Gå til innhold

Barn av regnbuen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må vi jo huske at å ha speilrefleks er nærmest blitt status, folk vil skille seg ut (vi nevner visse ungdomsmiljøer) når det ikke er spessiellt å ha speilrefleks lenger vil folk ha noe mer. At det bare er 100 "legokameraer" er vel like greit siden disse var å gå litt langt, men ensfargede kameraer kan faktisk være kult for mange som ikke vil se ut som "fotonerder" eller bare vil skille seg ut etc. Blandt entrymodellene tror jeg dette er noe vi vil se mere av med tiden.

 

Oppmerksomhet får pentax også btw, ikke dumt det..

Lenke til kommentar

Ja DET var godt nok grimt! :ph34r:

 

Men ad det om kameraer skal være sorte er det ikke en tilbagevendende diskussion herinde?

JA de sorte er kedelige, MEN det har den fordel at det reducerer risiko for at kamera kan ses genspejlet i billedet fra ruder, glaslåger og lignende delvist spejlende overflader.

 

Så det er vel et valg om man synes at det er et reelt problem at de ikke er sorte

 

Men fra ikke-sort til det har er der jo også et godt stykke. Tror de der snakker om en anden smag hos japanere har ganske ret. Men med kun 100 eksemplarer, så er det jo nok også en provokation for at se markedsreaktion.

Lenke til kommentar
Men med kun 100 eksemplarer, så er det jo nok også en provokation for at se markedsreaktion.
Helt klart.

 

K-m var på sett og vis også det. Bare at der slapp de kattaflokken ut av sekken direkte. Ned Bunnel, president of Pentax USA har uttalt dette i intervju. Provokasjon og markedsundersøkelse i ett.

 

Hoya liker vist å gjøre ting på den måten, slippe ting rett ut, for å teste markedet direkte. De sparer både tid og penger på den måten.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det å gjøre dslr tilgjengelig i nye friske farger kan da ikke være helt feil vel?

Sikkert mange teens som kommer til å velge ett slikt i favorittfargen foran ett kjedelig sort canon eller nikon.

Det huset med alle fargene er jo bare ment som en gimmick for "syke" japanere, og med ikke fler enn 100 kameraer er det vel ikke utenkelig at det faktisk kan bli kamp om ett slikt der borte. Selv om de fleste her ikke ville blitt sett i nærheten av det engang...

 

Regner forøvrig med å tasse rundt med sort kamera i mange år selv enda :)

Lenke til kommentar
Det å gjøre dslr tilgjengelig i nye friske farger kan da ikke være helt feil vel? Sikkert mange teens som kommer til å velge ett slikt i favorittfargen foran ett kjedelig sort canon eller nikon.

Mulig det er sånn i Japan, men i Norge tror jeg de fleste er ferdig med lego og lego-farger når de kommer i tenårene.

 

Her i landet tror jeg det ville vært en bedre idé å bruke andre typer design for å tekkes ungdom. Gjerne med farger og "pyntelister" om det er det som skal til.

Lenke til kommentar

Mulig at mannfolk blir ferdig med slikt, men kvinnfolka liker fremdeles valgmuligheter når det gjelder farger. Og det tror jeg ikke går over de første tiårene etter at de er ferdige som tenåringer heller. Jeg kjenner flere på min alder (30++) som helst velger f.eks. rosa duppedingser. Det være seg kamera, mobiltelefon eller mp3 spiller.

Så at de klarer å kapre noen kunder med dette ser jeg som sannsynlig.

Lenke til kommentar
Ja DET var godt nok grimt! :ph34r:

 

Men ad det om kameraer skal være sorte er det ikke en tilbagevendende diskussion herinde?

JA de sorte er kedelige, MEN det har den fordel at det reducerer risiko for at kamera kan ses genspejlet i billedet fra ruder, glaslåger og lignende delvist spejlende overflader.

 

Så det er vel et valg om man synes at det er et reelt problem at de ikke er sorte

 

Men fra ikke-sort til det har er der jo også et godt stykke. Tror de der snakker om en anden smag hos japanere har ganske ret. Men med kun 100 eksemplarer, så er det jo nok også en provokation for at se markedsreaktion.

 

Hadde jeg hatt muligheten så ville jeg kjøpt uten å nøle et sekund alle de 100 mangefargete. Hva tror du de vil være verd etterpå som samleobjekter etc? Får du tak i et slik, ja da kan det bli gull..

 

Tor

Lenke til kommentar

Genialt !

 

Tenk å ha ett kamera som ingen andre har, eller en modell som 28934 andre har og som er like kjønnsløst som en hvit vegg.

 

Hadde vært ulidelig kjedelig om alle gikk i samme klær, kjørte samme bil med samme farge osv, tror ett fellesbegrep på det er kommunisme, og det som rusla rundt i Øst-Tyskland og Russland for 35 år siden kan vel ikke akkurat kalles spenstig

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...