Amento Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Har fått problemer med høy memory usage i det siste. I skrivende stund har jeg IE med 8 tabs og ventrilo åpen og 2,8GB minne av 6GB i bruk. Hva i alle dager er dette for noe? Straks jeg fyrer opp et spill så får jeg innimellom beskjed om at jeg har for lite minne tilgjengelig. kjører Windows Vista 64-bit, Corsair Dominator 3x2GB DDR3 RAM, om meg informasjon trengs så si ifra. Håper noen kan hjelpe, jeg har i alle fall ingen anelse hva problemet er. Har reinstallert virusprogram og scannet PCen og fant ingenting der i alle fall.
Hårek Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Er disken full? Kan være swap-filen som blir for liten.
Kolvrick Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 kjører selv vista 64 med 8gb ram å det hender ie8 suger 1gb minne på en fane. eneste kur er å legge ned ie8 å ta den opp igjen. ie8 suger minne.
Amento Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Skrevet 13. oktober 2009 Hei igjen Ingen av diskene er fulle, vet ikke med swap-filene, vet ikke hva det er tbh Det er heller ikke IE som er problemet. For øyeblikket kjører jeg Chrome med 5 tabs og et spill, som bruker ca 0.7GB minne, ligger nå på over 3GB memory usage, Chrome bruker 0.08GB.
Amento Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Skrevet 15. oktober 2009 Akkurat startet maskinen og den ligger med en gang på 2GB memory usage.
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Minne skal jo brukes. Ubrukt minne er bortkastet minne. Windows vil bruke minne til disk cache. Så 2 -3 GB brukt av 6 GB er vel helt OK.
nebrewfoz Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Prøv Chrome eller Firefox som en erstatning for IE8 og se om det forandrer på minnebruken slik at du kan få startet spill uten feilmeldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå