Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er biosen oppdatert!

 

Til nå har jeg lagt merke til at skjermen ikke flimrer lengre ved laveste lysstyrke.

 

Sett bort fra denne forbedringen (og evt. nettverkskortet?), må jeg si meg sterkt missfornøyd med at Acer ikke har lagt inn en bedre viftekontroll. Den går iallefall konstant her. :thumbdown:

 

Og før du oppdaterer; husk at nåværende AA1FanControll ikke fungerer etter oppdateringen. :thumbdown:

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Ikke mulig og spore opp hva biosen fixer ?

 

Kikket litt rundt men finner det ikke, lite vits og bare oppdatere om man ikke får vite hva som blir fixet.

 

Flimringen er iallefall borte fra min maskin. Sett bort fra dette, har jeg ikke merket andre forbedringer.

 

Forøvrig kommer man et stykke på vei dersom man googler litt: http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...f=11&t=3462

 

EDIT: ut fra linken over ser det ut til at biosen inneholder en rekke forbedringer fra versjonen på den norske acer-siden (v.0.3114)

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nå lett og lett, men leste noe om at det var et program for å styre cpu? eller, for å få denne til å klokke ned mens man brukte pcen for å spare batteri, stemmer dette, eller bare blingset jeg? Har lett og lett gjennom tråden her, men finner det ikke igjen!

 

 

Takk for svar :)

 

Er det EIST du mener kanskje?

Bare å søke så kommer det opp. :D

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Da er det kommet en ny biosversjon til maskinen, iallefall på den amerikanske acer-siden.

 

Er det noen som vet om en enkel måte å formatere en minnepinne til bootbar disk?

 

Mvh. Øystein

 

EDIT: glemte å linke: http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2

 

 

Hva gjorde du for å få minnepennen bootbar?

 

1. Stapp minnepennen i en ledig usb-port (ta backup)

2. Last ned dette hendige hp- verktøyet for å formatere usb-pennen til ms-dos format

3. For å få formatert må du skaffe oppstartsfiler for ms-dos. Jeg kommer ikke på hvor jeg fant disse. Du får google. Iallefall skal de legges i en mappe som du åpner i hp-verktøyet før du setter i gang selve formateringen.

4. Så er det bare å formatere.

5. Legge inn filene fra biosnedlastningen.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Da er det kommet en ny biosversjon til maskinen, iallefall på den amerikanske acer-siden.

 

Er det noen som vet om en enkel måte å formatere en minnepinne til bootbar disk?

 

Mvh. Øystein

 

EDIT: glemte å linke: http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2

 

 

Hva gjorde du for å få minnepennen bootbar?

 

1. Stapp minnepennen i en ledig usb-port (ta backup)

2. Last ned dette hendige hp- verktøyet for å formatere usb-pennen til ms-dos format

3. For å få formatert må du skaffe oppstartsfiler for ms-dos. Jeg kommer ikke på hvor jeg fant disse. Du får google. Iallefall skal de legges i en mappe som du åpner i hp-verktøyet før du setter i gang selve formateringen.

4. Så er det bare å formatere.

5. Legge inn filene fra biosnedlastningen.

 

MS-Dos filene skal jeg finne, men hvilket hp program? Ingen link.

Lenke til kommentar

 

Meget bra. Men jeg måtte fikse trådløsen selv. Fulgte denne guiden: <a href="https://help.ubuntu.com/community/AspireOne" target="_blank">https://help.ubuntu.com/community/AspireOne</a>

Men dette var med beta nr. 1 eller 2, ser at de har en beta 4 ute nå.

 

Merk: Responsen er MYE bedre enn med Linpus Linux, men batterilevetiden litt kortere.

Endret av Markaren
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Etter å ha brukt maskinen i rolige omgivelser har jeg lagt merke til at viften er mye roligere enn tidligere. Jeg hadde ikke samme inntrykket rett etter biosorppdateringen, ettersom jeg brukte maskinen samtidig som det var mye støy i fra den stasjonære.

 

Viften går roligere ved lite prosessorbruk og spinner opp til høyere turtall under last.

 

Til tross for mindre støy, er og blir det et faktum at viften aldri stopper helt opp å gå. Dette kan oppfattes som irriterende, særlig dersom man har vent seg til stillheten med AA1FanController.

 

Til syvende og sist er det en smakssak- husk at den nye biosen gjør at overnevnte viftekontroller mister sin funksjon.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en golden brown A150 med 160GB HD i går. Etter å ha testet den litt med XP og allerede blitt veldig imponert, oppgraderte jeg til 1,5GB ram, byttet ut wlan-kortet med et kompatibelt med OSX og installerte OSX 10.5.4. Installeringen gikk smertefritt og etter en 45 minutter med tweaking var alt oppe å gikk.

 

Nå har jeg det jeg har ønsket meg kjempelenge, en superliten Mac. Ytelsen er jeg mektig imponert over. Ved vanlig surfing og annen programvare jeg bruker virker ikke denne noe merkbart tregere enn damas MacBook. Dvale fungerer foreløpig ikke, men jeg regner med at noen finner en løsning på dette etterhvert. I mellomtiden er det ikke noe stress for min del når alt annet funker så bra som det gjør.

 

Forøvrig er jeg superfornøyd med byggekvalitet, skjerm og støynivå. Kunne ikke ønsket meg noe mer for litt i overkant av tre laken. :)

Endret av Frittgående Egg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...