Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Jeg har også bestilt fra elprice. Var vel en av de tolv første som bestilte. Så håper jeg blir blandt de tolv første som får den også ;)

Ellers er datoen 25. juli, som elprice nå har hatt i flere uker uten å vingle, samme dato som de fleste seriøse forhandlere i GB har brukt i.h.t. en artikkel i theregister.co.uk for noen uker siden.

Krysser fingrene for 25.07.2008!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet.

 

En ZIF ledning (Ikke uvanlig på 1.8 tommers disker) er koblet til SSD-en. Den er loddet fast, ikke på hovedkortet, men til et eget modul-kort. Kabelen kan løsnes og modul-kortet kan fjernes, men jeg tror ikke det er standard fester for nytt kort, så det må mekkes for å få på plass nye løsninger. Utfordrende, men fullt mulig. Det er allerede gjort. Se denne tråden:

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...p;sk=t&sd=a

Lenke til kommentar
En ZIF ledning (Ikke uvanlig på 1.8 tommers disker) er koblet til SSD-en. Den er loddet fast, ikke på hovedkortet, men til et eget modul-kort. Kabelen kan løsnes og modul-kortet kan fjernes, men jeg tror ikke det er standard fester for nytt kort, så det må mekkes for å få på plass nye løsninger. Utfordrende, men fullt mulig. Det er allerede gjort. Se denne tråden:

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...p;sk=t&sd=a

 

Hmm, snedig det der. En som har bytta ut SSD-en med et 8Gb CF-kort som går rett inn. Ytelsen er økt betraktelig, men ikke lagringsplassen. Jeg har en 60Gb 1,8" disk liggende, lurer på om den får plass? Maskinen er jo såpass billig at det er mulig å eksperimentere litt, slik disse folkene har gjort.

 

Jeg var egentlig i ferd med å betille en Fujitsu Siemens 12" da meldinga kom at Aceren har kommet på lager. FS-en får komme en annen dag, så får vi se hva denne kan. Om noen uker eller måneder har det sikkert kommet et 300X CF-kort på 16 eller 32Gb, da snakker vi ;)

Lenke til kommentar
En ZIF ledning (Ikke uvanlig på 1.8 tommers disker) er koblet til SSD-en. Den er loddet fast, ikke på hovedkortet, men til et eget modul-kort. Kabelen kan løsnes og modul-kortet kan fjernes, men jeg tror ikke det er standard fester for nytt kort, så det må mekkes for å få på plass nye løsninger. Utfordrende, men fullt mulig. Det er allerede gjort. Se denne tråden:

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...p;sk=t&sd=a

 

Hmm, snedig det der. En som har bytta ut SSD-en med et 8Gb CF-kort som går rett inn. Ytelsen er økt betraktelig, men ikke lagringsplassen. Jeg har en 60Gb 1,8" disk liggende, lurer på om den får plass? Maskinen er jo såpass billig at det er mulig å eksperimentere litt, slik disse folkene har gjort.

Hvordan er går det å bytte ut SSD med CF med tanke på slitasje?

Lenke til kommentar

Det betyr at de klargjør forsendelsen :D (håper jeg...)

 

Man kan i hvertfall ikke slette orderen lenger, så det er jo et positivt tegn. Skal nemlig være mulig å slette orderen helt frem til pakken blir klargjort til sending. Altså er pakken klar til sending. Etter erfaring å dømme blir den sendt i morgen formiddag.

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Jeg er fryktelig keen på en slik en til forelesninger og sånn. Dere som har litt mer peiling på linux. Er det noen fordeler for meg ved å kjøpe 80gb HDD versjonen annet enn mere lagringsplass? Jeg har jo en passport-drive og sånn. Og en temmelig sterk laptop jeg bruker til vanlig. Kommer linux-versjonen til å holde til skriving/nettsurfing/se en film/høre musikk?

Lenke til kommentar

Det betyr vel at det er reservert en maskin til deg, og at den pakkes og sendes så snart de når til din bestilling i bunken. Så lenge det står bekreftet dato i grønt og "i arbeid", så regner jeg med at bestilllingen er innenfor de maskinene de har fått i hus nå.

 

I løpet av uka renner det inn med bilder her tenker jeg :D

 

Hmmm - det kom en del innlegg etter det jeg svarte på, men vi er visst enige, "i arbeid" er helt OK.

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...