Gå til innhold

Google Phone / Nexus One


xenoxz

Anbefalte innlegg

Gå inn på market. søk etter scandinavian keyboard.

 

Nå snakket jo han om numerisk tastatur, også snakket vi om htc_ime.

 

Det er tastaturet som er med på htc-telefonene med sense.

Det ser litt stygt ut på nexus, fordi det er laget for annen oppløsning, men det fungerer utmerket. Etter min mening mye bedre enn scandinavian, men det kan være en smakssak. Jeg anbefaler i alle fall å prøve det, men kanskje ikke for de som ikke engang klarer å utføre et enkelt google-søk eller forum-søk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan, men jeg kan også være en gammel kynisk gubbe, også kan jeg si at med den informasjonen fra min forrige post, så finner du ut av det selv hvis du prøver.

 

 

Nå snakket jo han om numerisk tastatur, også snakket vi om htc_ime.

 

Det er tastaturet som er med på htc-telefonene med sense.

Det ser litt stygt ut på nexus, fordi det er laget for annen oppløsning, men det fungerer utmerket. Etter min mening mye bedre enn scandinavian, men det kan være en smakssak. Jeg anbefaler i alle fall å prøve det, men kanskje ikke for de som ikke engang klarer å utføre et enkelt google-søk eller forum-søk.

 

Setter pris på at folk er så SYKT hyggelige i dette forumet!!! Har nettopp gått over fra WinMo og har ikke hatt tid til å sette meg så godt inn i hvilke progremmer man bruker for å redigere filer, så langt man ikke kan gjøre det på pcen da. Men med mye skole, hadde jeg håpet på at folk her kanskje hadde vært litt venlige å gitt en kort guide på hvordan det gjøres. Slik som gjøres i alle andre forumer ;)

Endret av fredrik5
Lenke til kommentar

Jeg overførte nettopp noen bilder fra digitalkameraet mitt, via pc-en og over på nexusen. Fordi noen på jobb ville se bildene jeg tok til en liten fest i helga. Fin måte å vise frem på synes jeg, da galleriet virker kjempebra og smooth.

 

MEN.

 

Så ser jeg at fargene på bildene blir skikkelig dårlig på nexusen. Altså, ikke oversaturert som engadget-testen viste. Men store stygge overganger fra lyse til mørke partier, osv.

 

Er det sånn at android ikke støtter nok farger, eller er det galleriet som gjør om bildene? de virker litt nedskalerte også.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Setter pris på at folk er så SYKT hyggelige i dette forumet!!! Har nettopp gått over fra WinMo og har ikke hatt tid til å sette meg så godt inn i hvilke progremmer man bruker for å redigere filer, så langt man ikke kan gjøre det på pcen da. Men med mye skole, hadde jeg håpet på at folk her kanskje hadde vært litt venlige å gitt en kort guide på hvordan det gjøres. Slik som gjøres i alle andre forumer ;)

 

Det er jo ikke for å være uhyggelig, men på de fleste andre forum, er det altså vanlig å søke i forumet, før man stiller et spørsmål. Det er også lovlig å be folk bruke søkefunksjonen, om det skulle være i forumet, eller google.

 

Kall det gjerne oppdragelse hvis du vil.

Og nei, min mor oppdro meg ikke til å være slem med andre, jeg er en ellers hjelpsom fyr og har hjulpet det godt på vei.

 

Edit: følte meg snill: http://tinyurl.com/yerb7bq

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min Nexus One i en dag.

 

Kort oppsummert:

Minus:

 

Foreløbig synes jeg Android er kraftig "hyped" opp!

- Tungvint med sync til PC(outlook, live+)

- Rotete

- Mye må justeres mye i oppsett for at det blir bra og brukervennelig!

- Må laste ned apps for å få den til å gi meg oversikt over hendelser.

- Ikke særlig pent utseende på homescreen og endel menyer

- Knappene nederst er meget upresis

- Hjulet nederst er udugelig!

- Blir for lett fingermerker i skjerm

- Elendig volum på ringelyd og varsel

 

Pluss:

- Herlig skjerm

- Sykt bra "marked", med masser av apps. Dessverre er de fleste udugelige apps for fjortisser. Men mange gullkorn hvis man leter!

- Rask!

- Krasjer sjeldent!

 

 

Legg merke til at jeg kun har hatt den i 1 dag, og det er den første android mobilen jeg eier.

Dette er altså kun mine førsteintrykk!

 

 

Jeg har også en HD2 liggende. Jeg tenkte å selge den jeg ikke liker best etter 1mnd, og foreløbig ser det ut som seieren går klokkeklart til HD2`en! Browsinga på nexusen når ikke HD2`en opp til knærne en gang! Eneste nexusen knuser HD2`en på er utvalget av apps lett tilgjengelig. Vil trekke frem spotify som det viktigste!

 

På oppsett av mail, exhange, oversikt, homescreen, galleri, browsing, citrix, office behandling er HD2`en bedre.

 

Skal sies at jeg er vant med winmo siden blackstone kom ut.

Men begynnte virkelig å like winmo først når jeg fikk HTC sense i kombo med LEO!

Lenke til kommentar
- Ikke særlig pent utseende på homescreen og endel menyer

- Knappene nederst er meget upresis

- Elendig volum på ringelyd og varsel

 

Min gamle N97 var helt klart bedre på ringelyd/høyttaler, men det er ikke så ille at det er problematisk etter min mening. Høyttalerne er derimot litt 'følsomme', men plassert riktig mot øret så fungerer det bra. Høyttaleren på baksiden for ringelyd osv er også litt følsom og gir merkbart lavere lyd hvis den er tildekket.

 

Soft knappene nederst krever også litt tilvenning. Hvis du sikter rett på oversiden av ikonene så reagerer de fint. Så også et triks for disse på swedroid: Tenk på de som 'swipe' knapper, dvs dra fingeren fra oversiden av ikonene og ned mot enden av glasset.

 

Når det gjelder utseende på homescreen så er jeg meget fornøyd med min, en kan tilpasse det akkurat som en vil og få det slik en ønsker.

Lenke til kommentar
Da har jeg hatt min Nexus One i en dag.

 

Kort oppsummert:

Minus:

 

Foreløbig synes jeg Android er kraftig "hyped" opp!

- Tungvint med sync til PC(outlook, live+)

- Rotete

- Mye må justeres mye i oppsett for at det blir bra og brukervennelig!

- Må laste ned apps for å få den til å gi meg oversikt over hendelser.

- Ikke særlig pent utseende på homescreen og endel menyer

- Knappene nederst er meget upresis

- Hjulet nederst er udugelig!

- Blir for lett fingermerker i skjerm

- Elendig volum på ringelyd og varsel

 

-Jeg synes faktisk det var veldig lett med syncingen, eneste som er elendig er at det ikke syncer kalenderen (!). Måtte inn med 3. part for å få det til.

-Rotet? Uvant kanskje? Jeg gikk akkurat til Android fra mange år med WM, (som må være definisjonen på rotet til tider ;)), og kan ikke klage. Uvant ja, men rotete?

-Til og med min samboer klarte å gjøre det meste på telefonen uten noen innstillinger :)

- Oversikt over hendelser?

- Homescreen fikser du selv, det er noe av moroa :)

- Jeg var vandt til dette fra min siste WM-telefon, så det var ikke noen stor forskjell.

- Hjulet ja, det har jeg veldig lite bruk for til vanlig.

- Dette irriterer meg litt ja, alt for lett for fingermerker.

- Virker som om volumet nærmest er rettningsstyret, og også noe jeg stusset litt over.

 

Men nå har jeg bare brukt den i en rundt en uke da :)

Lenke til kommentar
- Ikke særlig pent utseende på homescreen og endel menyer

- Knappene nederst er meget upresis

- Elendig volum på ringelyd og varsel

 

Min gamle N97 var helt klart bedre på ringelyd/høyttaler, men det er ikke så ille at det er problematisk etter min mening. Høyttalerne er derimot litt 'følsomme', men plassert riktig mot øret så fungerer det bra. Høyttaleren på baksiden for ringelyd osv er også litt følsom og gir merkbart lavere lyd hvis den er tildekket.

 

Soft knappene nederst krever også litt tilvenning. Hvis du sikter rett på oversiden av ikonene så reagerer de fint. Så også et triks for disse på swedroid: Tenk på de som 'swipe' knapper, dvs dra fingeren fra oversiden av ikonene og ned mot enden av glasset.

 

Når det gjelder utseende på homescreen så er jeg meget fornøyd med min, en kan tilpasse det akkurat som en vil og få det slik en ønsker.

 

Takk for link!

Fikk mange gode tips!

Lenke til kommentar

Jeg synes Outlook på WinMo er bedre enn kontakter og mail på Android, men det er det enete. Jeg vil påsta at du gjør ting alt for vanskelig hvis du skal koble denne til en pc og synce den. Telefonens kalender synces mot google calendar, det samme kan Outlook på Pc-en gjøre, og det samme med kontakter. Da er alt oppdatert, alltid.

 

Skal du ha office behandling, og ikke bare lese dokumenter, trenger du btalversjonen av documents to go - ellers klarer du deg med gratisversjonen.

 

Om du ikke er fornøyd med mailprogrammet, og bruker exchange/pop/imap, kan jeg anbefale k9 mail, helt gratis i market. Det eneste det mangler (i mine øyne) er muligheten til å søke på mailserveren. Slår definitivt Nexusens innebygde.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Acast free. Synes det er konge, med tanke på at det er gratis. Har satt det til å autimatisk laste ned nye episoder fra alle feedsene kl 4 på naten, og kun på wifi. Det har et lite felt med reklame nederst, pro-versjonen har ikke dette. Men jeg trykker nå på reklamen innimellom som min "betaling" for appen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...