Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Enig at den "offisielle" iPhonen ikke oser av frihet, men den "uoffiselle"(jailbreak) er betegnelsen på frihet ;)? Hadde vært spennende om noen kunne sette en jailbreaket iPhone og en HD2 mot hverandre til en dogfight! :p

 

Nei fremdeles vil du ikke ha den friheten som alle vi skulle ønske det hadde vært. Selv med en jailbreaket iphone så kan du ikke gå til en venn å overføre filer fra iphonen over til hans pc/mac. Du vil heller ikke kunne få hans filer over på telefonen. Friheten til å ha en fullverdig multitasking er heller ikke til stede.

 

Dessuten så skal alle produktene sammenlignes sånn som de kommer rett ut av boksen. Apple forbyr jailbreakingen(ikke spør meg hvorfor) som igjen gjør at garantien på mobilen faller bort. Men stakkars de som har en iphone som ikke er jailbreaket.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke tar helt feil så kan du gå til en venn å overføre filer fra og til iPhone, altså bruke den som ekstern hardisk. Jeg er ikke helt sikker på hvordan en fullverdig multitasking skal funke?

 

Ja men du vil isåfall ikke kunne ta i bruk filene med en gang. Du kan jo gå hjem, legge de inn via itunes. Sangene blir konvertert til et annet format. Bildene blir nedskalert til 35-50kb ca. og skal du legge inn video så må du først bruke en del tid på selve konverteringen før du legger den inn via itunes. Mye så går ann. Men er greit at ting kan gjøres kjapt og enkelt.

Fullverdig multitasking vil si å kunne kjøre flere programmer på samme tid, uansett hvilke programmer det måtte være.

Lenke til kommentar

Men det går jo :grin: , alt det du sier. Har jo VLC som spiller de fleste formater. Multitask som finnes på iPhone kjører jo flere programmer på samme tid, og ja, uansett hvilke programmer det måtte være. Som jeg har sett så finnes det fine løsninger også, du kan blant annet få opp de aktive programmene som coverflow eller som en liste hvis du liker det. Men det er ikke jeg som skal vurdere det her, siden jeg ikke kan like mye om begge.

Endret av iam
Lenke til kommentar
Men det går jo :grin: , alt det du sier.

 

Hehe ja:) Dårlig formulering av meg der!=) Jeg mente det sånn at man ikke kan ta i bruk filene før man er hjemme på sin egen itunes. Da kan man heller laste de ned selv, med mindre det er private bilder/film?

 

Se på sist side. Se de tingene HDlover skrev. Tenk hadde apple fikset på alt dette! Da hadde vi snakket mobil her.

Så har vi jo den berømte lista som iphone brukere selv har laget, som igjen driter iphone 3gs offisielt ut:

 

www.pleasefixtheiphone.com

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Jo, den fungerer utmerket! Riktignok med en liten vri på .cab filen ved installasjon på HD2.

Og hva er hemmeligheten?

 

Alt står egentlig her:

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1237

 

Jeg har testet med kart v8.40 og det fungerer utmerket.

 

Da er forresten HTC sin offisielle oppgradering lekket til nettet...på norsk! *laste ned*

Takk takk. Må kanskje bytte til Leo nå, har bare HD

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt det greia med at safari ikke tilpasser teksten til skjermen...den gjør jo det? Jeg har testen HD2 på det samme, både med IE og Operah, og den lægget veldig ved zoom. Men anyways, han skrev om den offisielle iPhonen :p . Syntes at du er litt subjektivt jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt det greia med at safari ikke tilpasser teksten til skjermen...den gjør jo det? Jeg har testen HD2 på det samme, både med IE og Operah, og den lægget veldig ved zoom. Men anyways, han skrev om den offisielle iPhonen :p . Syntes at du er litt subjektivt jeg :hmm:

 

Hvis du zoomer med multitouch på en iphone så vil den ikke tilpasse teksten til skjermen, kun ved dobbeltap. Hvis hd2 lagget ved zooming på opera så høres det ut som en defekt mobil. den er ikke så glatt som iphonen på multitouchen på opera som på safari. men på bilder er det helt likt. Kan jo og nevne at hd2 som har 2,5 ganger så mye pixler som en iphone, vil kreve mye mer av sitt hardware. Opera 10 er 50% raskere en opera 9.7 Hvilken versjon testet du på?

 

Alle testere vil alltid ta utgangspunkt i en mobil med et orginalt OS.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvilken jeg testet, vil tro at det er den nyeste. Ja, hd2 har en imponerende skjerm, men det hadde vært mer imponerende om den kunne takle sin egen skjerm også. Kan sikkert forandre på bildekvaliteten? Ikke vet jeg :p .

 

Men igjen, det hadde vært artig om noen kunne teste ut begge mobilene side om side, Jailbroken iPhone 3gs vs. HTC HD2!

Endret av iam
Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hvilken jeg testet, vil tro at det er den nyeste. Ja, hd2 har en imponerende skjerm, men det hadde vært mer imponerende om den kunne takle sin egen skjerm også. Kan sikkert forandre på bildekvaliteten? Ikke vet jeg :p .

 

Men igjen, det hadde vært artig om noen kunne teste ut begge mobilene side om side, Jailbreaked iPhone 3gs vs. HTC HD2!

 

Opera 10 følger ikke med hd2, den må lastes ned. den takkler jo sin skjerm utmerket om du har testet den? Glir like bra som en iphone i alle menyer og bilder, dvs fulloppløselige bilder på en hd2. Jeg gleder meg til testene kommer ut. Noen som tørr å vedde penger på at en iphone 3gs kan slå hd2 ?=)

 

Støtter de som jailbrekar en iphone helt klart. Men hadde det ikke vært greit å hatt alt i mobilen sin med en gang man pakker den opp fra esken? Stress å laste ned 30+ apps for å klare å gjennomføre noe av det samme som andre konkurrenter. Spesielt for en som ikke har peiling teknisk sett.

Lenke til kommentar

Opraen var lastet ned. 30 apps er kanskje å ta i for mye.... Vell, teknisk og teknisk, mener selv at folk som har en smarttelefon burde i hovedgrunnen ha litt forståelse i det tekniske.

 

Hva om noen kunne lage "Team HTC HD2" og "Team JB iPhone 3gs" og senere sende begge inn i ringen :p haha

Lenke til kommentar

Som sagt så vil iPhone alltid ha den fordelen av at både hardware og software er laget etter Apples spesifikasjoner og av Apple selv. Det kan ingen gjør noe med før eventuelt Google eller Micorsoft velger å gjøre noe av det samme.

 

Den dagen Apple finner det for godt å fjerne alt dette låste opplegget og denne fryktelig integreringen mot iTunes, ja da tror jeg alle mobilprodusenter virkelig vil skjelve i buksene.

 

Det sagt, så ville jeg aldri kjøpt en iPhone. Jeg håper dere kjøper den, så jeg slipper å møte en haug med andre som har HD2. :p

Lenke til kommentar

Jeg er mer den personen som ønsker at ting er så plain som overhode mulig ut av boksen, så kan jeg heller legge til den programvaren jeg selv ønsker på egenhånd, men skjønner jo at dette kanskje er en smule tungvint for de som ikke liker å leke seg med slikt og vil ha alt ferdig ut av boksen ;)

 

 

Det er nettopp iPhone OS som holder meg til iPhone 3G enn så lenge, det er et par ting som jeg river meg i håret for, blant annet det at jeg er låst til et program (iTunes) som jeg i utgangspunktet ikke ønsker å ha på maskinen min i det hele tatt, hvorfor kan jeg ikke velge hvilket program jeg ønsker å bruke for å administrere innholdet mitt? Det er ikke engang støtte for noe så simpelt som "drag 'n drop"?

 

Det at du ikke enkelt og greit kan koble den til tilfeldige maskiner for å overføre enkelte lydfiler (og andre filer for den sakens skyld) til og fra er også utrolig frustrerende til tider.

 

 

Maskinvaren er heller ikke det mest imponerende per dags dato heller, men det som holder meg igjen er alle de geniale applikasjonene du får via AppStore, Cydia og installous!

Lenke til kommentar

Jo, den fungerer utmerket! Riktignok med en liten vri på .cab filen ved installasjon på HD2.

Og hva er hemmeligheten?

 

Alt står egentlig her:

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1237

 

Jeg har testet med kart v8.40 og det fungerer utmerket.

 

Da er forresten HTC sin offisielle oppgradering lekket til nettet...på norsk! *laste ned*

 

 

Hvor er den lekket? Er det en fix til sms probleme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...