Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer meg helt fint uten søtsaker nå og drikker kun vann. Har ikke engang lyst på et glass brus lenger. Så dette går veldig fint, ble nesten for lett. Derfor prøver jeg nå noe som kommer til å være betydelig vanskeligere. Null nikotin fremover. Tror jeg kommer til å sprekke, men er jo verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske jeg kunne skrive her "Jeg er med!", men det kan jeg ikke. Spiser heldigvis lite godteri og potetgull (snusingen har fjernet godtesuget helt), men drikker alt for mye brus. Ligger på rundt 2,5l dagen. Vanlig rutine er en halvliter før skolen. En halvliter til lunsj og en halvannenliter foran PC-en på ettermiddagen/kvelden. Jeg vet godt at dette er usunt for meg, men jeg har egentlig ikke lyst til å slutte heller. Jeg tror jeg rett og slett har blitt avhengig av sukker :( F.eks. på skolen klarer jeg ikke konsentrere meg uten brus. Klarer heller ikke kose meg på kvelden uten. Har ikke drukket vann på år og dag, men drikker heldigvis rundt 1 liter melk om dagen.

 

Er redd jeg kommer til å få store helseplager pga. dette, men av en eller annen syk grunn er ikke det nok til at jeg vil legge fra meg brusen :(

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske jeg kunne skrive her "Jeg er med!", men det kan jeg ikke. Spiser heldigvis lite godteri og potetgull (snusingen har fjernet godtesuget helt), men drikker alt for mye brus. Ligger på rundt 2,5l dagen. Vanlig rutine er en halvliter før skolen. En halvliter til lunsj og en halvannenliter foran PC-en på ettermiddagen/kvelden. Jeg vet godt at dette er usunt for meg, men jeg har egentlig ikke lyst til å slutte heller. Jeg tror jeg rett og slett har blitt avhengig av sukker :( F.eks. på skolen klarer jeg ikke konsentrere meg uten brus. Klarer heller ikke kose meg på kvelden uten. Har ikke drukket vann på år og dag, men drikker heldigvis rundt 1 liter melk om dagen.

 

Er redd jeg kommer til å få store helseplager pga. dette, men av en eller annen syk grunn er ikke det nok til at jeg vil legge fra meg brusen :(

 

Du får i deg 5 kilo sukker i måneden.

Lenke til kommentar

Har hatt en veldig usunn livsstil fram til nå, har bestemt meg for å kutte ut brus og sjokolade som jeg drikker/spiser nesten hver dag. :omg: Lurer på hvor lenge jeg klarer å holde meg uten. Er jo farlig avhenging.

 

Vann, frukt og grønt here i come! :sick:

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Å helvete det er mye! Kommer jo garantert til å få diabetes av det, om jeg ikke da allerede har det :(

 

Drikker du fordi du er tørst? Eller fordi brusen er så god?

 

Har et tips som alltid funker hos meg hvertfall. Om du får lyst på en halvliter brus, DRIKK EN HALVLITER VANN I STEDET. DREP TØRSTEN. Da kan du ikke drikke noe som helst.

 

Lettere sagt enn gjort sikkert men. :p

Lenke til kommentar

Drikker litt for begge deler. Jeg er ofte tørst, men er så utrolig glad i brus. Derfor er det det jeg foretrekker å drikke når jeg er tørst. Drikker også endel brus selv om jeg ikke er tørst bare fordi det er godt. Vann har jeg egentlig ikke noe til overs for. Utrolig kjedelig og det er omtrent en prøvelse å helle i seg et helt glass.

Lenke til kommentar

Så mye brus høres neiggu ikke sunt ut. Jeg vedder på at du får mye mer lyst på vann når du blir tørst om du kutter brusen fullstendig. Jeg ser for meg at du ikke "klarer" å drikke vann nå fordi du neppe er regelrett tørst grunnet all brusdrikkingen, og heller tar inn veske bare fordi det smaker godt.

 

Nei, hold deg fra flaska noen dager og gled deg til å nyte kaldt, leskende vann nedover en tørstende strupe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...