Gå til innhold

[Løst]Har jeg for liten strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort, et ASUS EAH4890, men hver gang jeg prøver å kjøre et spill fryser pcen. Noen ganger kan jeg spille litt før den fryser, men den fryser alltid, og før den fryser syns jeg også FPS er lavere enn den burde være. Kan dette være fordi kortet får for lite strøm?

 

Strømforsyningen er en Apevia Chameleon 550w, som i og for seg burde holde, men jeg vet ikke om kvaliteten er den beste på disse. I tillegg kommer den bare med én 6-pins og én 8-pins kontakt, hvorav sistnevnte sitter i hovedkortet. Derfor har jeg måttet ty til visse suspekte løsninger når det kommer til adaptere o.l. Det var såpass avansert at jeg ikke klarte å forklare det med ord, så jeg forsøker med en tegning :blush:

post-138415-1256469745_thumb.png

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar! Var vel det jeg trodde, da blir det ny på meg :) Er denne noe tess? HW likte den iallfall!

hadde før storebroren til mist 800W var veldig stille, lite støy fra vifta. Helt til den begynte og pipe en lys konstant pipelyd fra eg slo på pcen. Uten om det så var den veldig god. Så vist du tar sjansen på og kjøpe en som KAN begynne og pipe. så kjøp den. MEN er også mulig at dei har skjerpa seg med mist strømforsyningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...