Gå til innhold

Anmeldelse: Demon's Souls (PS3)


Anbefalte innlegg

Prøving og feiling i spill har aldri stått høyt i kurs hos meg. Spillet ser unektelig flott ut, og det virker spennende, men jeg har aldri hatt sansen for disse stadige nederlagene, selv om det føles aldri så godt å endelig klare en ting man har prøvd på lenge. Når anmelder skriver at han flere ganger var på nippet til å gi opp tror jeg ikke at dette spillet er noe for meg og min relativt korte lunte :p

 

Jeg er helhjertig enig med deg. Må jeg prøve mer enn tre ganger, blir jeg sinna og lar antagelig spillet ligge i flere måneder før jeg prøver meg igjen. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøving og feiling i spill har aldri stått høyt i kurs hos meg. Spillet ser unektelig flott ut, og det virker spennende, men jeg har aldri hatt sansen for disse stadige nederlagene, selv om det føles aldri så godt å endelig klare en ting man har prøvd på lenge. Når anmelder skriver at han flere ganger var på nippet til å gi opp tror jeg ikke at dette spillet er noe for meg og min relativt korte lunte tongue.gif

 

 

Jeg er helhjertig enig med deg. Må jeg prøve mer enn tre ganger, blir jeg sinna og lar antagelig spillet ligge i flere måneder før jeg prøver meg igjen. whistle.gif

 

Jeg var veldig redd dette jeg også, men det er noe spesielt her.. slossingen er såpass morsom, og det gir en helt spesielt opplevelse å måtte trå forsiktig hele tiden. Alikevel, hovedgrunnen til at jeg ikke blir irritert og sinna når jeg dør her, er at jeg enda ikke har opplevd å dø på en billig måte fordi spillet "jukser, kaster masse tull mot det, eller av eventuelle tekniske grunner". Når jeg dør i spillet, så er det fordi jeg gjør noe dumt, ikke er oppmerksom, eller rett og slett ikke har lært meg hvordan jeg skal takle en fiende ennå. Jeg har i hvertfall ikke opplevd at det føles urettferdig når jeg dør her, slik det ofte kan gjøre i mange spill.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Prøving og feiling i spill har aldri stått høyt i kurs hos meg. Spillet ser unektelig flott ut, og det virker spennende, men jeg har aldri hatt sansen for disse stadige nederlagene, selv om det føles aldri så godt å endelig klare en ting man har prøvd på lenge. Når anmelder skriver at han flere ganger var på nippet til å gi opp tror jeg ikke at dette spillet er noe for meg og min relativt korte lunte tongue.gif

 

 

Jeg er helhjertig enig med deg. Må jeg prøve mer enn tre ganger, blir jeg sinna og lar antagelig spillet ligge i flere måneder før jeg prøver meg igjen. whistle.gif

 

Jeg var veldig redd dette jeg også, men det er noe spesielt her.. slossingen er såpass morsom, og det gir en helt spesielt opplevelse å måtte trå forsiktig hele tiden. Alikevel, hovedgrunnen til at jeg ikke blir irritert og sinna når jeg dør her, er at jeg enda ikke har opplevd å dø på en billig måte fordi spillet "jukser, kaster masse tull mot det, eller av eventuelle tekniske grunner". Når jeg dør i spillet, så er det fordi jeg gjør noe dumt, ikke er oppmerksom, eller rett og slett ikke har lært meg hvordan jeg skal takle en fiende ennå. Jeg har i hvertfall ikke opplevd at det føles urettferdig når jeg dør her, slik det ofte kan gjøre i mange spill.

 

Hmm.. Det forandrer muligens saken litt! Kanskje jeg må gi det en sjans likevel? Finnes vel ingen demo å oppdrive her til lands..?

 

Kjersti: Godt å høre at jeg ikke er alene :)

 

Jeg kan godt finne på å prøve en ting mange ganger, men dersom et evt. nederlag ikke gir meg annet enn tapt tid gidder jeg rett og slett ikke.. Dersom jeg feiler men likevel har fått en eller annen form for fremgang, med andre ord at hvert forsøk ikke er fullstendig bortkastet, er det ikke så ille. Hvis det i tillegg er slik tidus2K4 sier, og at det ikke føles urettferdig å feile så kan dette tolereres.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig positivt overrasket i hvertfall, men jeg har inget ønske om å prakke på noen et spill som de potensielt ikke liker.

 

Skulle ønske de slapp en demo, det hadde vært fint, for jeg tror mange sitter på gjerdet, og er skeptiske pga. vanskelighetsgraden og muligheten til rett å slett å kaste bort tid.

 

Selv om jeg dør og mister fremdrift i form av souls(som man bruker til å kjøpe utstyr og levle med), følger jeg dog at jeg etterhvert lærer å takle fiendene. Fiender som tidligere virket umulig, går ned på rekke og rad, men det tar tid, og det er vanskelig.

 

Man kan jo eventuelt vente litt og se om man får kjøpt det billig. Det er sikkert noen som blir frustrete over vanskelighetsgraden og selger det :p

Lenke til kommentar

Spurte Platekompaniet hvor det ble av mitt eksemplar. Fikk dette i svar:

 

"Vår leverandør i USA har vært tom på lager og venter inn nye eksemplarer. Derfor tar det så lang tid. Normalt sett er leveringstider på varer ederifra som nevnt 1 - 5 leveringstid, men dette er altså bare antatt tid. Når leverandør er tom for øyeblikket får vi ikke gjort så meget med det. Vi beklager dette på det sterkeste og håper det snart dukker opp en leveranse med Demon's Souls."

 

Spørs om jeg ikke skal avbestille fra Platekompaniet og heller importere selv. Ser Videogamesplus.ca blir nevnt. Har kjøpt noe fra dem før, men det er så lenge siden at jeg ikke husker helt hvordan det var med moms/toll. Noen her som kjøpte spillet fra Videogamesplus.ca? Hvis ja, måtte dere betale moms/toll? Ser spillet koster ca 370 NOK.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Shit, all denne skryten fra diverse anmeldelser frister meg mye til bestille dette. Men samtidig aner jeg ikke om dette er noe for meg. Jeg blir fristet av at spillet er noe man virkerlig kan fordype seg i, og at erfaring og ferdighet betyr mer enn bare stats'n til utstyret ditt.

Men jeg er ekstremt usikker på om jeg har tålmodigheten til å overkomme vanskelighetsgraden her. I andre spill hvor man dør ofte og må gjøre mye på nytt er det svært sjeldent jeg ikke bare blir frustrert og lei av spillet. Tipper jeg vil synes dette spillet enten er helt fantastisk eller skamkjedelig.

 

Jeg blir vel sittende på gjerdet en stund til før jeg bestemmer meg for å slå til eller ikke.

 

Håper på å lese efaringer med spillet fra andre som også ikke vanligvis har tålmodighet til svært vanskelige spill.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Genialt spill :) Jeg har ikke kommet langt, og har fått endel juling. Men likevel synes jeg spillet er for genialt til å la ligge..

 

Jeg var også skeptisk til vanskelighetsgraden, men foreløpig går det greit selv om jeg har blitt grusa noen ganger =) Forøvrig er det en egen tråd på PS3 forumet om spillet, hvis man trenger konkret hjelp i spillet, eller trenger noen å spille med :-)

 

Tråden om spillet: Demon's Souls

Endret av whaley
Lenke til kommentar

Kan jo nevne at det finnes en engelsk wiki med masse kjekk informasjon. Mye nyttig å finne der, men merk at noe av gleden ved å finne ut ting selv forsvinner hvis du leser for mye. :p

 

Uansett, et viktig tips: Sjeler du får fra bosser, kan du velge å bruke for å konsumere sjelene som ligger i dem, eller spare dem til seinere. Pass på at du sparer alle til seinere, hver av dem kan brukes til å låse opp nye ting, oppgradere våpen eller skaffe deg unik magi.

 

PS: Den wikien har også noen linker til sider hvor du kan importere spillet. Merk at den nordamerikanske og de asiatiske versjonene er to separate utgaver, du kan ikke spille sammen med de som har den asiatiske utgaven hvis du kjøper engelsk, og vice versa.

Endret av TryggveS
Lenke til kommentar
Håper på å lese efaringer med spillet fra andre som også ikke vanligvis har tålmodighet til svært vanskelige spill.

 

Jeg har til dels den samme bekymringen, men spillet er nå på vei i posten uansett. Skal se om jeg får skrevet inn noen inntrykk når jeg har fått det. :)

 

Hiver meg også på her. Kjøper nok spillet snart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte spillet på Ebay fra en spillbutikk i Hong Kong (Mariio 128) og betalte i underkant av 400,- ferdig levert i postkassa. Etter å ha tilbrakt en god del timer med dette spillet så må jeg si meg enig med anmelder...10/10. Spillet er vanvittig vanskelig, men det er aldri urettferdig det er bare strengt. Jeg har ikke blitt så engasjert av et spill på mange år (sånn at man blir ufokusert og hele tiden tenker på hva som vil skje neste gang man setter på spillet). Forrige helg var det fest, denne helga reiser madamen bort på jobb og jeg er alene hjemme....gjett hva som skjer :new_woot:

Lenke til kommentar

Har kjøpt spillet nå, bestilte tre stk. fra VGP. Kom på 412,- per spill inkl frakt. Den kom med DHL, og var merket med verdi $25, så jeg slapp å betale toll. Skal bare gjøre meg ferdig med Dragon Age: Origins, så ta en RPG-pause i form av MW2 og så er jeg klar :)

 

Gleder meg veldig, det ser fantastisk fett ut og utifra hva det gode selskap her på forumet har skrevet så vil det nok bli en god opplevelse til tross for høy vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Årets mest ubarmhjertige spill er også en av årets aller beste opplevelser.

 

 

 

Les mer

 

Jeg bestilte Demon's Souls fra USA i november og har nå rundet det. Jeg er så ENIG med denne anmeldelsen, Demon's Souls er en utrolig opplevelse. Anbefaler det sterkt.

 

Dette er for meg Game of the Year!

 

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Tipper dette er vanlig følelse fra Demon's Souls:

 

Jeg er pingle..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Å FY FAEN HVOR TØFF JEG ER..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Å FY FAEN HVOR TØFF JEG ER..Jeg er pingle..Jeg er pingle..Jeg er pingle..osv.

 

Litt merkelig med ett spill hvor selv de usleste fiendene jager deg på vill flukt. Uansett dritkuult.

 

Lurer på hvorfor ingen snapper opp det i Europa, tipper SCEE vil gi det ut selv her etter dem så hvordan det gikk i USA og siden ikke Atlus har Europeiske kontorer.

 

Men tviler på det kommer før April.

Resonance of Fate, White Knight Chronicles, og FF13 kommer nok først.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...