Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg ikke at jeg klarer. Brus, ships, søppelmat klarer jeg å holde meg vekke (har faktisk ikke drukket brus på 2 år, så kudos til meg) men sjokolade.. mmm.. holder det til helgen :)

 

Tror egentlig at livet ville bli ekstremt deprimerende uten sukker, jeg har selv et karbohydrat inntakk mot 50-100g om dagen, men i helgen kan det ofte skli ut mot 400gram :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Nå synser du bare. Du må argumentere på hvorfor kroppen trenger frukt.

 

Men selvfølgelig er det bedre å ta seg en frukt enn sukkertøy på mange grunnlag.

 

Frukt inneholder nyttige næringsstoffer. Hvitt sukker er tomme kalorier. Sukkertøy kan et menneske klare seg uten et helt liv.

Lenke til kommentar

Juice har for min del tatt over for brusdrikking. Men er veldig usikker på sunnhetsfaktoren og har selv klart å uttale at appelsinjuice er like usunt som cola. Men såvidt jeg vet så finner man ikke 50 sukkerbiter i en liter appelsinjuice.

 

Kan heller ikke stole så veldig mye på "studier" knyttet til kosthold. Var vel i gårsdagens dagblad at de konkluderte med at både olivenolje og salat er usunt(merk i store mengder).

 

Så skal man leve sunt må man nesten slutte å spise. Eller kanskje man kan overleve på vann og kjærlighet :)

Lenke til kommentar

Okai, nå melder jeg også på!

 

Brus: Kuttet ut for 1 år siden (har seff drukket noen slurker her og der, men aldri fast)

Fast-food: Kuttet ut 2-3 år siden..

Sjokolade/sukker i helgene: Kutter ut idag!

 

Tror ikke det blir noe vanskelig, kan jo alltid nøye meg med stevia og krem :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

For sent å melde seg på ?

 

Slenger meg på jeg! :) Skal prøve å holde meg unna godsaker i ukedager, men ting som juice er uaktuellt å utelukker fra ukedagene i mitt tilfelle.

 

Du får jo ikke et problem, for "the cake is a lie" :tease:

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...