Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Har selv tatt vaksinen og er veldig skuffet. Fikk INGEN bivirkninger, jeg var nesten ikke sår i armen en gang. Alt dette oppstyret for denne vaksina og så skjer det ingenting med meg!? :(

 

svigermor tok den for noen dager sider også, ble syk - smittet svigerfar.

 

har noe med at i vaksinen inneholder viruset.

Ikke noe som litt god gammaldags Post Hoc Ergo Propter Hoc nå i førjulstida. Å bli syk av viruset i denne vaksina er vel omtrent like sannsynlig som å bli banket opp av en som ligger i koma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Din svigermor kan ha tatt vaksinen, blitt smittet av en eller annen random, og deretter smittet din svigerfar. Eventuelt kan hun ha tatt vaksinen, fått bivirkninger, og så ble svigerfaren din smittet av en eller annen random.

 

Bare fordi ting skjer i en viss rekkefølge betyr ikke det at alle disse tingene er årsak og virkning til hverandre. Du VET ikke hvem som smittet din svigerfar, det kan ha vært hvem som helst.

 

 

For hver gang du poster et nytt innlegg kommer du med forskjellige forklaringer.. dette blir for dumt!

Lenke til kommentar

Vaksina smitter ikke. At man kan få symtomer på sykdommen av vaskina er ikke uvanlig.

 

Immunforsvaret vil bruke ca 2 uker fra vaksinasjonen til man er immun (70%).

 

Det betyr at man kan bli smittet av noen som har sykdommen (ikke vaksineviruset) selv om man har tatt vaksinen.

 

Det du sier har skjedd infinety, vil jo da bety at det er ingen grunn til å ta vaksinen.

 

Jeg baserer mitt innlegg på informasjon fra helsemyndighetene.

Lenke til kommentar
Vaksina smitter ikke. At man kan få symtomer på sykdommen av vaskina er ikke uvanlig.

 

Immunforsvaret vil bruke ca 2 uker fra vaksinasjonen til man er immun (70%).

 

Det betyr at man kan bli smittet av noen som har sykdommen (ikke vaksineviruset) selv om man har tatt vaksinen.

 

Det du sier har skjedd infinety, vil jo da bety at det er ingen grunn til å ta vaksinen.

 

Jeg baserer mitt innlegg på informasjon fra helsemyndighetene.

 

svaret er ja, basert fra lege...

Lenke til kommentar
Ble hun syk av vaksinen fordi vaksinen ikke hadde begynt å fungere enda? Utdyp.

 

vaksinen inneholder sykdommen = kan gjøre, vil gjøre, i de fleste tilfeller gjør vedkommende syk

 

Helt på jordet, vaksiene KAN ikke smitte noen. Så sier du det fleste tilfeller blir vedkommende syk.. også helt på jordet. Visst du kaller litt øm i stikkstedet for syk.. Så et kanskje. Jeg kjenner mange som har tatt vaksinen.. Ingen av dem har merket noe, bortsett fra litt øm rundt stikket.

 

Det er bare en ting som er sikkert.. Faren ved å ta den, sammenlignet med ikke ta den... Er klar. Samtidig er det få som tenker på virkningen. Dem som har tatt vaksinen var med på å stoppe svineriet.. De ble ikke syk, smittet ikke andre, som igjen smittet andre.. Tenk litt på det oxo.

Lenke til kommentar

men symptomer smitter ikke, hvordan gjorde da en frisk person A etter tatt vaksinen person B syk? som også gjorde person A syk etter å ha tatt vaksinen..

 

 

siste innlegget mitt i denne tråden. For mange stålbestemte personer som ser bort fra alle andres alternativene, bortsett fra sitt eget... ha litt selvinnsikt folkens!

Endret av infinety
Lenke til kommentar
men symptomer smitter ikke, hvordan gjorde da en frisk person A etter tatt vaksinen person B syk? som også gjorde person A syk etter å ha tatt vaksinen..

Smittet en frisk person A person B på grunn av vaksinen?

 

Dette er isåfall førstesidestoff for landets ledende aviser, du kan reise til Thailand i romjula!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
men symptomer smitter ikke, hvordan gjorde da en frisk person A etter tatt vaksinen person B syk? som også gjorde person A syk etter å ha tatt vaksinen..

I stede for å be andre om å lese dine innlegg på nytt burde du i stede bruke tid på å lese innleggene i tråden grundigere.

 

Selv om person A blir vaksinert så er det mulig å bli syk av selve sykdommen. Vaksinen er ingen garanti, og smitter ikke. Så dersom person A tar vaksinen, blir syk og så smitter person B så er dette fult mulig, på tross av vaksinen. Men vaksinen i seg selv smitter ikke.

Lenke til kommentar
*forklarer*

For hver gang du poster et nytt innlegg kommer du med forskjellige forklaringer.. dette blir for dumt!

 

For mange stålbestemte personer som ser bort fra alle andres alternativene, bortsett fra sitt eget... ha litt selvinnsikt folkens!

 

Ja så var det dette med selvinnsikt da, god jul!

Lenke til kommentar

Det døyr fleire av vanleg influensa kvart år, enn det talet me kjem til å sitje att med etter svineinfluensa. Kjelde 1, Kjelde 2, Kjelde 3.

 

At vaksinen har redda eindel, skal eg ikkje nekte på, men som Fluesopp sa her tidlegare, er det meininga at Grisen skulle drepa, var det nok naturen si hensikt med viruset.

Eg er korkje hippie, veganar eller miljøforkjempar, men meiner framleis at me menneskje tuklar for mykje med planeten vår. Sjukdomar regulerer bestanden av ein viss art. Me menneskje er den einaste arten som rokkar ved dette systemet. Eg undrar kva prisen me ender opp med å betala vert?

Lenke til kommentar
Folk får symptomer av å ta vaksinen. Folk blir ikke syke.

 

Nja, om man strengt tatt får feber , føler seg uvell , kvalm etc så har man jo en immunologisk reaksjon på innholdet i vaksina, godt mulig at man strengt tatt ikke utgjør en smittefare (med mindre om vi snakker om en grov feilproduksjon av vaksina der man har greid å forurense den med noe annet dritt for eksempel), men syk er man.

 

Og i andre tilfeller så er det rett og slett tilfeldigheter som gjør at man gir vaksina skylden for en sykdom man har pådratt seg før eller etter vaksinasjon.

Lenke til kommentar
folk blir syke av vaksinen, det er det tusenvis av eksempler på, men tviler på at du kan smitte andre...

Vaksinen inneholder ikke et funksjonelt virus, bare en svekket del av en liten del igjen og regnes som "dødt virus"

 

Etter vaksinen oppstår det en lokal infeksjon i armen, dette er meningen for at kroppen skal kjempe, lære og bli imun.

For å ta knekken på den lille infeksjonen kan kroppen for eks heve kroppstemperaturen (feber) ol. Det betyr ikke at du ble syk/fikk influensa av vaksinen. Det betyr bare et vaksinen fungerte som den skulle.

Og en lokal infeksjon kan ikke smitte.

Lenke til kommentar
Det er bare en ting som er sikkert.. Faren ved å ta den, sammenlignet med ikke ta den... Er klar. Samtidig er det få som tenker på virkningen. Dem som har tatt vaksinen var med på å stoppe svineriet.. De ble ikke syk, smittet ikke andre, som igjen smittet andre.. Tenk litt på det oxo.

 

Jeg vil si det er langt mer risikofylt å ta vaksinen enn til å ikke ta den, av følgende grunner:

 

* Helsedirektoret opplyser at sjansen for å dø av svineinfluensa er 1/64000. Er du medlem av en facebook-gruppe med 64000 andre vil trolig en person i hele gruppen miste livet.

* Flere land nekter å importere vaksinen fordi de mener vaksinen er for dårlig testet.

* Produsentene av vaksinen nekter å garantere for sikkerheten fordi de ikke kan være trygg på at vaksinen er ufarlig.

 

Alt dette er kjedelig stoff for massemediene, de foretrekker å blåse ting litt ut av proporsjoner. Massemediene har overhodet ingen forpliktelser med å informere oss riktig eller hjelpe oss å gjøre gode valg for oss selv.

 

Skal jeg ta en vaksine stiller jeg noen enkle krav, slik det er med svineinfluensaen så ville jeg heller tatt influensaen enn vaksinen.

 

Sist gang var det fugleinfluensa, nå var det griseinfluensa, til neste år tipper jeg jeg det blir saueinfluensa eller noe i den duren.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Takker-leg...jul-990194.html

 

* 27 mennesker er døde av svineinfluensa i Norge etter at epidemien brøt ut i sommer.

* Haukeland Universitetssykehus har hatt 300 innlagt med mistenkt eller bekreftet svineinfluensa i løpet av det siste halvåret.

* Åtte av dem har vært innlagt på intensivavdelingen og har ligget i respirator.

* Det har vært ett dødsfall ved Haukeland sykehus.

* Omkring en million mennesker i Norge har hatt svineinfluensa.

* Massevaksineringen er nå så godt som fullført.

* Epidemien har avtatt kraftig de siste ukene, men helsemyndighetene er forberedt på at den kan blusse opp igjen.

 

Et indirekt bevis på at vaksinen virker. :)

Lenke til kommentar

1:64000 er det gjennomsnittet for smitta?

 

Isåfall skal ca 1,7 mill nordmenn hatt svineinfluensa basert på dødstalla (27 stykker no)

 

Ut frå antagelsene så er det ca 1 milion som har hatt den,

Det gir eit anna dødsrisiko enn 1:64000.

No er jo det større dødsrisiko blant risikogruppene o.l så det forklarer ein god del av desse talla.

 

Men det som er interessant er kor mange som har blitt behandla på intensiv-avdelingene.

Som ekempel Haukeland Sjukehus.

8 intensivpasinenter i respirator og 1 død.

Utan dagens behandlingsmetoder ville haukeland nok hatt 9 døde.

Om forholda er like på andre sjukehus 1:9 forhold.

så blir det 27x 9 = 243 intersivpasienter som ville ha død uten respirator.

 

Stemmer dette så har svineinfluensaen ein estimert dødsrisiko som er nesten like høg som innrapporterte bivirkinger av vaksina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...