Gå til innhold

Maya-kalenderen 2012, hva om noe faktisk skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit nok det med tilfeldighet, men da sier du også at det er en tilfeldighet at mayafolket valgte akkurat denne datoen ogsp. MAO, det kan skje noe innen 36500 dager, og mayanes tilfeldige valgte dag: 365 dager i året * 100 år * 365 dager mayane hadde å velge mellom = 1 / 13322500 sjangs for at begge faktorene klaffer.

Hva? Hvordan er det du tenker nå?

 

Det er 1 til 100 for at de velger riktig år. 1 til 36500 for at de velger riktig dag.

 

 

ja mulig du har rett, men sånn jeg tenker:

 

mayafolket har 365 dager å velge mellom, og en ekstraordinær hendelse kan skje på hvilken som helst dag av året altså 1/365.

Så sjangsen for at mayafolket har spådd at noe skal skje og at det faktisk skjer noe på akkurat den dagen ganget med 100 år blir 1/13322500. Hvis du skjønner hva jeg mener. Mulig jeg har tenkt helt feil.

Lenke til kommentar
en syklus som begynner på nytt igjen, som fra desember 1999 til januar 2000.

Du tenker altså på årskiftet mellom det nest siste og det siste året i det andre årtusnet som et syklusskifte? Nå er vi i det niende året i tredje årtusnet.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13797204

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13876098

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9672758

Lenke til kommentar
Greit nok det med tilfeldighet, men da sier du også at det er en tilfeldighet at mayafolket valgte akkurat denne datoen ogsp. MAO, det kan skje noe innen 36500 dager, og mayanes tilfeldige valgte dag: 365 dager i året * 100 år * 365 dager mayane hadde å velge mellom = 1 / 13322500 sjangs for at begge faktorene klaffer.

Hva? Hvordan er det du tenker nå?

 

Det er 1 til 100 for at de velger riktig år. 1 til 36500 for at de velger riktig dag.

 

 

ja mulig du har rett, men sånn jeg tenker:

 

mayafolket har 365 dager å velge mellom, og en ekstraordinær hendelse kan skje på hvilken som helst dag av året altså 1/365.

Så sjangsen for at mayafolket har spådd at noe skal skje og at det faktisk skjer noe på akkurat den dagen ganget med 100 år blir 1/13322500. Hvis du skjønner hva jeg mener. Mulig jeg har tenkt helt feil.

Du har nok det ja. Det er ikke 1/365 for at de skal velge en dag. Det er 1/1.
Lenke til kommentar

Tenk dere hvilket styr det hadde blitt i verden dersom vi en dag ble besøkt av aliens...!

 

Med ca 2.1 milliarder kristne, 1.5 millianrder muslimer +++, hvilket oppstyr det hadde blitt. Dessuten hvordan ville de forskjellige nasjonene reagert? Ett helvetes stort parti med missiler er nok en god bet.

 

Det ville snudd opp ned på manges hverdag. Satan for ett styr det ville blitt. Ekstra nyhetssendinger 24/7 og fanatiske jævler.

 

Jeg kan godt forstå at en eller flere stater ville hold utenomjordiskkontakt hemmelig til tiden er inne for å spre nyheten.

 

Det samme gjelder en planet på kolisjonskrus med jorden, signert med døden= stress.

Lenke til kommentar

Om noen, f.eks. NASA, fikk vite om et fenomen som ville utslettet alt liv på jorden tror jeg aldri de ville gått ut med det offentlig, så lenge ikke noe kunne gjøres. Det ville bare startet et enormt kaos. Spørmålet er, hva har det å si? Vi skal jo dø alle mann uansett. Jeg personlig ville gjerne visst det, for så å bruke den siste tiden på venner og familie i stedet for å kanskje jobbe ræva av seg til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Om noen, f.eks. NASA, fikk vite om et fenomen som ville utslettet alt liv på jorden tror jeg aldri de ville gått ut med det offentlig, så lenge ikke noe kunne gjøres. Det ville bare startet et enormt kaos. Spørmålet er, hva har det å si? Vi skal jo dø alle mann uansett. Jeg personlig ville gjerne visst det, for så å bruke den siste tiden på venner og familie i stedet for å kanskje jobbe ræva av seg til ingen nytte.

 

Tenk hvis alle hadde gjort slik, hva med kriminalitet, mat, søppel, sykehus, branner etc.

 

Tror de felste mennesker på jorden er tjent med brå død, dessverre. Every man knows his doom, but not the hour.

Lenke til kommentar

http://apnews.myway.com/article/20091011/D9B8P09O0.html

After all, it's not the end of the world.

Or is it?

Definitely not, the Mayan Indian elder insists. "I came back from England last year and, man, they had me fed up with this stuff."

 

"If I went to some Mayan-speaking communities and asked people what is going to happen in 2012, they wouldn't have any idea," said Jose Huchim, a Yucatan Mayan archaeologist. "That the world is going to end? They wouldn't believe you. We have real concerns these days, like rain."

 

Forstår godt at han blir sliten av mas som dette, det er nok å høre på norske idioter som snakker om dette. Kan ikke forestille meg hvordan det er for han å høre på vestlige tullinger fortelle han om maya-siviliasjonen.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ser bort fra det faktum at det er INGEN indikasjoner noen plass i mayakalenderen om at jorden går under når denne tidsalderen er over, så vil jo det være perfekt. Da kan konspiratørene istedet for å lure på hva som skal skje, lure på hvordan de kunne vite det på den tiden.

 

Jeg for min del hadde håpet gjestene var intelligente nok til å løse menneskekrisen.

Lenke til kommentar
Om noen, f.eks. NASA, fikk vite om et fenomen som ville utslettet alt liv på jorden tror jeg aldri de ville gått ut med det offentlig, så lenge ikke noe kunne gjøres. Det ville bare startet et enormt kaos. Spørmålet er, hva har det å si? Vi skal jo dø alle mann uansett. Jeg personlig ville gjerne visst det, for så å bruke den siste tiden på venner og familie i stedet for å kanskje jobbe ræva av seg til ingen nytte.

 

Nasa opplyser ikke om slikt p.g.a totalt kaos som du sier. Det er logisk. Som du også sier ville vi gjerne visst. Følg med litt ekstra her og der så tror jeg du får vite litt mer enn hva som er forventet av oss.

Lenke til kommentar
dette er bare ville konspirasjoner basert på en urgammel religion. De har bare satt en dato på det de trodde var dommedag. men tanken på at vi en dag får slengt dommedag og slutten på meneskeheten rett i trynet og hvordan verden ville reagert hadde vært intresang

Min utheving, det du sier der har ingen rot i virkeligheten. Mayakalenderen sier at en tidsepoke slutter og en ny starter denne dagen, og det pga astronomi, da vært solsystem passerer den galaktiske horisonten på denne dagen. Men den sier ikke at det blir dommedag, det er bare en tolkning. Kalenderen vil heller ikke kunne starte på nytt denne dagen, da den ikke startet sist vi passerte dette punktet i galaksen, men "kun" 5.000 år siden, og et slik galaktisk fenomen kun finner sted hvert 28.000 år (tror jeg det er, ihvertfall mye mere enn 5.000 år :p)

Lenke til kommentar
Om noen, f.eks. NASA, fikk vite om et fenomen som ville utslettet alt liv på jorden tror jeg aldri de ville gått ut med det offentlig, så lenge ikke noe kunne gjøres. Det ville bare startet et enormt kaos. Spørmålet er, hva har det å si? Vi skal jo dø alle mann uansett. Jeg personlig ville gjerne visst det, for så å bruke den siste tiden på venner og familie i stedet for å kanskje jobbe ræva av seg til ingen nytte.

 

Nasa opplyser ikke om slikt p.g.a totalt kaos som du sier. Det er logisk. Som du også sier ville vi gjerne visst. Følg med litt ekstra her og der så tror jeg du får vite litt mer enn hva som er forventet av oss.

tja.. nå er det jo ekstremt mange selvstendige privatpersoner som følger med og har fri tilgang til å poste på Internett. Kan bli vanskelig for NASA å holde noe sånt skjult..

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...