Gå til innhold

Ulovlig markedsføring mot brukere på Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo også maile abuse[at]tdcsong.se og informere de om oppførselen til kundene deres ;)

Hva med å skaffe til veie privataddressen til mailutsenderen og begynne å sende h*n postkort? :p

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
disclaimer: Dette er ment som humor. Intet annet.
Lenke til kommentar

Har selv fått spammen; "Interiørspesial med DVD uten ekstra kostnad!" og har lyst til å anmelde det. Men jeg er usikker på siste punkt på anmeldelsen.

 

Har du mottatt e-postreklamen til en adresse som inneholder navnet ditt/initialene dine (fysisk persons adresse) eller til en generell adresse som f.eks. [email protected]?

1. En fysisk persons adresse

2. En generell adresse

 

De som har fått samme e-post vet hvilke av disse punktene jeg skal velge. Fint om noen kunne sagt det. :)

Lenke til kommentar
Har selv fått spammen; "Interiørspesial med DVD uten ekstra kostnad!" og har lyst til å anmelde det. Men jeg er usikker på siste punkt på anmeldelsen.

 

Har du mottatt e-postreklamen til en adresse som inneholder navnet ditt/initialene dine (fysisk persons adresse) eller til en generell adresse som f.eks. [email protected]?

1. En fysisk persons adresse

2. En generell adresse

 

De som har fått samme e-post vet hvilke av disse punktene jeg skal velge. Fint om noen kunne sagt det. :)

 

Vi vet ikke hvilken e-postadresse du har mottatt spam på... Det må du nesten vite selv!

Lenke til kommentar
Har selv fått spammen; "Interiørspesial med DVD uten ekstra kostnad!" og har lyst til å anmelde det. Men jeg er usikker på siste punkt på anmeldelsen.

 

Har du mottatt e-postreklamen til en adresse som inneholder navnet ditt/initialene dine (fysisk persons adresse) eller til en generell adresse som f.eks. [email protected]?

1. En fysisk persons adresse

2. En generell adresse

 

De som har fått samme e-post vet hvilke av disse punktene jeg skal velge. Fint om noen kunne sagt det. :)

 

Vi vet ikke hvilken e-postadresse du har mottatt spam på... Det må du nesten vite selv!

Jeg må innrømme at jeg sliter med å svare på sånne spørsmål selv.

 

Dette er rett og slett et spørsmål om du har fått e.posten på en firma-mail eller personlig e-post?

altså enten [email protected] eller [email protected]? Og hvor passer [email protected] inn hen?

Lenke til kommentar
Oi, ikke bra. Men har ikke fått spam selv (enda?).

Det virker ikke som om det er noen sammenheng mellom hvem som har fått spam og hvem som har epostadressen sin som bilde i profilen (i denne tråden). Hvordan har de fått tak i adressene?

 

Det lurer jeg også på. Jeg mottok Bladkongen spam på email adresse som jeg KUN har brukt for å registrere meg på diskusjon.no, og jeg har valgt å ha email adressen privat/skjult i min profil.

 

Hvordan har de klart å få tak i adressen? Det må ligge noe mer bak.

 

Helt enig, og jeg forventer at Edda Media kommer med forklaring. Jeg har nemlig også fått til en ikke direkte synlig adresse.

Litt usikker, men mailadressen din står da rett oppi dagen på profilen din, som bilde? Skal ikke mye til for å skrive programvare som leser tekst ut av bilder.

 

Den enkle forklaringen er ofte den beste :).

 

EDIT: Dette forklarer selvfølgelig ikke ballsacks spammail, når jeg ser nærmere etter. Så det er litt smårart.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Har du mottatt e-postreklamen til en adresse som inneholder navnet ditt/initialene dine (fysisk persons adresse) eller til en generell adresse som f.eks. [email protected]?

1. En fysisk persons adresse

2. En generell adresse

 

[...]

 

altså enten [email protected] eller [email protected]? Og hvor passer [email protected] inn hen?

 

[email protected] er helt klart en personlig adresse. Også [email protected] er en personlig adresse.

 

De eneste adressene som matcher valg 2. er slike som "[email protected]" - "[email protected]" - "[email protected]" - "innkjø[email protected]" osv., altså adresser som er sendt til en *funksjon* fremfor en *person*. Antar dette også dekker post som kommer til en "catch all" adresse på ett domene.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått mail fra bladkongen.no. Jeg har ALDRI hatt offentlig mail på diskusjon.no. Så da lurer jeg, hvor har de fått min adresse fra?.

Selvfølgelig har jeg annmeldt dem til forbrukerombudet, men skjønner ikke helt hvordan de har fått adressen min fra diskusjon.no uten at noe lugubert har skjedd.

 

Ikke akter jeg å trykke på lenken nederst i mailen for å melde meg av nyhetsbrevet, da det er et .com domene som jeg aldri har hørt om. Så jeg sendte heller en forespørsel til dagelig leder (hun er vist den eneste i Norge man kan kontakte), og ba hun om å gjøre det omgående. Litt mer arbeid for meg kanskje, men jeg stoler ikke på clickredirect.com. Dessuten så annser jeg det ikke som mitt annsvar å melde meg av, da jeg aldri har meldt meg på.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Har du mottatt e-postreklamen til en adresse som inneholder navnet ditt/initialene dine (fysisk persons adresse) eller til en generell adresse som f.eks. [email protected]?

1. En fysisk persons adresse

2. En generell adresse

 

[...]

 

altså enten [email protected] eller [email protected]? Og hvor passer [email protected] inn hen?

 

[email protected] er helt klart en personlig adresse. Også [email protected] er en personlig adresse.

 

De eneste adressene som matcher valg 2. er slike som "[email protected]" - "[email protected]" - "[email protected]" - "innkjø[email protected]" osv., altså adresser som er sendt til en *funksjon* fremfor en *person*. Antar dette også dekker post som kommer til en "catch all" adresse på ett domene.

 

+1

 

Jeg ser ikke helt hvordan folk kan misforstå, når det til og med gis eksempel...

 

Hadde vært veldig gøy å vite hvor mange klager FO får på dette i løpet av helgen :p

Lenke til kommentar

Jasså, så det er herfra bladkongen har hentet e-posten. Får så å si aldri spam på adressen da det ikke er en normal hotmail osv, så eneste reklamen jeg mottar er fra de jeg har sagt klart ja til.

 

Det er faktisk ikke lov i Norge å sende ut dette uten at man har gitt aktivt samtykke. Aktivt samtykke er ikke å registrere seg et sted eller at de er samarbeidspartner med noen. Du skal aktivt krysse av og melde deg på hos vedkomende før de kan sende ut.

 

Uansett, så er dette noe de har sniki seg til herfra. Og flott at hw/edda tar dette seriøst.

 

Til sånne selskaper har jeg en eneste ting å si: Brenn langt inn i h....

 

Edit: Da la jeg inn en anmeldese hos forbrukerombudet også på dette her. Håper alle som ikke skal ha denne reklamen tar seg tid til det. Er håpløst mye søppel som florerer så er på tide å denge dem som ikke kan la være.

 

Har de hentet informasjonen ut fra min brukerkonto her på hw, da skal jeg personlig møte hos hjemme hos sjefen da jeg anser dette som ulovlig snoking i mine privatsaker og da blir jeg en smule hissig :p Det værste er at jeg har skjult e-post adresse også. Har de hentet ut mer også kanskje?? Føler at en felles anmeldese til politiet også kanskje er på en plass, da vi ikke bare snakker om ulovlig markedsføring??

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

L4r5: Seriøst? Jaja. Hver sin humor. Hadde det vært snakk om et alvorlig lovbrudd, så hadde jeg vært enig, men det er snakk om reklame tilsendt uten samtykke. Jeg er helt enig i at Bladkongen skal få smekk, men det er ikke akkurat snakk om et overgrep. Makan.

 

For øvrig - klage innsendt. Ante ikke at jeg faktisk hadde mottatt spammen før jeg leste denne artikkelen, ettersom Gmail har et veldig bra spamfilter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...