Gå til innhold

Akambrukernes bilder - oktober 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vært ute å gått litt i Trondheim i dag. Fra Skansen:

Så flott med refleksen fra mastene...og blikkstille i det fine været som har vært de siste dagene....

 

3 nye fra i dag:

Du har fått til en flott effekt i skogsbildene dine...spesielt ble nr.2 litt mystisk og skummel....

 

Litt høststemning fra meg:

Tom

Veldig fint eksemplar av høstbilde.....

Lenke til kommentar
Hadde planar om å ta bilete frå same staden for nokre dagar sidan, men likte ikkje dei to spunta som stakk opp og eigentleg øydelegg heile motivet.
?

 

Skjønner hva du sier, men forstår ikke helt tankemåten. Det er pent i bakgrunnen, joda, men der ligger det bare et dusinvare båthavnbilde. Forgrunnen tilfører det en ekstra dimensjon, minst ;) Etter mitt syn.

 

---

Metakommentar: Er det forresten rom for å diskutere bildesyn i denne tråden?

Lenke til kommentar
Hadde planar om å ta bilete frå same staden for nokre dagar sidan, men likte ikkje dei to spunta som stakk opp og eigentleg øydelegg heile motivet.
?

Skjønner hva du sier, men forstår ikke helt tankemåten. Det er pent i bakgrunnen, joda, men der ligger det bare et dusinvare båthavnbilde. Forgrunnen tilfører det en ekstra dimensjon, minst ;) Etter mitt syn.

Faktisk enig med det siste der.....forgrunnen må med ja, etter mitt syn... (noen små kommentarer er det vel rom for :roll: )

RandiA

Lenke til kommentar
Metakommentar: Er det forresten rom for å diskutere bildesyn i denne tråden?

Korte kommentarer som den du kom med her, er det rom for, slik jeg har tolket reglene. Men en lengre diskusjon bør nok flyttes til en egen tråd.

 

Jeg er forøvrig enig med deg at det er spuntene som gjør hele bildet.

 

En annen sak som diskuteres innimellom er avbildning av kunstverk. Det er jo OK hvis man skaper noe nytt med bildet, eller ?

 

post-126935-1256470207_thumb.jpg

E-620 +ZD 14-42mm @ 1/320s, f/6.3, 28mm, ISO 200

 

Dette er fra torget i den lille tyske byen Burghausen nær grensen til Østerrike; noen husker kanskje en panorama derfra.

 

Tom

Lenke til kommentar

I dag begynte egentlig altfor tidlig. Det var først kl 17 i dag at jeg oppdaget at kl var 16 :whistle: - så min første fototur begynte ganske så tidlig.

Fordelen er at jeg muligens rekker 2 middagslurer i dag! :dribble:

 

Ravnkloa

post-31719-1256486856_thumb.jpg

 

Nordre gt

post-31719-1256486907_thumb.jpg

 

Og til slutt fra Svean Aktivitetssenter (Klæbu).

Her er det ikke så trivelig som det var før i tiden, med bl.a. utendørs svømmebasseng.

post-31719-1256487051_thumb.jpg

Endret av arela
Lenke til kommentar
I dag begynte egentlig altfor tidlig. Det var først kl 17 i dag at jeg oppdaget at kl var 16 :whistle: - så min første fototur begynte ganske så tidlig.

Fordelen er at jeg muligens rekker 2 middagslurer i dag! :dribble:

Nordre gt

 

Det ble et veldig fint og spesielt bilde av Nordre, synes jeg..... :yes:

 

Mer fra vinduene :D Nå featuring bjørnebær smoothie..

Det ble kjempebra...ett av dine beste, synes jeg :yes:

Lenke til kommentar
Bjørnebær er noe av det beste jeg vet :D.

Det er noe mig når de prøver å invadere hagen fra over gjerdet - tornene flenser opp andre planter, og de prøver å slå rot overalt. Skikkelig hostile takeover, egentlig. ..Men bildet var fint, da!

 

Heh - både bringebær, bjørnebær og druer er egentlig et kratt av noe ugress, som vokser stort sett hvor som helst. Vel - her i syden, i alle fall.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...