Gå til innhold

Hva er Norges beste forum?


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er helt klart KG det "beste" allround-forumet. Jeg sier "beste" fordi det nå¨strengt tatt ikke er så fantastisk, men hvis jeg MÅTTE velge mellom KG og diskusjon.no ville det altså blitt KG. Her inne er fjortisfaktoren litt vel høy til tider, og jeg har aldri deltatt i en skikkelig debatt her inne - har bare stilt spørsmål (og fått gode svar, riktignok).

 

Men diskusjon.no har noen gode underfora (forum? foraer?) eller hva man skal kalle det - som akam. Jussforumet liker jeg også godt. Så er det noe jeg lurer på om helt spesifikke ting er nok diskusjon.no best (bortsett fra når det kommer til utdanning), men for debattens del blir nivået til tider litt dårlig. Virker også som om det er mange flere unge her inne enn på KG (med ung tenker jeg under 18), og det er det som til tider gjør det litt vel useriøst.

 

Så egentlig utfyller KG og diskusjon.no hverandre perfekt (etter MIN mening altså, ifht. hva jeg setter pris på ved et forum).

 

Nisjeforum henger jeg ikke mye nok inne på til å kunne svare på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Diskusjon.no er soleklart norges beste allround forum! Meget god moderering, innholdet, brukerene, aktiviteten og underforumene gjør det nærmest uslåelig! At forumet er knyttet til flere av favorittnettstedene mine, (Amobil, Hardware, Spillverket og Audiovisionelt)er også absolutt et stort pluss! :)

 

Blandt nisjeforumene liker jeg Gamer.no og AVforum, to veldig gode forum!

Lenke til kommentar

Allround, nei jeg vet ikke.

Dette forumet er jo greit nok. fordelen med forumet er at man kan henge her og det er altid noe nytt, det fordi det er så gigantisk, bakdelen er at man får et mindre inkluderende forhold til forumet.

 

Ellers. AVforum.no og bilforumet.no er ganske bra "nisjeforum" etter min mening.

 

Et annet forum jeg vil trekke frem i lyset er Sør Forumet (Bare for Søringer) http://sorforumet.com/

Et slags "nisjeforum" siden det kun er for sørlendinger (agder), men er også ganske allround.

 

 

Brukerne - Brukerne er greie, men enda ikke så mange.

Innhold og kvalitet - For lite innhold, skulle gjerne vert mer, men er jo noe.

Rettigheter - Meget fritt

Komersielt? - Gratis forum, 100% reklamefritt

Tilgang - Noen katergorier er leselig for alle, noen bare for medlemmer.

Forumprogramvare - Oppdatert og brukervendlig, har det meste av nødvendig funksjonalitet.

Spilleregler - Reglene er velig enkle og greie, modereringen er snill.

Involvering - Meget inkluderende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette forumet er det beste jeg har frekventert. har vært innom mange fora siden jeg begynte å utforske internett, og har noen tusen poster her og der, men dette er det ubestridt beste. Det kommer av kombinasjonen av brukermassen (som er fantastisk og, jeg vil påstå, unik) og gode regler som blir fornuftig håndhevet. Jeg er en stor tilhenger av diskusjon.no.

 

Et nisjeforum jeg vil trekke fram er www.milforum.net/forum. Det du ikke kan finne ut der om norsk militærhistorie, er jaggu ikke verdt å vite. Det er også mange spennende diskusjoner om samfunn og politikk. Det er også generelt sett lav fjortis-faktor, og veldig hyggelige folk som jeg etter hvert har blitt godt kjent med.

 

Kvinneguiden spiller i samme liga som vgd.no her. Nesten enda verre. Makan til søppelforum er det lenge siden jeg har lest på. Men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Av nisjeforum liker jeg NorCan veldig godt. God og informativ, med masse hyggelige brukere. Synd jeg er bannet derfra for jeg forsnakket meg om at jeg er under 18 år :p
Veldig godt forum, ja. Om noe smalt.

 

Jeg synes ikke det er så smalt. Er jo omtrent om alt som mulig kan tenkes rundt cannabis: dyrking, medisinsk cannabis, legaliseringsdebatt, opplevelser, div++. Synd jeg er bannet derfra :(

Lenke til kommentar
Av nisjeforum liker jeg NorCan veldig godt. God og informativ, med masse hyggelige brukere. Synd jeg er bannet derfra for jeg forsnakket meg om at jeg er under 18 år :p
Veldig godt forum, ja. Om noe smalt.

 

Jeg synes ikke det er så smalt. Er jo omtrent om alt som mulig kan tenkes rundt cannabis: dyrking, medisinsk cannabis, legaliseringsdebatt, opplevelser, div++. Synd jeg er bannet derfra :(

Ehh. Du sier jo selv at det er diskusjon rundt én ting, nemlig cannabis. Det er med andre ord et veldig smalt forum.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

Kvinneguiden spiller i samme liga som vgd.no her. Nesten enda verre. Makan til søppelforum er det lenge siden jeg har lest på. Men hver sin smak.

 

Må bare kommentere dette. For hvorfor er kvinneforum så j----ige? Jeg har ikke lest noe verre enn Dinbaby, barnimagen og kvinneguiden.

 

Grunnen til at jeg ender opp der er søk på nett etter ulike ting, og det er like j---- hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...