Gå til innhold

hvordan skjule informasjonen man får ved whois søk av domener?


Ördög

Anbefalte innlegg

Når man tar et whois søk av domener får man jo frem en del informasjon. Men en ting gjør at jeg nå tenker meg om to ganger før jeg tar neste steg. Jeg søkte på domenet til en jeg kjenner og fikk da frem både navn, adresse, mobilnr og epostadresse.

 

Personlig synes jeg det er mye informasjon. Selv har jeg skjult nummer slik at man ikke kan finne det hos feks gulesider så jeg vil jo helst ikke at man kan få frem denne informasjonen om jeg lager et domene. Og selv om man ikke har skjult nummer er det jo ikke sikkert alle er like komfortable om all denne informasjonen er så lett tilgjenglig. Greit nok at man skal kunne stå for det man sier på sin egen side, men det er jo mange ustabile personer der ute som man helst ikke ønsker skal ha den type informasjon tilgjenglig da de kan finne på mye rart pga de er uenige i det som blir skrevet.

 

Er det virkelig vanlig at all den informasjonen er så lett tilgjenglig eller kan man skjule det? Eller rett og slett skrive inn feil info når man registrerer domenet. Eller er dette opp til leverandør av domenet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får gjort det vanskeligere finne infoen med whoisguard etc.

men helt skjule infoen får ikke du gjort da det er pålagt med kontaktinfo for minimum en driftsansvarlig.

eneste er enkelte selskap som tilbyr seg la domene stå registrert på de men da står du i verste fall i fare for og miste domenet som har skjedd endel ganger med spesielt godaddy at de selger det videre til høystbydende.

Lenke til kommentar

Har mitt .com domene her,http://www.gotonames.com/

Billig er det og..fra $8.95 året.

Hosting av sia fixer du en annen plass..

 

Har full kontroll over hva som kommer opp på whois,ikke koster det noe ekstra.

 

Det jeg har satt opp kan ikke spores tilbake til meg,men vil noen ha tak i meg så gjør dem det med infoen som står der..

Endret av taz
Lenke til kommentar

whoisguard virker jo til å gjøre jobben. Synd den bare virker til å bli tilbydt om man bestiller fra namecheap.

 

fyller du ut feilaktig info og noen klager på det får du en mail om at du har 72timer til fylle ut korrekt info før du mister domenet.

 

Til og med om man bruker whoisguard? Utfra hva som står på whoisguard videresender de mail til deg, fra mail adressen som blir oppført i whois søket. Så da burde jo ikke det skje.

 

Ganske utrolig om Godaddy virkelig har solgt domener til høystbydende. Håper jeg dem har fått svi for. Det er jo veldig useriøst. Men at info skal være tilgjenglig på den måten slik at domene-leverandør ikke skal kunne selge det videre er jo litt rart. Man har jo bestilling.

 

Men jeg har full forståelse for at info om eier av domenet skal være mulig å få tilgang til. Men synes det burde være som for IP-adresser, altså at leverandør av domenet har informasjonen og kan utlevere det ved feks en politianmeldelse. Når det gjelder for bedrifter er jeg enig i at den burde være tilgjenglig ved feks whois søk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til og med om man bruker whoisguard? Utfra hva som står på whoisguard videresender de mail til deg, fra mail adressen som blir oppført i whois søket. Så da burde jo ikke det skje.

 

Men jeg har full forståelse for at info om eier av domenet skal være mulig å få tilgang til. Men synes det burde være som for IP-adresser, altså at leverandør av domenet har informasjonen og kan utlevere det ved feks en politianmeldelse. Når det gjelder for bedrifter er jeg enig i at den burde være tilgjenglig ved feks whois søk.

 

Med whoisguard blir man ikke anmeldt.

 

Angaende det andre spm ditt.. Det ville ikke vaere noen maate og separere privatpersoner fra bedrifter, ihvertfall ikke pa .com

Det er registrert millioner av domener..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...