Gå til innhold

Tråden om spillet: Demon's Souls


whaley

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Har lyst på et nytt RPG til min PS3, og vil helst ha et medieval rollespill med sverd og magi. Har derfor sett meg ut 2 spill, Dragon Age: Origins og Demon's Souls (sistnevnte importeres i så fall fra US).

 

Problemet er at jeg klarer ikke bestemme meg for hvilket. Dragon Age har foreløpig ikke kommet, men da det er laget av Bioware og folka som har laget Baldurs Gate, blir det vel garantert en slager? Demon's Souls er ekslusivt for PS3, og ut ifra det jeg har lest på nett, har det mottatt mye ros. Eneste som skremmer meg er at det virker så sykt vanskelig, og jeg er mer en casual gamer :)

 

Har også sett litt på Borderlands, virker spennende. Men siden jeg er litt lei av shooters og FPS spill nå, går jeg nok heller for litt sword & sorcery :) Noen som kan hjelpe meg med å velge? Kanskje noen med erfaringer fra Demon's Souls som allerede har vært ute en stund.

Endret av whaley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Demon's Souls er det spillet som får deg til å bli litt mer "hardcore"? Jeg har ikke spilt noen av dem (spesielt siden Dragon Age ikke er ute enda), men selv ville jeg valgt Demon's Souls. Begge ser digge ut, men sistnevnte har den ekstra sjarmen og den samme spillbarheten man finner i de eldre spillene.

Lenke til kommentar

Dragon Age vil sannsynligvis være ett spill som ligner på de tradisjonelle Baldur's Gate-spillene, siden det er den spirituelle oppfølgeren til disse spillene.

Om du har en god PC, så ville jeg gått for det på PC'en.

 

Tipper også at historien er litt bedre enn alternativene, selv om jeg vet veldig lite om dette.

 

Om du skal ha ett konsoll-spill ville jeg valgt Demon Soul eller Borderlands.

 

Demon Soul gjør veldig mye spennende ny-tenking i RPG-sjangeren, spessielt innenfor online-modusene, svakheten er nytenkingen, og at du ikke får velge hvem du skal spille sammen med dersom du maner frem en 'medhjelper' (en annen Demon Soul-spiller), eller om andre Demon Soul-spillerer innvaderer ditt univers.

Du kan også se små glimt av spøkelser (andre spillerer) som spiller samtidig som deg, lese og legge igjenn beskjeder, o.l..

 

Du kan finne ganske mye informasjon om spillet, siden det har vært ute en stund i asia (med engelsk undertekster).

Veldig mange ser ut til å like det, men veldig mange nevner også at vansklighetsgraden kan være høy.

Det er ikke lokal splitscreen i dette spillet, tror jeg.

 

Borderlands virker veldig spennende, har utrolig mange forskjellige våpen, men har vært nevnt i previews at det kunne kanskje virke å være ensformig (uten at jeg vil påstå at dette er riktig, siden previewet kom fra en liten test på en spillmesse).

Online samarbeidsmodus, og splitscreen spilling virker veldig lovende. Dersom du og en venn spiller sammen på din PS3, er det ingen problemer for din venn å fortsette å spille sin karakter alene på sin egen PS3, uten at han mister 'loot' som han fant når dere spilte ilag på din maskin, siden profilene skal være grei å flytte til og fra plattformer.

(De viste spillet på On The Spot)

 

Så jeg vil anbefale

Dragon Age dersom du har brukende PC, og skal hovedsaklig spille alene. Eller om historien er det aller viktigeste.

Demon Soul på PS3, om du ikke har noen spesielle personer du ønsker å spille ilag med.

Borderlands på PS3 dersom du ønsker å ha muligheten til split-screen, og/eller skal spille ilag med en spesiell person.

 

Selv har jeg tenkt å anskaffe meg alle.. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Jeg skal ha begge, Borderlands har jeg ikke hørt om engang.

 

Noen som har importert Demon's Soul? Isåfall fra hvor?

 

edit: ser at den ikke er releaset enda i USA, 6 oktober er datoen

 

Du kan importere Demon's Souls fra platekompaniet.no :) Legg på en hundrings så får du deluxe utgaven også..

 

Forresten, bare sånn av ren nysgjerrighet, kan man skaffe trophies på et spill som er importert? Eller lar dette seg ikke gjøre? Ikke at jeg er en trophy whore altså..

Lenke til kommentar
Jeg skal ha begge, Borderlands har jeg ikke hørt om engang.

 

Noen som har importert Demon's Soul? Isåfall fra hvor?

 

edit: ser at den ikke er releaset enda i USA, 6 oktober er datoen

 

Du kan importere Demon's Souls fra platekompaniet.no :) Legg på en hundrings så får du deluxe utgaven også..

 

Forresten, bare sånn av ren nysgjerrighet, kan man skaffe trophies på et spill som er importert? Eller lar dette seg ikke gjøre? Ikke at jeg er en trophy whore altså..

 

Takk for det men 599.- eller 699.- er jævla stivt for ett spill (Jeg er vant til å vente til de detter under 200, for så og kjøpe fra play.com eller andre)

Lenke til kommentar

Jeg har importert spill flere ganger, og aldri har det kostet under 200, men til tross for dette har jeg aldri opplevd toll (bortsett fra en gang jeg bestilte et headset til 800). Altså, du kan betale 600,- på platekompaniet for å være helt sikker, eller ta en sjans å bestille fra VGP til 400,-. Om du er uheldig må du betale 200,- ekstra, og da blir det lik pris som i Norge uansett.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt Deluxe Edition av Demon's Soul på vgp.ca

 

Grunnen til at jeg kjøpte Deluxe Edition, er fordi jeg regner med at strategi-guiden i dette spillet er en fordel, siden det ikke er noen spill som ligner på det, og det skal være veldig vansklig.

 

De fortalte endel om det på uka's PSNation-podcast:

http://www.podtrac.com/pts/redirect.mp3/ps...%20Kotowari.mp3

 

(Sannsynligvis noenlunde innimellom 1,3 time => 2 timer inn i podcasten).

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Fikk dårlig Famitsu review, men solgte veldig bra til PS3-spill å være på den tiden. Solgte 135k på dag en og 205k i første uke, og har siden dengang doblet seg sakte, oppfølgeren ble annonsert forrige uke.

 

Spillets hovedperson er Leonardo, og du lager selv en medhjelper som Level 5 mente at skal være deg. :)

Du styrer hele party'et i singleplayer-delen.

 

I online-delen, kan ikke Leonardo gå, det er hovedsaklig bare tilgjengelig for deg selv (medhjelperen du lager), du kan ta avataren din på nettet og gjøre online-missions, og disse questene er capped på en time, om du gjør de alene kan du få litt problemer med å rekke over alt, men om du har med deg f.eks 3 andre folk går det stort sett bra.

Rewardsene når du spiller online er ikke tilgjengelig på single-player, men de følger med karakteren din tror jeg.. Så om du ønsker ett spessielt sverd online, så følger det med karakteren din når du tar den tilbake offline, eller motsatt.

 

Her er en video av en online boss-fight:

 

Våpen:

Spillet inneholdt over 200 våpen på release, og det er også Weapon Binding, slik som i Rogue Galaxy..

Hvis du slår sammen Øks og Kniv, så får du en øksekniv, med nytt utseende og helt ville stats.

 

Spillets hoved-kritikk har vært at online-delen manglet voice-chat, og det kommer på western-release, og det vil også bli patchet i Japansk versjon.

 

Japanske spillere vil spille for seg selv, mens resten vil spille ilag med alle andre, dette er gjort pga. språkbarrieren. :p

 

Alle oppdateringer som har blittlagt til i Japansk versjon kommer (dette er bl.a. masse ekstra online-oppdrag, autorun-funksjon, forbedret targeting-system, osv.) og customization av GeoRama (tror dette er online lobby'en, dvs. byen som du inviterer andre spillere inn i, når dere skal spille online).

Her er et tidlig gameplay-klipp fra customization av GeoRama:

http://www.youtube.com/watch?v=LtFp66AegMs

 

I tillegg så kommer GeoRama til å være på disken,

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...