Gå til innhold

Google Phone / Nexus One


xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at jeg er veldig imponert til nå, den er LYNRASKT! Og skjermen er jo bare et stor elsk objekt (selv om finger avtrykk merker oppstår VELDIG lett)..

 

Eneste jeg har stusset over til nå er lyden når folk ringer og sender meldinger? Den virker veldig lav, hvert fall i forhold til hva jeg liker og har opplevd med mine tidligere mobiltelefoner? Har satt alt til maks volum (så vidt jeg har skjønt hvert fall) og fremdeles blir det veldig lavt når den ligger i beskyttelseslommen sin nede i lomma?

 

Ofte folk ringer uten at jeg nødvendigvis merker stort til det? Var langt høyere volum på min iPhone til tross for at den ikke var på max?

Lenke til kommentar

Hør med Telenor. Selv om de neppe støtter Nexus One (:p) Kan du be dem få en teknisk redegjørelse for hva som kreves av telefonens OS for å kunne bruke den aktuelle funksjonaliteten på SIMkortet, så har du noe mer å gå på når du tar kontakt med google/htc.

Lenke til kommentar

Det er jo fantastisk bra!

Må si jeg bare liker min Nexus One mer og mer, føles som en veldig god oppgradering fra min iPhone 3G!

 

Den er lynrask, skjermen er bare helt fantastisk (selv om det blitt lett fingermerker) og jeg syntes også lydkvaliteten på musikkavspilleren holder ganske god standard, selv om selve spilleren ikke er av den mest oversiktlige.

 

 

Eneste jeg har å utsette på den er ringevolum / SMS volum som jeg syntes er for lav, selv på maksimalt lydnivå, også skulle jeg ønske at det var mulig å hurtig-navigere i musikkspilleren når du hører på musikk, slik du kan med iPhone ved å dobbelklikke på home-knappen?

 

Stress å måtte ta opp tastelåsen osv når du er ute på en joggetur!

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at når man prater med andre så er det mer "støy" i høytaleren enn i andre telefoner? Har alltid en følelse om at den andre personen er ute i trafikken mens de prater med meg...

 

Har hørt om at dette kan ha noe å gjøre med den andre mikrofonen til telefonen. Er det mulig å slå den av eller noe ?

Lenke til kommentar
også skulle jeg ønske at det var mulig å hurtig-navigere i musikkspilleren når du hører på musikk, slik du kan med iPhone ved å dobbelklikke på home-knappen?

 

Nå har jeg ikke fått min nexus enda, men på magic så kan man dobbelklikke på svar-knappen på hodetelefonledningen (neida, jeg bruker ikke de medfølgende hodetelefonene...) så spoler den til neste sang, enkelt klikk pauser.

Lenke til kommentar

Hei! Har et spørsmål angående datatrafikk(3G, EDGE osv..) Nå har jeg endelig fått det til å fungere så nå ser jeg Edge merket i toppmenyen. Men jeg har lagt merke til at pilene for opp og ned lastning lyser av og til selv om jeg ikke er på nettet, mulig den driver å synckroniserer med facebook elr no... Men hvordan skrur jeg av all datatrafikk så jeg ikke plutselig får en stygg regning?

 

Er veldig fornøyd med min Nexus One:D

 

Kenneth

Endret av cowboyxx
Lenke til kommentar

Har hatt min i et par dager nå, veldig fornøyd! Batteritiden var veldig dårlig på første oppladning, men har vart rimelig lenge nå med en del bruk. Passer på å skru av wifi og gps etc når jeg ikke trenger det.

 

Et lite spørsmål: Når man feks skriver en melding og får opp tastaturet, hvordan får jeg fjernet tastaturet igjen? Hender det er i veien for noe jeg vil se.

Lenke til kommentar

At batteriet er dårlig etter første oppladning har jo gjerne å gjøre med at du bruker telefonen langt mer den første tiden enn hva du vil normalt gjøre etter hvert!

Nå har jeg trådløst aktivert 24/7 (er stort sett hjemme eller på jobb og da er det jo alltid nettverk tilgjengelig) rett og slett for å få datatrafikk til å gå raskest mulig og for å forhindre at jeg skal bikke over mine 500mb gratis datatrafikk per mnd, og til tross for dette så må jeg tilsynelatende kun lade hver andre dag, noe jeg er ganske så fornøyd med!

 

Men om jeg drar et par joggeturer oppå det igjen, som medfører fort endel minutter med musikk i tillegg så blir det fort lading hver kveld, men det gjør meg ikke så mye da jeg har sørget for å ha en HTC Micro USB lader liggende på jobb, samt jeg har en hjemme og en USB-lader i bilen, så det er alltid ladere tilgjengelig også har jeg jo den vanlige Micro USB kabelen som jeg kan bruke for litt tregere lading fra PC.

 

 

Nå brukte jeg aldri datatrafikk spesielt mye med min iPhone 3G, mye på grunn av at jeg ikke orket å bytte til et abonnement hvor det passet seg og når du fort opplevde 180kr på regningen for 20mb med GPRS-trafikk så ble det liksom veldig lite bruk for når jeg først hadde trådløst nettverk tilgjengelig, så var det stort sett alltid også en PC tilgjengelig som jeg da brukte fremfor å knote med mobiltelefonen! Men valgte nå i forbindelse med anskaffelsen av Nexus One og samtidig gå over til et abonnement som gir meg 500mb gratis datatrafikk i måneden, det var det eller et dyrere abonnement med 1GB gratis, men siden jeg aldri har vært noen aktiv bruker av datatrafikk på mobilen så tenkte jeg at det får holde med 500mb til å starte med, så får jeg eventuelt bytte senere om jeg ofte overstiger dette.

 

 

Jeg vet ikke hvor mye som skal til for å overstige 500mb i måneden? Må du da sitte å bruke nettleseren osv ganske så aktivt? Eller bruker mobiltelefonen selv ganske så mye trafikk på grunn av Facebook, weather applikasjoner osv som ser ut til å skaffe realtime data 24/7?

Lenke til kommentar

Er det mulig å stille inn slik at mobilen ikke synkroniserer/kobler seg til nettet (WAP) når jeg ikke er koblet til et trådløst nettverk (WLAN)?

 

Skal etterhvert over til et 500MB i mnd abb, men har ikke det for øyeblikket, slik at det kan bli noe dyrt om telefonen driver å synker med nettet hele tiden når jeg ikke er hjemme/på jobb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...