Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på de fleste over her. 17. oktober var glimrende og det er nok min favoritt så langt.

 

 

er forøvrig fryktelig imponert over at du rekker å se igjennom, og ikke minst kommentere, alle(?) oktoberfest-trådene.

Dette er jeg også enig i. Du skulle hatt en utmerkelse som oktobers beste motivator.

 

;)

Lenke til kommentar

17. oktober's islagte vann falt tydeligvis i smak. Jeg liker det jo selv også, men siden jeg var til stede under denne solnedgangen så vet jeg at det er vanskelig å overgå naturen selv. Men den store fordelen med et fotografi er jo at man kan se på det om og om igjen, mens det ekte skuet varer akk så kort.

 

Jeg forsøkte noen varianter av den istappen også, bl.a. mot himmelen. Men det ble ganske uspennende. Det ble mye bedre når det kom inn noen refleksjoner fra vegetasjonen rundt.

 

For øvrig vil fjelltur være å dra det litt langt, åstedet var på en ås ca. 10 mil nord for Oslo.

 

Når det gjelder kommentering har jeg ingen ambisjoner om å nå over alle hver dag, det ville være å dra det for langt. Men jeg tar så mange jeg orker i farten, der jeg finner noe fornuftig (og noen ganger ufornuftig) å si. Det er mange som tar bra bilder her, så det er en fornøyelse å kikke gjenom de forskjellige trådene. De fleste synes vel også det er greit å få litt oppmerksomhet i egen tråd. Nå er jeg ikke alene om dette akkurat, det er andre som kommenterer mye også. Trondster f.eks. ser ut til å fare over vel så mye som meg, bare for å nevne et eksempel.

 

Mange takk for konstruktive og hyggelige kommentarer.

Lenke til kommentar

Nydelig igjen. Jeg elsker det lyset som oppstår ved blandingen av sol og kraftige skyer/tåke.

 

Det kan ikke ha vært lett å velge denne gangen, jeg er fortsatt usikker på hvilket jeg ville ha valgt. I utganspunktet synes jeg fergen (?) og den pannekakeflate fjorden gjorde seg veldig bra som "forgrunnsmotiv", men komposisjonen ble en smule strukket siden solen stod såpass høyt. Så plasseringen av solen, den varme fargen rundt og blandingen av skyer og blå himmel taler for ditt førstevalg. Jeg velger å nyte begge samtidig som jeg priser meg lykkelig over at det ikke var jeg som måtte velge.

Lenke til kommentar

RandiA: Jeg bommer i ett sett jeg. Men jeg tar mange eksponeringer av flere motiver og satser på at det klaffer med i alle fall en av dem. Det blir imidlertid vanskeligere og vanskeligere å finne nye (spennende) motiver etter hvert som festen skrider frem.

 

Trondster: Litt moro skal man jo ha det med ord, jeg vet om andre her som liker det også.;)

Sol kan være problematisk, jeg sto og ventet en del på at akkurat passe mye tåke skulle ligge foran.

 

tomsi42, arnold_layne: Det ble litt frem og tilbake med valget ja. Det ble mest dramatikk i himmelen på det valgte, mens andrevalget hadde et mye klarere forgrunnsmotiv. Jeg feide tvilen til side ved at jeg ikke var helt fornøyd med et par av detaljene i andrevalget. Jeg innrømmer at jeg også er fascinert av de stadige endringene i lysspillet rundt flyktige tåkeskyer. Det er ei ferge ja (Nesoddbåten, Nesoddtangen kan så vidt skimtes i mørket til høyre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...