Gå til innhold

Google Phone / Nexus One


xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes flere småting som irriterer meg med denne telefonen, kjenner jeg. Jeg finner bl.a. ikke en funksjon der jeg kan stille inn at uken starter på mandag, og ei heller en funksjon for å formattere telefonnummer slik at det ikke blir XXX-XXX-XX-format. Er det noen triks på dette?

Lenke til kommentar
- Hjulet ja, det har jeg veldig lite bruk for til vanlig.

 

Jeg synes hjulet er uvurderlig! Ift. iPhone er dette en stor fordel, spesielt ved websurfing. Man behøver ikke zoome en webside for å treffe en lenke, bare naviger til linken med hjulet og velg. I tillegg bruker jeg det stadig til å plassere cursoren et annet sted i en tekst hvis jeg har tastet feil. Det mener nå jeg!

Lenke til kommentar

På nexus one må det vel være google selv eller htc som sender OTA'ene?

 

Google is hoping to send the update to all Nexus One Users by weeks end.

 

Hadde det kun vært gjennom visse operatører ville det vel stått i pressemeldingen.

 

Ser ikke at det skal være noe problem, når jeg kan få melding om oppdateringer på apps jeg har installert bør det vel ikke være noe problem å få til dette på firmwareoppdateringer.

 

Fra googlegroups.com:

Actually, OTA updates are served by Google servers, not carrier servers,

according to my sources. I believe the carrier has been the one sending

the signal that an OTA update is available, but that's not necessarily

strictly required. Just as Android Market periodically checks for

updates to apps, some other Android process on a Nexus One could ping a

Google server to see if there is an update.

 

Nå trenger ikke dette stemme da dette ikke er skrevet av Google.

Lenke til kommentar

Ikke testet ennå. Skal ordne backup etc. først.

 

Hentet fra den andre Nexus tråden:

 

For de som ikke er så Android-handy:

 

1) Last ned zipfila som IngveR linket til (https://android.clients.google.com/updates/passion/signed-passion-ERE27-from-ERD79.a487b405.zip).

2) Legg zip-fila på roten av SD-kortet og se til at den heter "update.zip".

3) Skru av telefonen

4) Hold nede "volum ned"-tasten mens du skrur den på og hold "volum ned" tasten inne til du ser fastboot-skjermen. Menyen navigeres ved å trykke volum opp og ned. Menyvalg bekreftes med power-knappen.

5) Velg "Recovery". Et fint bilde av et utropstegn og en liten Android vises på skjermen. VENT.

6) Etter at telefonen har søkt seg ferdig igjennom filsystemet kommer en blå meny fram. Velg "apply sdcard:update.zip" med volumtastene. Bekreft valget med trackballen, ikke power-tasten denne gangen. Telefonen blir nå oppdatert.

8) Velg "reboot system now".

9) ...

10) Profit!

 

Også kjent som, du er ferdig og kan nyte pinch-zooming, bedre 3G, osv osv.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar
Jeg har installert oppdateringen på min. Kan bekrefte at pinch zoom fungerer i gallery, browser og maps (+ noen nye labs funksjoner i maps også). Det har også kommet en 'Dock' meny under settings.

 

Hvor lenge måtte du vente på at tlf skulle søke seg ferdig? har nå ventet over 30 min, begynner å bli litt nervøs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...