Gå til innhold

er grafikken i spill vikitig?


Anbefalte innlegg

Spiller Dragon Age på xboxen nå for tiden, og grafikken der er ikke akkurat 2009. Men det har nada å si, har ikke kost meg så mye med et spill på lenge. Her er det historien og dialogen som drar opp, pluss all "fiklinga" med folk og talenter og gear.

 

Samtidig synes jeg jo bra grafikk er fett som f... i andre spill. Énspillerdelen på Modern Warfare 2 spilte jeg gjennom forrige uke, og personlig mener jeg et spill av den typen (tenker da ikke på multiplayer-aspektet) trenger litt grafikk for å funke. Historien er ikke banebrytende at man glemmer alt annet.

 

Når det er sagt igjen, har jeg til dags dato ikke sett naturtro grafikk, så i mange tilfeller synes jeg "tegnegrafikk" som ikke prøver å virke ekte kan fungere like bra som et mislykket forsøk på å være virkelighetstro. Det finnes folk som har prøvd hardt, men jeg har fortsatt ikke sett bra ansiktsanimasjoner i et spill. Vi er fortsatt årevis unna der man ikke ser forskjell på 0,0001 sekund.

 

Såja, grafikk er viktig, men hvor viktig vil variere fra spill til spill. Når man har svidd masse kroner på ny HW er det jo morro å se den jobbe for føden også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pen grafikk er et stort pluss, men ikke nødvendigs en nødvendighet. Ocarina of Time (Nintendo, 1998) er mitt favorittspill. OoT har så klart, ikke bra grafikk, i alle fall ikke sammenlignet med dagens standard fordi det er gammelt. Allikevel har dette spillet magisk musikk, karakterer, stemning, story osv, så dermed blir ikke grafikken så viktig. Tror dere skjønner.

 

Grafikk kan derimot være jævlig kult og styrke en slik opplevelse som jeg har hatt med Zelda. Jeg husker når jeg spilte det føste Modern Warfare, i den båten som er et av de første brettene. Jeg ble litt blåst vekk av den pene grafikken og det at man kunne se rundt med spaken når man satt i helikopteret osv. Dette styrket opplevelsen til det spillet. CS 1.6 er et morsomt skytespill, men som ikke har COD-grafikk. Siden begge er skytespill er COD best. Det finnes dog ingen adventure-spill med bedre grafikk enn Zelda som er like spennende og bra.

Lenke til kommentar
..

Dragon age origins ikke helt 2009?

har det på pc og kanke si meg helt enig i den der.

Spiller på xbox, og der er det visstnok ganske dårlig grafikk. Har ikke fått sjekket PS3 eller PC versjonene selv, men det sies at PC er best (naturligvis), PS3 har høyere oppløsning på textures og bedre farger enn xboxen, mens xboxen selv har "dårligst" grafikk (men høyere framerate enn PS3, og litt færre grafikkglitches).

Lenke til kommentar
Det finnes dog ingen adventure-spill med bedre grafikk enn Zelda som er like spennende og bra.

 

det finnes ikke mange adventure spill heller da. Storhets tiden til den sjangeren er ganske dau. selv om rottne zombie versjoner av sam & max og monkey island prøver å bringe den tilbake til live.

 

og så er det noe med å sitte seg ned med gamle spill som man elsket bare for å ende opp med å måtte slutte fordi grafikken er grellere en hva man husket.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Viktigste er Gameplay og story (hvis det er en story i spillet da)

 

Grafikk er en pen bonus. Men det er jo en fordel at du ser hva du skal skyte/kjøre mot/prate med/osv.

 

Men grafikken trenger jo ikke være fotorealistisk, jeg er blant annet veldig glad i grafikken på super mario galaxy, den er behagelig og rolig å se på.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Grafikken kan være bra, selv om den ikke er veldig avansert. Er grafikken i f.eks Zelda Wind Waker dårlig?

 

Etter min mening har det visuelle en del å si, men motoren trenger ikke å være veldig avansert. Det er egentlig det artistiske som har mest å si. F.eks Halo 3 sin grafikk er ikke veldig avansert, men den er kunstnerisk.

Lenke til kommentar

Folk sier ofte at gameplay er viktigere enn graffikk, men min mening er at graffikken styrker gameplayet. Graffikk holder ikke i seg selv, det trenger gameplay for å fungere, men ikke nødvendigvis "mye" gameplay. I Mirror's egde hadde aldri vært så bra hvis det ikke hadde vært for graffikken. Graffikk kan ikke gjøre et dårlig spill bra, men bedre, og derfor er graffikken viktig ja.

 

Enkelte spill er også helt avhengig av bra graffikk nå, f.eks bilspill. Kan ikke gå tilbake til dårligere graffikk når Forza, Gran Turismo og shift har satt ny standard :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Folk sier ofte at gameplay er viktigere enn graffikk, men min mening er at graffikken styrker gameplayet. Graffikk holder ikke i seg selv, det trenger gameplay for å fungere, men ikke nødvendigvis "mye" gameplay. I Mirror's egde hadde aldri vært så bra hvis det ikke hadde vært for graffikken. Graffikk kan ikke gjøre et dårlig spill bra, men bedre, og derfor er graffikken viktig ja.

Jaja, det er jo sant det du sier, men hvis gameplayet suger, så bryr du det ikke om grafikken heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...