Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Er det no særlig forskjell på class 2 og class 6, microsdhc 16gb? jeg har class2 nå, å ser att det henger igjen når jeg skal bla gjennom bildene jeg har på telefonen. jeg bestilte likesågodt et Lexar Class6 kort fra cdon.com. litt dyrt, men satser på att det blir litt raskere.

 

http://cdon.no/elektronikk/lexar_microsdhc...ss_6%29-7641178

 

 

Denne klasse inndelingen av SD / MiniSD / MicroSD er bare veiledende (sa noen misvisende?)

Prinsippet er jo at:

 

Class2 = Minst 2MB/s skrivehastighet

Class4 = Minst 4MB/s skrivehastighet

Class6 = Minst 6MB/s skrivehastighet

 

osv..

 

 

Det i seg selv er jo et greit system, dog blir det jo mye forvirring når vi har SanDisk Ultra Mobile MicroSD kort som er rated Class4, og som er stort sett raskere enn selv alt av MicroSD Class6? Så igjen så blir disse klassene bare veiledende, du SKAL få MINST 2MB/s skrivehastighet med et Class2 kort, men det sier ingenting om den skriver på 2MB/s eller 40MB/s, selv om de fleste produsenter neppe nøler med å sette så høy class som de kan på sine kort, da det er god PR og indikerer jo at brikkene deres er raske, så har vi jo produsenter som SanDisk med sin Ultra Mobile serie som rett og slett velger å gardere seg ved å sette lavere Class enn nødvendig.

 

 

Det letteste og beste hadde jo vært om de bare skrev på ca hastighet rett på esken, men den gang ei ;-)

 

 

 

Tilbake til dette med om du vil merke noen spesiell forskjell eller ikke, dette avhenger jo naturlig nok av bruksmønstret.

Det å ha høy skrivehastighet vil jo ikke hjelpe deg ved å navigere igjennom galleriet, da dette går utelukkende på lesehastighet (og lesehastigheten er vell aldri oppgitt?)

 

Men nå er det engang slik at så godt som samtlige Class2 kort (som er det laveste / tregeste / dårligste klassen) stort sett alltid er produsentene sine tregeste kort, så her får du billige kort men de er trege på både skriv og les mest sannsynlig, så du burde potensielt kunne oppleve at både lesing og skriving til minnebrikken går merkbart raskere med Class4, eller Class6.

 

Spørsmålet blir jo om de to raskeste variantene Transcend Class6 / SanDisk Ultra Mobile blir raskere og dyrere enn hva du trenger?

Nå har jeg selv SanDisk Ultra Mobile MicroSD 16GB Class4 som sies å være den raskeste MicroSD brikken der ute, og er strålende fornøyd, den er kanskje litt overkill men det er deilig å se at når jeg overfører musikk osv at det tar minutter istedenfor timer som med et Class2 kort!

 

Og jeg kan føle meg helt trygg på at brikka ikke skal være noen flaskehals på mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå installert nye sms oppdateringa. Mye bra der, men etter hver melding står det "-GSM"! Noen måte og få fjerna det på??

 

Fant ut at når man sender meldinger etter nye oppdateringen, så kommer ikke GSM bak meldingene :D

Endret av bat0
Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker mySpot på sin HD2? Isåfall, er det noen andre medieavspillere enn Coreplayer som kan anbefales? Helst gratis, da dette kun skal testes ut.

 

Edit: Jeg fant denne, noen som har prøvd den?

 

Edit 2: Copilot som følger med, kan man legge inn kart på minnekort der så man slipper å være oppkoblet til nett? Isåfall kan man laste ned kart over Vest-Europa?

Endret av ferrek
Lenke til kommentar
Fikk akkurat mail (med sporingsnummer,) om HTC HD2'en jeg bestilte fra Elkjøp (til 3.999,-) er sendt. Vet at man helst vil ha innlegg om tekniske ting i denne tråden, men siden så mange venter på den fra Elkjøp, så ville jeg bare informere om det. Spørs vel om den rekker frem til helgen, men neste uke ihvertfall!
Ja fikk den mailen også. Blir de sendt fra sverige?

 

Eg hadde gitt opp håpet med å få fatt i denne og bestile likeså 2stk HTC Nexus one fra statene natt til idag.

 

Kommer vel til å ha begge mobilene i løpet av neste uke... så bestemmer eg meg for hvilket eg kommer til å beholde. :p

Ja, mener de sa fra Sverige til meg. Min var registrert på terminal i Oslo idag morges. Fikk faktura på email også, ganske god pris når den var inkludert frakt også.

Gleder meg stort. Har hatt Diamond i 18-20 måneder nå og har vært bra fornøyd med den - kun skjermen som har vært ganske liten. Det blir jo en ny verden nå :-)

Lenke til kommentar
Denne klasse inndelingen av SD / MiniSD / MicroSD er bare veiledende (sa noen misvisende?)

Prinsippet er jo at:

 

Class2 = Minst 2MB/s skrivehastighet

Class4 = Minst 4MB/s skrivehastighet

Class6 = Minst 6MB/s skrivehastighet

 

osv..

 

 

Det i seg selv er jo et greit system, dog blir det jo mye forvirring når vi har SanDisk Ultra Mobile MicroSD kort som er rated Class4, og som er stort sett raskere enn selv alt av MicroSD Class6? Så igjen så blir disse klassene bare veiledende, du SKAL få MINST 2MB/s skrivehastighet med et Class2 kort, men det sier ingenting om den skriver på 2MB/s eller 40MB/s, selv om de fleste produsenter neppe nøler med å sette så høy class som de kan på sine kort, da det er god PR og indikerer jo at brikkene deres er raske, så har vi jo produsenter som SanDisk med sin Ultra Mobile serie som rett og slett velger å gardere seg ved å sette lavere Class enn nødvendig.

 

 

Det letteste og beste hadde jo vært om de bare skrev på ca hastighet rett på esken, men den gang ei ;-)

 

 

 

Tilbake til dette med om du vil merke noen spesiell forskjell eller ikke, dette avhenger jo naturlig nok av bruksmønstret.

Det å ha høy skrivehastighet vil jo ikke hjelpe deg ved å navigere igjennom galleriet, da dette går utelukkende på lesehastighet (og lesehastigheten er vell aldri oppgitt?)

 

Men nå er det engang slik at så godt som samtlige Class2 kort (som er det laveste / tregeste / dårligste klassen) stort sett alltid er produsentene sine tregeste kort, så her får du billige kort men de er trege på både skriv og les mest sannsynlig, så du burde potensielt kunne oppleve at både lesing og skriving til minnebrikken går merkbart raskere med Class4, eller Class6.

 

Spørsmålet blir jo om de to raskeste variantene Transcend Class6 / SanDisk Ultra Mobile blir raskere og dyrere enn hva du trenger?

Nå har jeg selv SanDisk Ultra Mobile MicroSD 16GB Class4 som sies å være den raskeste MicroSD brikken der ute, og er strålende fornøyd, den er kanskje litt overkill men det er deilig å se at når jeg overfører musikk osv at det tar minutter istedenfor timer som med et Class2 kort!

 

Og jeg kan føle meg helt trygg på at brikka ikke skal være noen flaskehals på mobilen.

 

Det tar sin tid å overføre fra pc til mobilen med class2 kortet jeg har nå ja. jeg så på det sandisk ultra kortet, men så det "bare" var class4, visste ikke att de gikk for å være raskest, og att de er raskere enn oppgitt. kunne jo spart en hundrelapp der, men tipper Lexar kortet duger fint :)

 

om jeg har brukt for det, tja. minnekortet blir jo på en måte "hovedminnet" på HD2, da telefonen ikke har mer lagring enn 180mb. å da er det greit å vite att minnekortet ikke blir flaskehals som du sier.

Lenke til kommentar

Hvor raskt er egentlig det medfølgende minnekortet i forhold til de dere snakker om? Tenkte nemlig jeg skulle kjøpe meg et minnekort til min, men er litt usikker på om jeg skal gjøre det ettersom jeg har lest mange steder at store minnekort gjør mobilen treig. Noen erfaringer?

 

Fpsece er forresten skikkelig konge! Kan spille Final Fantasy IX helt glatt! :D

Lenke til kommentar
Har akkurat byttet fra den første HTC Touch-telefonen til HD2, så benyttet anledningen til å finne nye programmer etterhvert som jeg trenger de. Har ikke rukket å finne så mange nyttige ennå.

 

Foreløpig benytter jeg:

  • XDA Shutdown - Gratis - Hurtigknapper for å skru av telefonen og starte på nytt.
  • KeypadLedControl - Gratis - Lyser opp knappene under skjermen konstant så lenge skjermen er påslått. Kjekt ved bruk i mørket.
  • TorchButton - Gratis - Bruke blitzen som lommelykt.
  • 1881 Mobilsøk - 30,-/mnd - Søker automatisk på 1881 når noen ringer (forutsetter at 3G er aktivert).
  • G-Alarm - Koster penger - Avansert alarmklokke med labyrint og matteoppgaver for å skru den av. Jeg har en tendens til å skru av vekkerklokka i søvne. Denne hjelper, i alle fall litt :phttp://www.ageye.de
  • Total Commander - Gratis - Avansert filutforsker
  • TimeSyncTZ - Gratis - Synkronisering av klokka mot NTP-server. Bruker ntp.uio.no
  • FdcSoft TaskMgr - Gratis - Avansert verktøy for å se prosesser, programmer, endre registry ++
  • MoDaCo AppToDate - Gratis - Program for oppdatering av programmer som er tilrettelagt for AppToDate
  • MoDaCo NoData - Gratis - For å stenge trådløs datatilkobling. Er paranoid og stoler ikke helt på at telefonen ikke bruker 3G selv om Wifi er aktivert.
  • Oxios Memory - Gratis - Frigjør minne, kjapt og effektivt
  • SKTools - Koster penger - Program som gjør masse (u)nyttig. Litt som en slags CCleaner ++. Betalte for dette en gang i tiden når jeg trengte det til noe spes. Har ikke så mye bruk for det egentlig

Alle disse finnes med et kjapt søk på google.

 

Ellers er det verdt å følge med på XDA-developers forumet. Dukker opp nye programmer her rett som det er: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=528

 

Får hvit skjerm med samme jeg skal instalere KeypadLedControl og TorchButton jeg legger dem inn på minne kortet, setter in i telefonen og deretter går på start -> utforsker og finner mappene, og da filen kalt "setup", men om jeg skal instalere den kommer det hvit skjer. hva er problemet`?

 

Om jeg går på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5207872 og laster ned KeypadLedControl er jo ikke "setup" filen en exe fil? hvorfor ikke?, det er kansje grunnen til at jeg ikke får instalert programmet.

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Hvor raskt er egentlig det medfølgende minnekortet i forhold til de dere snakker om? Tenkte nemlig jeg skulle kjøpe meg et minnekort til min, men er litt usikker på om jeg skal gjøre det ettersom jeg har lest mange steder at store minnekort gjør mobilen treig. Noen erfaringer?

 

Fpsece er forresten skikkelig konge! Kan spille Final Fantasy IX helt glatt! inv_biggrin.gif

 

Står bare Sandisk 2GB MicroSD, er vel Class2. nå har ikke jeg prøvd noe annet enn 16gb sdhc class2, men har som sagt bestilt et Lexar Class 6. vil tro att om du kjører et slik kort, eller et Sandisk ultra (eller lignende raske kort) så vil det nok gå ganske smertefritt. men som sagt, har kun erfaring med class2 16gb, å der må jeg "vente" på att bildene skal komme frem når jeg blar i galleriet.

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar
Har akkurat byttet fra den første HTC Touch-telefonen til HD2, så benyttet anledningen til å finne nye programmer etterhvert som jeg trenger de. Har ikke rukket å finne så mange nyttige ennå.

 

Foreløpig benytter jeg:

  • XDA Shutdown - Gratis - Hurtigknapper for å skru av telefonen og starte på nytt.
  • KeypadLedControl - Gratis - Lyser opp knappene under skjermen konstant så lenge skjermen er påslått. Kjekt ved bruk i mørket.
  • TorchButton - Gratis - Bruke blitzen som lommelykt.
  • 1881 Mobilsøk - 30,-/mnd - Søker automatisk på 1881 når noen ringer (forutsetter at 3G er aktivert).
  • G-Alarm - Koster penger - Avansert alarmklokke med labyrint og matteoppgaver for å skru den av. Jeg har en tendens til å skru av vekkerklokka i søvne. Denne hjelper, i alle fall litt :phttp://www.ageye.de
  • Total Commander - Gratis - Avansert filutforsker
  • TimeSyncTZ - Gratis - Synkronisering av klokka mot NTP-server. Bruker ntp.uio.no
  • FdcSoft TaskMgr - Gratis - Avansert verktøy for å se prosesser, programmer, endre registry ++
  • MoDaCo AppToDate - Gratis - Program for oppdatering av programmer som er tilrettelagt for AppToDate
  • MoDaCo NoData - Gratis - For å stenge trådløs datatilkobling. Er paranoid og stoler ikke helt på at telefonen ikke bruker 3G selv om Wifi er aktivert.
  • Oxios Memory - Gratis - Frigjør minne, kjapt og effektivt
  • SKTools - Koster penger - Program som gjør masse (u)nyttig. Litt som en slags CCleaner ++. Betalte for dette en gang i tiden når jeg trengte det til noe spes. Har ikke så mye bruk for det egentlig

Alle disse finnes med et kjapt søk på google.

 

Ellers er det verdt å følge med på XDA-developers forumet. Dukker opp nye programmer her rett som det er: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=528

 

Får hvit skjerm med samme jeg skal instalere KeypadLedControl og TorchButton jeg legger dem inn på minne kortet, setter in i telefonen og deretter går på start -> utforsker og finner mappene, og da filen kalt "setup", men om jeg skal instalere den kommer det hvit skjer. hva er problemet`?

 

Om jeg går på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5207872 og laster ned KeypadLedControl er jo ikke "setup" filen en exe fil? hvorfor ikke?, det er kansje grunnen til at jeg ikke får instalert programmet.

 

KeypadLedControl: Her laster du bare ned .cab filen fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5207872 (samme link som du har). Denne flytter du over til telefonen og kjører fra filutforskeren. That's it.

TorchButton: Last ned .cab filen herfra: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=581382. Følg samme prosedyre som over. Du får en mappe i startmenyen som heter TorchButton; der finner du forskjellige moduser.

 

Du skal ikke kjøpe noen setup fil så langt jeg kan forstå ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...