Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Bare en liten kommentar.

 

Juice inneholder da vitterlig ikke sukker? Den inneholder naturlig fruktose (fruktsukker). Fruktsukker som du finner i juice og forskjellige fruktsorter er ikke farlig i forhold til å utvikle diabetes eller usunt som sådan. Man kan derfor drikke juice uten å bekymre seg. Juice er sunt, og selv om en hel liter om dagen er mye så er det ikke skadelig så lenge du har et sunt kosthold. Fruktsukker er bare bra for kroppen.

 

4549441574d.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare en liten kommentar.

 

Juice inneholder da vitterlig ikke sukker? Den inneholder naturlig fruktose (fruktsukker). Fruktsukker som du finner i juice og forskjellige fruktsorter er ikke farlig i forhold til å utvikle diabetes eller usunt som sådan. Man kan derfor drikke juice uten å bekymre seg. Juice er sunt, og selv om en hel liter om dagen er mye så er det ikke skadelig så lenge du har et sunt kosthold. Fruktsukker er bare bra for kroppen.

 

4549441574d.gif

Tenkt på tenna?

Lenke til kommentar

Er det ikke irriterende å se at butikkene driver å annonserer smågodt til innkjøpspris bare for å få folk hekta hele vinteren. Lille-erik, halvmørkets fyrste, det er det de er :)

 

Suget etter karbohydrater pleier å øke når det naturlige lyset blir mindre, og det vet de og sko seg på.

 

Og ikke engang start meg på at de selger julegodt fra begynnelsen av September (?!?!?)

Lenke til kommentar

Hadde mine første utfordringer i dag. Var på vei inn i stuen for å spise middag. Så hørte jeg fra kjøkkenet mamma si: "jeg tror vi tar saft i dag". Men da jeg gikk inn på kjøkkenet fant hun frem en flaske cola. Hun gadd visst ikke å blande saft likevel og siden colaen sto der så ble det bare lettere med den. Jeg måtte si at jeg ikke liker lunken cola så jeg tok vann i sted. Av en eller annen grunn stod colaen rett foran meg gjennom hele middagen.

 

En annen utfordring var i sted på vei hjem fra trening. Jeg er hjemme på perm og skulle kose meg med pannekaker og hjemmelaget milkshake (verdens beste) til frokost med en film. Jeg glemte å kjøpe det jeg trengte i går så jeg tenkte å ta det i morgen i stedet. På vei hjem fra trening går jeg forbi flere butikker og det var veldig vankselig å bare gå rett forbi alle når jeg var så bestemt på en så god frokost. Nå blir det brødskiver med skinke i stedet.

 

Det var noen vanskelige skritt helt i begynnelsen, men kan jeg klare det kan dere også :)

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig flink til å holde meg i tøylene når det gjelder sånt, så tror jeg kan ha godt av dette her. Har aldri hatt problemer med hverken vekt eller helse, men det er nok ikke så bra uansett.

 

Jeg slenger meg på med å droppe brus og godteri mandag-torsdag (tror nesten de få festene som foregår på ukedager må få lov til å bli regnet som unntak). Som kompensasjon skal jeg kutte ut Weetos helt :p Det har nemlig blitt en slags avhengighet i det siste...

Men jeg er med^^

Lenke til kommentar
Både brus, juice og iste inneholder alle 11% sukker. Det er ganske mye.

Jeg er en person som er veldig glad i brusen min. Det kan fort gå et par liter per dag. Heldigvis så har ikke jeg noe problem med vekta, men jeg innser at dette ikke er det sunneste i verden likevel. Derfor har jeg nå bestemt meg for å kutte ut alt av brus, juice, sukekrtøy, iste og lignende i ukedagene.

Tror den første tiden kan bli ganske tung. Suget melder seg raskt. Ved å gå sammen flere så kan vi støtte opp om hverandre og utveksle erfaringer.

 

Hvem blir med meg?

 

Påmeldte:

L4r5

Macdour

Sameboe

theoneask

Cryflopp

Shikaru

missen

-zeitgeist-

Kanin33

Constanse

cpt

kevz0r

fox

 

Plagiat av min slutte-å-bite-negler-tråd!

 

Søksmål sendt i posten

Lenke til kommentar

Førstpost oppdatert med navn. Om jeg har glemt noen så hyl ut. :)

 

Yay, drakk brus alleredet i dag... Jaja, starter i morra.
Fysj da. Jaja, noen sprekker må vi regne med Du klarer sikkert bedre i morgen :=

 

Jeg blir med å kutte ut søtsakene, men brusen beholder jeg!
Du må selvsagt få definere din egen utfordring, selv om brus ikke er det beste. Skriver deg også opp. :)

 

 

Bare en liten kommentar.

 

Juice inneholder da vitterlig ikke sukker? Den inneholder naturlig fruktose (fruktsukker). Fruktsukker som du finner i juice og forskjellige fruktsorter er ikke farlig i forhold til å utvikle diabetes eller usunt som sådan. Man kan derfor drikke juice uten å bekymre seg. Juice er sunt, og selv om en hel liter om dagen er mye så er det ikke skadelig så lenge du har et sunt kosthold. Fruktsukker er bare bra for kroppen.

 

4549441574d.gif

Tenkte på tennene mest.

 

 

 

 

Gjelder dette alle dager, inkludert lørdag?

 

Spiser aldri noe usunt utenom på lørdager. Gjort det i flere måneder nå! :)

 

Og gjelder dette sukkerfrie pastiller og tyggis? Klarer meg ikke uten det iallfall! :D

Tenkte først og fremst på ukedagene. Sukkerfrie pastiller og tyggis må være lov synes jeg.

 

 

 

 

Selv så får jeg en real utfordring i dag. Kino. Hvordan skal jeg klare å dra på kino uten det sedvanlige kinogodteriet? :p

Lenke til kommentar

Er med jeg

 

Har sluttet å drikke sukkerbrus hver dag, nå går det i bonaqua og Farris typer. Jeg spiser ikke sjokolade midt i ukedagene lenger, men unner meg heller 1 plate Fruktnøtt + 1 flaske 0,5 liter cola i helgene. Det er helt sykt vanskelig å holde seg unna, fristelsene er mange i butikkene :(

 

Men hey, jeg er hvertfall igang :)

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar
Har sluttet å drikke sukkerbrus hver dag, nå går det i bonaqua og Farris typer. Jeg spiser ikke sjokolade midt i ukedagene lenger, men unner meg heller 1 plate Fruktnøtt + 1 flaske 0,5 liter cola i helgene. Det er helt sykt vanskelig å holde seg unna, fristelsene er mange i butikkene :(

 

Er bare bra å ha en "spisedag" der man spiser det man vil en dag i uka! Bare sunt det!

Lenke til kommentar

Finn dere snop som ikke er usunt da! ;) Nøtter, tørka frukt, frukt, bær. Masse godt som kan spises i steden for ;)

 

Jeg har alltid et glass vann og en skål med nøtter og tørka frukt på bordet, det hjelper veldig! Tyggis kan også dempe behovet for noe. (Jeg sliter ikke med behov for noe søtt, men liker å tygge på noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...