Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Hvorfor er fremdeles min maskin "I arbeid" på MPX?

Sånn står det hos meg også. Jeg bestilte i går ettermidddag/kveld.

Det er trossalt MPX vi snakker om. Ikke regn med at varer som er på lager blir sendt før 2-3 dager etter bestilling, selvom du har bestilt tidelig på dagen.

 

Jeg håper bare den hvite versjonen kommer på lager snart, da den blå ikke er aktuell for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er fremdeles min maskin "I arbeid" på MPX?

Sånn står det hos meg også. Jeg bestilte i går ettermidddag/kveld.

Det er trossalt MPX vi snakker om. Ikke regn med at varer som er på lager blir sendt før 2-3 dager etter bestilling, selvom du har bestilt tidelig på dagen.

 

Jeg håper bare den hvite versjonen kommer på lager snart, da den blå ikke er aktuell for meg.

Den hvite kommer visstnok ikke før i slutten av august. Og forresten, Prisguidens erfaringer med MPX mener de er raske på levering.

Lenke til kommentar
Ut i fra erfaringer jeg har lest på diverse forum, virker det som om denne pcen har en vifte som surrer og går hele tiden og som høres godt når det er helt stille... Dette er meget skuffende, da jeg trodde at Atom CPU`n sørget for å få en nesten lydløs pc....

 

Hør selv: http://tinypic.com/player.php?v=2s60lm1&s=4

Det jeg har lest er at den var så stille at det først var tvil om det i det hele tatt var en vifte i den.

Lenke til kommentar
Ut i fra erfaringer jeg har lest på diverse forum, virker det som om denne pcen har en vifte som surrer og går hele tiden og som høres godt når det er helt stille... Dette er meget skuffende, da jeg trodde at Atom CPU`n sørget for å få en nesten lydløs pc....

 

Hør selv: http://tinypic.com/player.php?v=2s60lm1&s=4

Det jeg har lest er at den var så stille at det først var tvil om det i det hele tatt var en vifte i den.

 

Det er det også jeg har lest. Atom bruker kun 5,5w, så skal ikke så mye til for å holde den kald nok.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Ut i fra erfaringer jeg har lest på diverse forum, virker det som om denne pcen har en vifte som surrer og går hele tiden og som høres godt når det er helt stille... Dette er meget skuffende, da jeg trodde at Atom CPU`n sørget for å få en nesten lydløs pc....

 

Hør selv: http://tinypic.com/player.php?v=2s60lm1&s=4

 

litt støy e dår jo så klart .. hvis isje blir an jo glovarm ? :D

Lenke til kommentar
Jeg har fått kollinummer, men det står bare "ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding" på sporingsinformasjonen :thumbdown: Da ser jeg vel neppe maskinen denne uken...

 

Er det forresten noen andre enn Elprice som har 6-cell batteriet inne?

 

Du har rett i at den informasjonen som fremkommer på Elprice.no sin nettside opplyser at det er 3 dagers leveringstid, noe som indikerer at varen er på lager.

 

Nettsiden gir dessverre FEILAKTIG INNTRYKK av at de har den på lager og at det er 3 dagers leveringstid.

 

Jeg har tatt dette opp med dem, og de sier at de ikke har 6-cellers batteriet på lager og at de heller ikke vet når de får det inn. Vedkommende jeg snakket med over telefon, erkjente at man kunne "misoppfatte" informasjonen på nettsiden. Jeg vil nå si at slik det står der, så er det direkte misvisende. De bør endre på det, noe de antydet at de skulle gjøre, men jeg ser at de har ikke gjort det pr. i dag, selv om min samtale med dem fant sted for om lag to uker siden.

 

Så vidt jeg vet, er det ingen butikker som har dette batteriet på lager ennå, og jeg håper det kommer fort, for driftstiden vil jo dobles, og så vidt jeg kan se, så blir det ikke noen stor "bulk" på den elegante maskinen med dette batteriet. Men det siste vet jeg jo ennå ikke sikkert, for jeg har bare sett bilde av batteriet, men det ser ut som det ikke tyter så mye ut over maskinens egne mål.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar
Hvorfor er fremdeles min maskin "I arbeid" på MPX?

Sånn står det hos meg også. Jeg bestilte i går ettermidddag/kveld.

Det er trossalt MPX vi snakker om. Ikke regn med at varer som er på lager blir sendt før 2-3 dager etter bestilling, selvom du har bestilt tidelig på dagen.

 

Jeg håper bare den hvite versjonen kommer på lager snart, da den blå ikke er aktuell for meg.

 

Jeg ringte MPX for å spørre når jeg kan forvente at varen blir sendt når det står "I arbeid". Hun jeg snakket med sa at tidligst imorgen. For meg høres det ut som senest torsdag/fredag.

Hadde jeg bare visst det før jeg bestilte.... :mad:

Lenke til kommentar

Sitat fra MPX' kundesupport:

Hei!

 

Vi har 1-3 dager på å få varen ut fra vårt lager. Vi er i gang med flytting av vårt lager, slik at det kan ta opptil 3 dager før det går fra oss.

 

Den ligger kun i plukkliste og er ikke plukket enda.

 

Ha en fin dag.

 

Med Vennlig Hilsen Kundesenteret

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøpe acer aspire one m/8GB SSD, men ettersom jeg har en xp-lisens liggende, lurte jeg på om det er mulig å installere dette på den via ekstern cd-rom/minnepenn. Vil SSD takle dette i forhold til hastighet/plass?

 

Videre, ettersom det har vært litt fram og tilbake om dette, kan noen bekrefte at det er mulig å fyre inn en 1GB ram brikke til (uansett om man må skru fra hverandre hele greien).

 

Tusen takk for svar :)

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...