalt liv?? Du velger selv det livet du ønsker. Tar de valgene du ønsker. Det er helt normalt det. Alle mennesker gjør det. Det finnes mange forskjellige mennesker der ute, noen er veldig sosiale, noen er sånn litt sosiale, ,menst andre trivest best i eget selskap. Alt er normalt.

 

Men visst du kjeder rævva av deg, så er jo selvsagt det en annen sak. Da må du jo finne på noe da, ett eller annet.

Om det er sosialt eller usosialt, det spiller vel ingen rolle. Så lenge du trivest med det.

 

Men kanskje du føler at du vil dra inn en kjæreste på rommet ditt, du mener du vil ha det nå. Javel, da er ikke det umulig heller. Om du er pen eller ikke spiller også liten rolle. Da en velger en jente som er i samme sjanger som seg selv, og hun som oftest velger en gutt som er i samme sjanger som seg selv...

 

...og er du alt for sjenert til å i det hele tatt få tak i noe!!! Ja så skriver du bare inn en kontakt annonse i lokal avisen din, der det står "jeg er så sjenert at jeg må sitte inn en annonse i avisen, for å kunne møte deg" og "jeg er kjempe sjenert, så sjenert at jeg knappt tørr å si hva jeg heter" og "kom inn i mitt liv å redd meg nå, din kåte jomfru"

 

Ja så ringer det sikkert ei kjerring eller to som kanskje er litt i samme situasjon som deg, og før du vet ordet av det så sitter dere på kino og nupper litt i hverandre!!!

 

Og VIPPS, så er du 30 år, 3 unger, gråe hår, tjo og heei! Og ei kjerring som forhåpentligvis ikke plager livet av deg, med å piske deg til å jobbe hardt og brutalt. Og løpe rundt som ett sykt troll, du må gjemme deg for når hun får mensen. Ja, du får iallefall mindre tid til å sitte forann pc`en din, og visst du prøver deg...

 

...så får du forhåpentligvis ikke ett knyttneve slag i bakhodet, der du blir beskyldt for å elske din pc mer enn henne.

Etterfulgt av truing med seperasjon og halshugging for å være ett sykt mannfolk...

 

...ja 50 prosent av ekteskapene går i dass, ofte med bitter strid og krangling. Og søvnløse netter! Så er det 25 prosent (av 100) som overlever på ett vis, men krangler som bare juling annenhver dag. Ja da er det kun 25 prosent igjen da (av de opprinnelig 100 prosentene), der 15 prosent av dem er stille og bare biter i seg en rævva tilværelse med f.eks ei halv psyko kontroll kjerring en godt skulle vert foruten, og tenker tilbake på det frie singel livet....

 

...ja og da er det kun 10 prosent igjen da. Der 5 prosent av dem ender i en eller annen tidlig trist tragedie, der en av partene dør av blod kreft, bil ulykke eller noe annet triste greier. Å da sitter vi kun igjen med det siste 5 prosentene da...

 

...som lever lykkelig alle sine dager, inntill døden adskiller dem når dem nærmer seg 100 år!!

 

Jeg må gratulere deg, med at jeg tror du er av det siste 5 prosentene. Så sant du finner ei jente som ligner noelunne på deg selv....

 

...og for all del ikke finn ei ustabil full party jente, som skal på fest hver helg og har pult 20 forskjellige mannfolk før hun fyller 20 år. Eller 10 mannfolk for den sakskyld. Nei, finn ei som helst er jomfru, og som helst minner deg om deg selv. Da tror jeg du unngår endel trøbbel i livet.

 

Lykke til, du har ett langt liv forann deg. 19 år? Slapp av, ingen hastverk. Og ingen misunnelse på sidemannen. Du har ikke så dårlig utgangspunkt som du tror.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne takke IDF for dette innlegget, dagens lille (store) gullkorn.

 

Men ja, OP, hvis du klarer å dechiffrere det IDF mener, så er det at du har masse tid! Jobb med det sosiale, så skal du se at ting kommer av seg selv etter hvert :) Ta en titt på sjekketråden her på forumet, så kan du jo plukke opp et par tips.

Lenke til kommentar

Du høres jo egentlig ganske normal ut. Blir jo stadig fler som sitter foran pc'n på kveldstid.

Ikke noe galt i å ikke ha hatt sex før du er 20. Ikke noe poeng i å ha sex bare for å kunne si at du har hatt det. Blir litt sånn press-greie det. Poenget med å ha sex er jo å ha det med noen du virkelig liker. Fordi dere begge har lyst.

 

For å treffe noen som du liker må du jo nødvendigvis være ute blandt folk. Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor. Men greit å treffe folk som driver på med noe du liker.

 

To pils er jo perfekt. Ingen vits i å bøtte nedpå mer. Spesielt hvis du ikke liker det. Av to pils får man litt bedre humør, og blir litt mer pratsom uten at du sier mye rart og driter deg ut med merkelig oppførsel.

 

Bare ta det med ro og vær ute blandt folk så kommer det. Sett av noen kvelder i uka hvor du ikke sitter foran pc'n.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jenta_*
Nå har det seg slik at jeg er 19 år gammel gutt, som aldri har kysset eller hatt sex. Dette er noe jeg er skikkelig flau over, så jeg vil virkelig gjøre noe med det. Når jeg ser 14-15 år gamle nerder, som får den sinnsykt pene jenta, og som har hatt sex og sånt, blir jeg veldig lei.

 

Jeg har skikkelig problemer med å slå meg løs. Jeg er en outsidere, mildt sagt. Jeg er skikkelig stille, og klarer vel egentlig ikke prate en ordentlig samtale med andre personer som jeg ikke kjenner godt nok. Jeg har aldri hatt kjæreste, og jeg har vel gitt opp håpet om det også. Jeg er vel ikke noe spesielt stygg, er bare personligheten som er hovedproblemet. Dog, jeg har aldri fått høre at jeg er "pen" eller noe sånt.

 

Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har vel ingen venner jeg kan finne på noe skikkelig med, og drar aldri ut på fest. Jeg liker ikke øl, og jeg føler at gutta MÅ drikke øl for å bli akseptert. Jeg kan drikke to øl, men så orker jeg ikke mer. Jeg liker ikke smaken, og er ikke tørst lenger. Så i helgene sitter jeg foran PCen og bare kjeder meg. Ettersom tida har gått, har jeg blitt vant til det, og jeg trives med det. Men det er ikke sosialt. Jeg vil bli normal, få skikkelig venner som jeg kan gjøre noe med, få meg en jente, slå meg løs.

 

Hei, jeg har ikke så mange tips til deg annet enn å prøve å "skjerpe" deg gradvis. Hvis du skjønner? Og slik som andre her sier, prøv å finn deg ei som er lik deg selv:)

 

Jeg er forresten veldig lik deg, bortsett fra at jeg er jente da. Jeg jomfru, ikke hatt kjæreste, ikke veldig sosial osv.. Har funnet ut at det ikke er noe å stresse med.. vi har ennå god tid på oss..

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke lese hele tråden, leste såvidt 1. post fordi det var et ord som dukket opp i hodet mitt nesten med en gang:

RSD.

Selv om noen forbinder RSD med PUA(pick-up artist), mener jeg de fokuserer mer på hvordan man blir mer sosial, og det er MYE bra i disse DVDene som fint går ann å få tak i (også gjennom sjøveien, hvis du skjønner hva jeg mener ;) ).

Jeg anbefaler det til alle som er sjenerte, eller trenger hjelp med det sosiale, det kan endre MYE!

Lenke til kommentar
Er vel bare rundt 10-20% av den mannlige befolkningen som enda er jomfru i en alder av 19 år, og over halvparten av dem er enten funksjonshemmede eller utrolig stygge. Har ikke nøyaktige tall, men kan jo alltids gå utifra pollen som er satt opp her på forumet(husker ikke hvor den var).

 

Haha, Jeg dør.

 

 

Men ja, alle skjønner at null sosial intelligens og wow som eneste samtaleemne ikke er det beste utgangspunktet.

Kjenner til personer som passer denne beskrivelsen som har dame mm., men damene er riktignok utrolig stygge, og er ikke noe en oppegående person i det hele tatt ville sett på.

Og poenget er… noe må gjøres.

 

Orker ikke skrive noe fornuftig, andre har skrevet det.

Empiriske studier viser at 90% av folk i din situasjon rett og slett ikke klarer å knekke skallet sitt, så sjansen er dessverre stor for at du fortsetter livet i nøtten din! :/

Lenke til kommentar
Er vel bare rundt 10-20% av den mannlige befolkningen som enda er jomfru i en alder av 19 år, og over halvparten av dem er enten funksjonshemmede eller utrolig stygge. Har ikke nøyaktige tall, men kan jo alltids gå utifra pollen som er satt opp her på forumet(husker ikke hvor den var).

 

Synes godt du kan finne kilder på dette, for det var jammen litt av en påstand.

 

No women no cry! Det å ikke har hatt en kjæreste, er heller intet stress. Det kommer før eller siden uansett.

Offtopic: du er klar over at det uthevede uttrykket på Bob Marley sitt kreolske språk ikke betyr det samme som det ville gjort på "vanlig " engelsk? :p

Ellers det beste innlegget i denne tråden so far.

 

Og hva er egentlig greien med at alle skal vite hva som er "normalt"? Føkk "normalt", skal du trigge de riktige knappene hos en jente, hjelper det ikke å komme og si at "jeg er akkurat som absolutt alle andre, faktisk litt mer gjennomsnittlig enn gjennomsnittet selv"! Jeez, hva er det som gjør en person interessant dersom han ikke har guts til å skille seg ut?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Og hva er egentlig greien med at alle skal vite hva som er "normalt"? Føkk "normalt", skal du trigge de riktige knappene hos en jente, hjelper det ikke å komme og si at "jeg er akkurat som absolutt alle andre, faktisk litt mer gjennomsnittlig enn gjennomsnittet selv"! Jeez, hva er det som gjør en person interessant dersom han ikke har guts til å skille seg ut?

Amen.

 

Er vel bare rundt 10-20% av den mannlige befolkningen som enda er jomfru i en alder av 19 år, og over halvparten av dem er enten funksjonshemmede eller utrolig stygge. Har ikke nøyaktige tall, men kan jo alltids gå utifra pollen som er satt opp her på forumet(husker ikke hvor den var).

Jeg kjenner et par på din alder og flere som er godt opp i tyveårene, som aldri har hatt dame eller sex. Problemet dems er det samme som ditt. De er ikke utadvendte nok og for sjeldent i sosiale lag. Og her er cluet, du må komme deg ut blant folk! Vet det er nevnt før, men det også den eneste måten å lykkes på.

 

Det er heller ikke flaut å være jomfru når du er 19. Faktisk tror jeg de aller fleste, da spesiellt jenter, syntes det er mer positivt enn negativt.

 

Mitt tips til deg er å finne et lokalt gym, gjerne et litt hardcore et. På slike plasser er det ofte intime miljøer, der alle kjenner alle. Disse er dessverre av mange assosiert med organisert doping, men det er sjeldent tilfellet. De som doper seg, holder det for seg selv. Akkuratt som bolerne gjør på SATS, Spenst og andre overprisede multikjeder.

 

Her slår du flere fluer i en smekk:

 

- Du blir kjent med folk, altså potensielle venner. Her er det enkelt å komme i prat med folk, kontra på byen om du er sjenert og ikke er glad i alkohol.

- Du forbedrer kroppen din innvendig og utseendemessig. Ergo: Sunnere, mer selvtillit og bedre drag på damene.

 

Evt kan du begynne på fotball eller andre sosiale idretter. Du skjønner tegninga...

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...