Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forhjul, bakhjul, høyre/venstre - ett par kjappe spørsmål...


Anbefalte innlegg

Har tatt av sommerskoa (bilde :dribble:) nå, men jeg glemte selvfølgelig å merke de

med en gang. Typisk meg dette altså! :( Men jeg bar hjula inn to og to, så etter hvert

har jeg kommet frem til hvem som hører til venstre side og hvem som hører til høyre,

og det er jo det viktigste (?) MEN jeg er fryktelig usikker på hvilke som er foran og bak

av disse. Så oppdaget jeg i de to parene med hjul, at i hvert par var en av de mye mer

møkkete - de andre var ganske fine. Konkluderte da med at de to møkkete hjulene fra

hver sin side måtte være foran eller bak.

 

Spørsmålet er da, hvilke dekk/felger blir mest møkkete?? (PS: Har forhjulsdrift!)

Tror det er litt viktig å merke de helt riktig siden dekkene mine er lavprofildekk...

 

Har et annet spørsmål også, mine Nokian Piggdekk som jeg nettopp satt på

er ikke mye brukt fra før (1 eller 1,5 sesong) - men de var ikke merket fra før,

så de ble bare satt på ganske tilfeldig; har dette mye å si, selvom de er lite brukt?

 

post-195907-1257091138_thumb.jpg

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt at man anbefaler å ha samme dekk på samme side, men samme dekk på samme aksel eller at man bytter om foran\bak når man setter de på igjen anbefales.

 

Så lenge sommerdekkene dine er likt slitt(lik mønsterdybde på alle og jevnt slitt) er det bare å sette de tilfeldig tilbake.

 

Vil tippe forhjulene dine blir mest møkkete da det er bremsestøvet fra bremsene dine som legger seg på felgene.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale at piggdekk står på samme side gjennom hele sin levetid. Piggene legger seg basert på rulleretning, om du setter de på andre siden vil piggene rives ut svært fort.

 

Kjører man forsiktig med piggdekkene og unngår motorveiene de første dagene\uka man kjører får piggene "satt" seg litt. Jeg har hvertfall aldri opplevd det som noe problem, alle piggene mine har holdt seg på plasss, bortsett fra på de dekkene som er blitt 4-5 år gamle ,men da er de egentlig for gamle for min del :p

Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale at piggdekk står på samme side gjennom hele sin levetid. Piggene legger seg basert på rulleretning, om du setter de på andre siden vil piggene rives ut svært fort.

 

Kjører man forsiktig med piggdekkene og unngår motorveiene de første dagene\uka man kjører får piggene "satt" seg litt. Jeg har hvertfall aldri opplevd det som noe problem, alle piggene mine har holdt seg på plasss, bortsett fra på de dekkene som er blitt 4-5 år gamle ,men da er de egentlig for gamle for min del :p

 

Men dette gjelder kanskje for splitter nye dekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...