Gå til innhold

Siste gang jeg bruker Amentio


Anbefalte innlegg

Vil bare slenge ut noen rimelig irriterte ord om Amentio. Greit, de var litt billigere enn de andre nettbutikkene, men fytti helvette så elendig organisert de er.

 

Jeg bestillte et hovedkort (som de ikke hadde på lager), en prosessor, RAM, kabinett og harddisk fra de. De hadde resten på lager. dette bestillte jeg 20.09, og 22.09 sendte de en pakke, "woho" tenkte jeg. Men når pakken kom så var det jaggu meg bare hovedkortet som de ikke hadde inne de hadde sendt. Idag, 30.09 fikk jeg pakke nummer to. Der var prosessor, ram og HD, men INGEN kabinett. Derfor ringte jeg de idag og de sa de skulle sende den idag.

 

Dette syntes jeg er altfor dårlig! Fy fy Amentio!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En noen lunde dårlig leveringstid skal jeg være med på at det var, men jeg ser ingen grunn til å rive av seg håret pga dette. Om de har det på lager eller ikke, evt hvor mye de har på lager tror jeg en må ta med en klype salt, dét er det riktig nok litt kluss med, har jeg hørt.

Men du får iallfall varene dine, og det billigere enn hos konkurrentene, det er jo nødt til å telle noe :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei.. det er nok L4r5 som har rett her..

 

jeg har hatt "gleden" av å finne ut tilsvarende, og hatt noen samtaler med de.

 

Noen underleverandører gir Amentio tilgang til varebeholdning så for kundene ser det ut som de har på lager, men egentlig er det leverandøren som har det på lager.

Hadde du vært virkelig uheldig, kunne du risikert å bestille varer som bare var fra forskjellige underleverandører igjen, og endt opp med en pakke per ting.

 

Som sluttkunde er jeg ikke direkte begeistret for det jeg heller, men som andre her påpeker.. de er billigst, så da får jeg bare tåle å vente på deler av bestillingen..

Lenke til kommentar

Syns måten de gjør det på er helt grei jeg. Til og med noen av pakkene som kommer fra underleverandørene blir levert på døra uten at en har betalt ekstra for det.

 

De blir ikke billigst uten grunn. Lite lager og varer direkte fra underleverandører er hva som gjør at de blir billige. Skal du ha det billigste men ikke trenger tingen umiddelbart er Amentio et svært godt alternativ hvis en vil spare litt penger. Er det en hastesak ville jeg kanskje vurdert hvor jeg skulle handlet.

 

Amentio er dog ikke alene med å ha lagerstatus til underleverandører som sin egen lagerstatus, som kanskje kan virke noe missvisende. Selv har jeg handlet på Amentio av den enkle grunn til at jeg bor i Trondheim og kan levere returer direkte hos Amentio, slipper jeg hvertfall betale 150kr i frakt for å sende varen en kilometer.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Har brukt Amentio før, og kommer nok til å bruke dem igjen i fremtiden når jeg bygger en spesifikk PC med fokus kun på pris.

 

Har 2 pakker som skal hentes på posten i dag, og satser på alt er med i disse. Posten har forøvrig vært lovlig treg med frakt fra Trondheim til Bergen i dette tilfellet...

Lenke til kommentar

Dersom Amentio, Multicom (ikke eget lager og tregt) eller Pixmania er vesentlig billigere enn andre bestiller jeg enkeltting derfra.

 

Haster det og jeg vil være mer sikker i forhold til evt. retur velger jeg Komplett, MPX eller PS.no...

 

Småting kan Komplett levere med brevpost noe som trekker opp :-)

Lenke til kommentar

haha bestilte Razer Lycosa og Razer Destructor hos Amentio 29.05.2009 10:31

har ennå ikke fått noe XD står behandlet under ordre statusen så jeg har boikotet amentio selv om de kansje er billigere så sender de søren meg veldig sent XD er da ikke normal at det skal gå flere måneder før de sender eller?

Lenke til kommentar

Litt smør på flesk dette, men jeg vil bare også bekrefte at Amentio bestiller inn fra flere leverandører rundt, og derfor vil ordren din komme i flere pakker.

 

Sist jeg bestilte hos dem (skjerm og kabinett), kom dette i to pakker over en ukes tid.

 

Også er det greit å bemerke seg at i kjøpsvilkårene til Amentio står følgende under Ekspedering av ordre:

 

Vi forbeholder oss retten til å velge en leverandør som venter inn varene de nærmeste dagene hvis dette kan forhindre splittelse av ordren mellom flere leverandører.

 

Derfor regner jeg med at produkter som kan være "på lager" ikke nødvendigvis sendes fordi de slår sammen sendinger dersom en leverandør har to eller flere produkter av din ordre inne.

Lenke til kommentar

Det største problemet til Amentio slik jeg ser det er informasjonsflyten. Det burde vært mulig å se på "min konto" hvilke del av ordren som går i hvilken pakke. Det hadde også til tider vært greit å se hva leverandør som leverer hva. Noen ganger får Amentio inn varene til seg fra underleverandørene, for deretter å sende dette ut til kjøper; kanskje informasjon omkring dette også hadde vært å sette pris på? Alle slike ting (og da går jeg utifra at det er automatikk og kjøreregler omkring dette) burde vært mulig å legge inn under "min konto" slik at vi som kjøper er mer opplyst omkring bestillingen. Dette ville igjen sørget for mer happy brukere og mindre tid på telefonen for Amentioansatte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...