Gå til innhold

Google Phone / Nexus One


xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har greid å få til Mms med telenor på Nexusen. Hvordan gjør man det?

 

Se etter APN innstillinger noen sider lengre bak i denne tråden. Rekker desverre ikke finne det for deg, funker bra for meg

 

 

Hvordan forandrer jeg APN innstillingene. Er ikke helt inne på dette?

Lenke til kommentar
Jeg er spent på hvordan dette skal fungere. Kan ikke tenke meg at dette blir initiert fra Google sin side, klassisk OTA oppdatering gjøres v.h.a. SMS, dvs. at man trenger abonnentens telefonnummer for å gjøre dette.

 

Tipper telefonen ringer hjem med ujevne mellomrom - fikk min oppdatering sånn helt plutselig på morgenkvisten i dag i all fall :)

Lenke til kommentar

Har en liten R over connection baren min, jeg tipper den står for restricted eller.no, jeg kommer meg ikke på nett med telefonen. Kun over wlan, men ringe/sende meldinger går fint (ikke prøvd mms) har lastet ned den nye oppdateringen nå ihåp om at dette ville fikse biffen.

 

Prøver nå å sette APN, da jeg har fylt inn dataene og trykker på save så går jeg tilbake til en tom liste. Any ideas?

 

*edit*

Fikk lagt inn ny apn nå uten å endre mcc og mnc, og da kom opp 3g merket, men fortsatt r over barsa, gikk jeg inn å endret mcc og mnc etterpå forsvant apn'en jeg la til.

 

*editx2*

hurraay kan bruke internett uten å endre mcc og mnc ifølge link.

Endret av Koworot
Lenke til kommentar
Har en liten R over connection baren min, jeg tipper den står for restricted eller.no, jeg kommer meg ikke på nett med telefonen. Kun over wlan, men ringe/sende meldinger går fint (ikke prøvd mms) har lastet ned den nye oppdateringen nå ihåp om at dette ville fikse biffen.

 

Prøver nå å sette APN, da jeg har fylt inn dataene og trykker på save så går jeg tilbake til en tom liste. Any ideas?

 

*edit*

Fikk lagt inn ny apn nå uten å endre mcc og mnc, og da kom opp 3g merket, men fortsatt r over barsa, gikk jeg inn å endret mcc og mnc etterpå forsvant apn'en jeg la til.

Tror R' en står for roaming

 

Her er forresten en link til instruksjonsboka, tror ikke det er lagt ut før

http://www.google.com/googlephone/nexusone-userguide.pdf

Lenke til kommentar

Er det sånn at mobilen ikke klarer å benytte seg av trådløst nettverk om den allerede bedriver noen form for datatrafikk over mobilnettet i det den kobler seg til trådløst?

 

Min telefon har nå stått i evigheter med et nettverk-ikon opp på statusbaren som viser noe form fra trafikk med en H over seg? Vet ikke helt hva det betyr eller tilsier, men når jeg nå kobler meg til trådløst så får jeg verken logget på MSN eller brukt det trådløse til å surfe på nettet?

Lenke til kommentar

Sånn, sitti å knota med min Nexus i 30 min nå. Endelig fått edge/3g til å virke. Men telefonen sliter med 3g og holder seg som regel til edge nettet. Dette er jo litt håpløst da.

 

Vet dette er et omdiskutert problem, noen andre som opplever dette?

Testet telefonen utendørs og der har jeg full dekning. Merkelig.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Nå kjører jeg Cynogen på min, så jeg har norske menyer nå så det er ingen "E" men en "H" isteden? Regner med at dette skal symbolisere Edge?

For med 3G, så står det vell 3G til tross for norsk tekst, menyer og ikoner regner jeg med?

 

Hvis det er tilfelle så sliter mobiltelefonen noe voldsomt med å komme seg på 3G-nettverket, må nesten være noe alvorlig feil med APN innstillingene mine, om da denne H-en av en eller annen merkelig grunn skal symbolisere 3G da? :hmm:

Lenke til kommentar
Nå kjører jeg Cynogen på min, så jeg har norske menyer nå så det er ingen "E" men en "H" isteden? Regner med at dette skal symbolisere Edge?

For med 3G, så står det vell 3G til tross for norsk tekst, menyer og ikoner regner jeg med?

 

Hvis det er tilfelle så sliter mobiltelefonen noe voldsomt med å komme seg på 3G-nettverket, må nesten være noe alvorlig feil med APN innstillingene mine, om da denne H-en av en eller annen merkelig grunn skal symbolisere 3G da? :hmm:

H står High-Speed Downlink Packet Access, eller HSDPA. Dette kalles også ofte for Super 3G eller 3G+.

Du kan lese mer her.

Lenke til kommentar

Men da er det jo absolutt ingenting å bekymre seg over!

Er det flere som opplever ustabiliteter med det trådløse da?

 

Forsøker å benytte meg av MSN på mobilen ved bruk av trådløs nettverk, og til tross for at alle bars er fylt og jeg faktisk står knappe 3m med fri sikt fra den trådløse routeren så sliter jeg både med pålogging, og når jeg først er logget på fungerer det i toppen et par minutter? Og det er ikke programmet som er problemet, for jeg får virkelig ikke åpnet nettsider over det trådløse nettverket.

 

Og det er ikke nettverket heller, for en kollega kan sitte med sin iPhone 2G uten å oppleve problemer i det hele tatt, til min store frustrasjon!

Lenke til kommentar
Har ikke hatt problemer med verken 3g eller diverse WiFi-nett hjemme hos folk og på universitetet, så vet ikke hva som kan være galt hos deg.

 

Fått telefonen :DDD satte i simkortet, lot den oppdatere seg over wifi og så kom multitouch, kontakter og kalender flyvendes inn :D 3g osv funka med en gang, uten en enste innstilling. Bruker onecall. :DD meget fornøyd :D ops.. måtte sette den på laste ned data når roamer. så gjorde vist en innstilling.

 

Men jussus for en flott telefon :DDD

Lenke til kommentar

Er det noen i Oslo/Follo området som har rootet Nexusen og som kunne tenke seg å bistå meg i å fikse telefonen min? (mot betaling!!).

 

Jeg prøvde å roote med Cyanogen, men har gjort en feil ett eller annet sted. Nå har jeg ikke noe OS på telefonen, men får fremdeles tilgang til bootloader, etc.

Endret av lobster
Lenke til kommentar

lobster: Prøv dette først:

 

http://android.modaco.com/content/google-n...recovery-image/

 

Etter at recovery er lagt inn så slå av mobilen. Hold nede volumknapp når du slår den på. Vent litt i fastboot meny. Trykk 2 ganger volum ned og boot inn i recovery som du la inn.Kjør alle wipe funksjonene.

 

Prøv restart og se om du ikke får bootet som normalt.

 

Hvis ikke så kopier rom fra her inn på minnekortet:

 

http://android.modaco.com/content/google-n...-mcr-for-ere27/

 

Boot inn i recovery. Wipe alt igjen og oppdatert med rom (zip) i link ovenfor og så boot på ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...