Gå til innhold

Maya-kalenderen 2012, hva om noe faktisk skjer?


Anbefalte innlegg

Det er mange forskjellige forklaringer på det, den mest vanlige er at den er bak sola, derfor kan vi ikke se den. Den forklaringen holder ikke mål engang, siden vi går rundt sola vil vi se den en eller annen gang på et år. En annen forklaring jeg kom på nå er at den bare kan ses gjennom infrarødt teleskop, om man skal tro på hypen.

Kom over denne siden: http://www.detailshere.com/niburu.htm

Og denne som bortforklarer det meste: http://www.csicop.org/si/show/myth_of_nibi..._world_in_2012/

Endret av SLars1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet andre fora der dette blir diskutert med mindre kritisk og skeptisk tankegang enn her inne? Kunne tenkt meg å le litt av bortforklaringer på hvorfor vi enda ikke kan se denne ukjente gassgiganten. :)

YouTube ;)

 

Det er mange forskjellige forklaringer på det, den mest vanlige er at den er bak sola, derfor kan vi ikke se den. Den forklaringen holder ikke mål engang, siden vi går rundt sola vil vi se den en eller annen gang på et år. En annen forklaring jeg kom på nå er at den bare kan ses gjennom infrarødt teleskop, om man skal tro på hypen.

Kom over denne siden: http://www.detailshere.com/niburu.htm

Og denne som bortforklarer det meste: http://www.csicop.org/si/show/myth_of_nibi..._world_in_2012/

Jeg har hørt at den kun kan sees fra Amundsenteleskopet på sydpolen, men i forhold til avstand og observasjoner så må den akselerere noe så inne i helsike dersom det skal ha noe rot i virkeligheten. Regner med at det er Plant X du snakker om...

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at den kun kan sees fra Amundsenteleskopet på sydpolen, men i forhold til avstand og observasjoner så må den akselerere noe så inne i helsike dersom det skal ha noe rot i virkeligheten. Regner med at det er Plant X du snakker om...

Akkurat den påstanden ble debunket i en av videoen til AndromedasWake. (gidder ikke hente link, men alle videoene hans er verdt å se. :))

Lenke til kommentar

Sydpolen, ikke nordpolen. Det er nok ingen hemmelighet at de kan observere mere fra polene, er nok nettopp derfor de er plassert der. Tviler på at de har Planet X/Nibiru i kikkerten (Hvis det var noen som var av den oppfatningen, hehe). Den er ihvertfall ikke konstruert for å observere noen dommedags dvergplanet, det er helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! drar opp posten eg :/ Men har ikke lest så mye ang dette...

OBS!!!!!! : Se http://utenomjordisk.blogg.no/nibiruplanet_x.html for all info eg leste om planet x så nasa har sett i 1982.... OBS!!! Siden har problem å laste maaange ganger...så derfor eg kopierer ut det så står der :)

 

Men leste på http://utenomjordisk.blogg.no/1209472799_29apr2008.html:

 

 

 

Så er detta bare tull? men myndighetene sier ikke noe dei...pga kaos så skjer...

 

Kva mener dere? lyger myndighetene pga politikerene,leger og vigtige personer til å bygge opp sammfunnet etter om det skal skje...

 

Kvifor bygger alle land bunkerser som skal være ferdig i 2011? og lagre frø/mat osv,jo for å overleve om dei kan....Likestilling detta ja...vis det er sant,men skeptisk av å lese så mye,når politikere sier det skal skje anonymt selvsagt da....men første linken var mye rart om dere ikke har lest den :)

 

sitat:

 

Dette omhandler Mayafolket, og Deres kalender.Hvorfor stopper den på Årstallet 2012?

Nibiru på vei?

 

OBS!! Merk ----> Også kalt Planet X som NASA fant i 1982, og fikk bekreftet Dens eksistens i 1983! Den kritiske datoen blir 21.12.2012.

 

Har nasa funne planeten i 1983 ???

 

Mer så står... :

 

"Spør deg selv, om hvorfor du ikke har fått vite dette før ???

Ingen vil at du skal få vite dette!!!!!! :-I"

 

Selvsagt vil ikke myndighetene at folk skal vite det....under 3 år å leve så hadde det blitt kaos over hele verden...

 

 

Fra norske myndigheter:

 

Tittel: "Politiker avslører KYNISK MAKTELITE i Norge! Med hemmelig AGENDA??"

 

En norsk politiker avslører at det eksisterer omfattende høyteknologiske undergrunnsbaser i Norge som hemmeligholdes ved hjelp av løgn og kynisme. Disse er kun ment for makteliten, ledende politikerne og spesielt utvalgte personer ved en global katastrofe. Resten av den norske befolkningen skal etterlates for å dø.

 

Dette hevder en aktiv, norsk politiker med militær bakgrunn som har blitt stadfestet med sin identitet. Personen er bekreftet å være ekte og vi er helt sikker på at kilden er akkurat den norske politikeren han hevder å være. På grunn av fare for eget liv ønsker han ikke å oppgi sitt navn offentlig.

 

Dette hevder en aktiv, norsk politiker med militær bakgrunn som har blitt stadfestet med sin identitet. Personen er bekreftet å være ekte og vi er helt sikker på at kilden er akkurat den norske politikeren han hevder å være. På grunn av fare for eget liv ønsker han ikke å oppgi sitt navn offentlig.

 

Den norske politikeren oppgir at massive undergrunnsbaser blir hemmeligholdt for folket av regjeringen og ledende politikere. Disse skal bli benyttet av makteliten i Norge ved en fremtidig katastrofe. Alle anleggene har vært under oppbygging siden 1983 og de siste vil stå ferdig senest i 2011. Det politikeren avslører angående undergrunnsbasene er særdeles sjokkerende og antyder sterkt at regjeringen og ledende politikere i Norge er en liten brikke i et stort spill styrt av den globale makteliten.

 

De viktigste sannhetene er sannsynlig å bli de som samfunnet minst ønsker å høre på det tidspunkt.

- W. H. Auden

 

===========

Jada Nasa så planeten i 1983 og utbygginga ble startet da??? og ferdig i 2011,før 2012...

 

Tittel: "Norsk politiker verifisert som ekte kilde" :

 

 

Nordmannen som skrev denne meldingen gjorde det under sitt eget navn og har lagt ved en rekke bilder av seg selv blant annet sammen med statsminister Jens Stoltenberg, Canadas tidligere statsminister Kim Cambell og den nå avdøde pakistanske politikeren Benazir Bhutto.

 

Disse har vi i redaksjonen hos ITpro.no fått tilgang på samt politikerens navn. Dermed har vi fått verifisert personens autentisitet og at politikeren er den som virkelig står bak informasjonen. Forståelig nok kan ikke politikerens navn oppgis eller bildene legges ut uten samtykke. Informasjonen nedenfor er originalt mottatt av Project Camelot.

 

Det er ingen harde vitenskapelige data i hans advarsler. Informanten forklarer ikke nøyaktig hvordan eller hvorfor Planet X som han nevner er en trussel. Kilden sier nøyaktig det han vet og intet mer. Som en politiker er det naturlig at meldingens fokus er på vitale sosialpolitiske spørsmål i stedet for vitenskap.

 

Hvis innholdet i denne meldingen er sann, kan den neppe være av større viktighet.

 

 

Tittel "Politikerens egne ord" :

 

 

Jeg er en norsk politiker. Jeg ønsker å si at svært vanskelige ting kommer til å skje fra 2008 til 2012. Den norske regjeringen bygger flere og flere undergrunnsbaser og bunkere som de kaller "arker". Når de blir spurt om hva de er til, svarer de enkelt og greit at det er for beskyttelse av Norges befolkning. Når jeg spør om når de vil stå ferdig, får jeg som svar "før 2011". En god del andre land gjør det samme.

 

Jeg har møtt en rekke andre betydelige politikere og verdensledere (kan bekreftes av bildene som er oversendt). Alle de vet om dette, men de ønsker ikke å skremme opp folket eller skape massepanikk.

 

Planet X kommer og Norge har begynt med lagring av mat og frø på Svalbard og en rekke andre steder i Norge med hjelp fra USA og EU. De vil kun redde de som er i makteliten og de som kan bygge opp igjen samfunnet, slik som leger, forskere og så videre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Kan du ikke fikse litt mer leselig font?

 

Fatter ikke hvorfor folk driver å henger seg opp i denne mayakallenderen....

 

Kalenderen min som jeg mottok fra min nærbutikk rett før jul stopper 31desember 2010. Bør jeg være bekymret? :whistle:

 

 

les linken jeg skrev...gidder ikke skrive alt så står der da...

 

http://utenomjordisk.blogg.no/nibiruplanet_x.html

 

Den siden virka igjen her nå ivertfall....

 

 

 

Enten er kilden feil men som sagt:

 

Dette omhandler Mayafolket, og Deres kalender.Hvorfor stopper den på Årstallet 2012?Nibiru på vei?Også kalt Planet X, som NASA fant i 1982, og fikk bekreftet Dens eksistens i 1983!Den kritiske datoen blir 21.12.2012.

 

 

Så enten løgn fra norske politikere eller siden da...men så står det jo at Nasa oppdaget denne i 1982/83 og navnet ble planet x

 

les linken,tror du nasa sier: 2012 er dommedag? neh....da hadde jo folk gitt faen siste åra....og disse så skal være ferdig 2011 (startet 1983/84) og er vel pga kansje nasa vet kva så skjer...men les linken,så er det lettere å skjønne :) er bilder på siden også....

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

@Galaxee : Endre teksten i den forrige posten din.?

Bare domenenavnet på den siden får meg fra å avstå å lese skitten. Jeg kan forsikre det om at det meste du finner på den siten er bare BS. Løgn og bedrag fra ende til annen.

Dette omhandler Mayafolket, og Deres kalender.Hvorfor stopper den på Årstallet 2012?/quote]Som jeg sa. "Hva med kalender min som stopper 31des 2010." Når man produserer en kalender må man nødvendigvis bestemme seg for en begynnelse og en slutt. At den ender rundt slutten av 2012 betyr ikke at noe skal skje. Hører du ikke hvor absurd det høres ut?

 

Ærlig talt så aner jeg ikke hva som foregår oppi topplokket på folk som produserer slike vannvittige historier og produserer "beviser" for å underbygge dette.

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Også kalt Planet X, som NASA fant i 1982, og fikk bekreftet Dens eksistens i 1983!

 

• Det finnes ingen planet X (Nibiru), NASA har aldri oppdaget noe sånt, derimot er det oppdaget et asteroidebelte ytterst i solsystemet utenfor Neptun.

http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/hypo.html#planetx

http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html

http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/nutshell.html

 

• Men det finnes faktisk en hypotese (vitenskaplig gjetning) om at sola har en brun tvillingsstjerne kalt Nemesis. Denne hypotesen ble lansert i 1983 som forklaring for hvorfor Jorda tilsynelatende blir bombardert av kometer med ca 30 millioners mellomrom, men denne hypotetiske tvillingstjernen er aldri blitt observert eller påvist på noen som helst måte.

http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/hypo.html#nemesis

Lenke til kommentar

Interessant info SeaLion :)

 

Btw. Gikk inn på den "utenomjordisk"-siden som gallaxy linket til. (klarte ikke å dy meg)

 

Hva ser jeg ute til høyre i Kategorioversikten:

Jo nemlig. Her står en hel smørbrødliste over all verdens mambo-jambo.

Ikke nok med at vedkommende tror på en kjapp og smertefri ende på jordkloden i 2012, men se bare nedover listen litt:

Kategorier

Alien Abductions!

Alien Underground Bases

AREA 51

>>> Bil selges! <<<<

Blir vi BESKYTTET??

Blogg

Bortført av The Greys

Bygninger på MÅNEN

Chemtrails, HAARP, NWO.

Disclosure Project!

Er det rart man er skeptisk :!:

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Btw. Gikk inn på den "utenomjordisk"-siden som gallaxy linket til. (klarte ikke å dy meg)

Jeg klarte ikke å dy meg jeg heller. En av overskriftene på førstesiden lød:

NASA HAR FUNNET ET OBJEKT I VÅR GALAKSE!!!!!!!

Å finne et objekt i Melkeveien (vår galakse) er ikke en større sensasjon enn at noen finner et sandkorn på ei sandstrand.

Lenke til kommentar

Edit: "

" Greia ble litt feil nå...fikse det senere..er full så hehehe! og skrive lite siste åra på forumet,så lære litt igjen ang. koder osv :) Men fint det er test kategori å trykke å lære :) Beklager det :(

 

@Galaxee : Endre teksten i den forrige posten din.?

Bare domenenavnet på den siden får meg fra å avstå å lese skitten. Jeg kan forsikre det om at det meste du finner på den siten er bare BS. Løgn og bedrag fra ende til annen.

Dette omhandler Mayafolket, og Deres kalender.Hvorfor stopper den på Årstallet 2012?/quote]Som jeg sa. "Hva med kalender min som stopper 31des 2010." Når man produserer en kalender må man nødvendigvis bestemme seg for en begynnelse og en slutt. At den ender rundt slutten av 2012 betyr ikke at noe skal skje. Hører du ikke hvor absurd det høres ut?

 

 

Hæææ? eg spurte jo om detta bare var piss..kjenner ikke siden...men beste hadde del så påstår detta at har snakka med politikere ang saken! at tv2 fikk kilden av denne "kilden " og snakka med politikeren så sa dette og tv2 selv ta et interju av han selv!!!!

 

Men rart nasa oppdaga en ukjent planet så starter dei å bygge bunkerser over hele verden....så startet 1983 og skal være ferdig 2011? (husker ikke hvor lang bane den går i men er lenge den banen...)

 

[quote name='The Metal:

Ærlig talt så aner jeg ikke hva som foregår oppi topplokket på folk som produserer slike vannvittige historier og produserer "beviser" for å underbygge dette

 

Mener du meg ang "bevis" jeg har ikke peiling? Eller dei så skiver detta og "hemmlig norsk politiker" ....Men vis politikerene hadde sang dette til ola normann hadde det blitt kaos....så enten lyger politikerene,ellers er det bare tull alt,som vi får håpe på og mest sannsynligt...

 

Kan ikke en poliotiker si det "anonymt" på tv2 nyhetene,slik han liksom gjorde det til denne ukjente siden/kjilden! så mest sannsynligt bøff...men så feiler folk ang å lyge om slikt? er jo syk å påståd har kjilde fra en norsk politiker så er i stortingen...

 

Henger lite på greip...men disse frø/mat og drikke bunkersene på svalbarg som er bare en....er grunn til det da? så er bare halvskeptisk....enten løgn alt,ellers er set hemmlighets stempla,alså ikke sa ut til sivile infoen....

 

:)

 

Edit: ble litt feil "" nå...Beklager det...er litt småfull,fikse det etterpå når hode kommer seg ned litt :)

 

Ha en fin kveld folkens :) Er jo helg :D

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

De gadd jo sikkert ikke bruke hele livet på å lage en kalender...

 

Men skjer sikkert NOE... nye spill, ekte 3D uten briller osv... :D

Hehe. Satser på det ja. Hallais forresten! :)

 

Selvsagt :) vår kalender varer jo bare et år om gangen :) selv om pc kalender går til 2099 før den runder til 1900...Men tror ikke bruker winxp i 2099 hehehe,men leste av noe data ekspertter hadde funne ut,at 2022 (husker ikke helt tallet) da stillte kl tilbake pga bug pga 32bit klarte ikke mer? ....jaja om 10 år sitter vi nikke på 32bit, er vel 64 og kommer vel 128bit sikkert og engang :)

 

Noen så kjenner til saka ang 32bit problem? tror det var 32bit har ikke kapasitet til mer? samma så minne på pc da? over 4gb på 32bit går ikke? kunne miste all data på HDD osv...men det hørtes rart ut da... :p ikke lest på diskusjon på lenge,så må lære mer,før glemmer alt annet kunnskap :)

 

 

Edit2: "3D uten briller osv." Ja sku det ikke komme 3d tver snart? høres fett ut :D

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Det er flott at du tar opp spørsmålene og diskuterer dette med andre kontra å sluke alt rått slik dessverre alt for mange gjør. Dette er en sunn egenskap og den skal du dyrke videre.

Ikke ta for gitt at det skrevne ord eller en videopost på YouTube forteller sannheten. Jeg har i et blogginnlegg for noen måneder siden tatt opp temaet om nettvett:

TheMetalGods Blogg: Internett-tåken - Bruk vett på nett!

Jeg linker til dette pga at jeg ikke har tid til å debunke påstandene du referer til.

 

Bruk litt tid på å reflektere over det du lærer og ha det som et verktøy til senere bruk :)

btw Det vil komme fler blogginnlegg med tiden som tar opp samme problematikken fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...