Gå til innhold

er grafikken i spill vikitig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikk er kun der for å presentere en historie. Dersom historien ikke er engasjerende, så ender man opp med techdemo, ikke et godt spill. To gode eksempler på dette er Crysis og Farcry 2, som begge ser veldig bra ut, men ikke er verdt mer enn en gjennomkjøring. Bioshock og Mass Effect er derimot to spill hvor historien kommer først, og hvor grafikken kun formidler og ikke stjeler oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Jeg mener at grafikk ikke har SÅ mye å si. Gameplay og story har mest og si for meg. Men er jo klart at god grafikk er et pluss. Men som det ble nevnt ovenfor er at mange virker som fokuserer for mye på grafikk å ødelegger gamepalyet av den grunn.

 

Dessuten hvis man skal ha bra grafikk og skal gi ut et spill på pc. Bør de lage en engine som gjør at man ikke må ha en über pc for å kjøre det.

Et eksempel på dette mener jeg er Dead Space.

Lenke til kommentar

For meg er grafikk en liten bonus, men ikke mer enn det.

 

Eksempler er Mafia og Crysis.

Først Mafia; et av de beste spillene jeg har prøvd, om ikke det beste av alle. Grafikken er dårlig, men spillet er fortsatt ufattelig bra.

 

Så Crysis. Kan spille det en uke av gangen, så er jeg lei av det. Det er veldig bra grafikk, men når jeg blir vandt til grafikken, og den ikke blir noen "wow" opplevelse, blir jeg lei av spillet...

 

Dette er bevisene for meg at grafikken har utrolig liten underholdnings-verdi.

Og det jeg bryr meg om er om spillene er morro, ikke om de er realistiske og har bra grafikk... Det som er saken, er at om det er realismen som gjør det morro, så er det en bra ting.

 

EDIT: Leif

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Grafikken er ikke på langt nær så viktig som gameplayet. Et spill kan være "vakkert" og stemningsfullt uten at man behøver nyeste av samtlige komponenter for å få kjørt spillet.

 

Akkurat som vedkommende over meg nevner.

Lenke til kommentar
Gamplay > Historie > Musikk > Stemning > Grafikk, nuff said.

Gameplay > Stemning > Historie > Musikk > Grafikk

 

For meg er musikk kanskje det nest viktigste. Setter stor pris på et spill med god musikk; om jeg digger musikken, er det å laste den ned det første jeg gjør etter å ha blitt ferdig med spillet.

Lenke til kommentar
Gamplay > Historie > Musikk > Stemning > Grafikk, nuff said.

Gameplay > Stemning > Historie > Musikk > Grafikk

 

For meg er musikk kanskje det nest viktigste. Setter stor pris på et spill med god musikk; om jeg digger musikken, er det å laste den ned det første jeg gjør etter å ha blitt ferdig med spillet.

 

Ikke bare musikk, men lydsporet generelt er jævla viktig for min del. Er det gjennomført kan det gjøre selv smådølle spill grovt engasjerende. Case and point: Dead Space. Helt tilbakestående fet lyd i det spillet.

Lenke til kommentar

Man "ser forbi" grafikken hvis gameplayet er bra. Se bare på originale Half-Life.

 

Når det er sagt har jeg moddet Half-Life 2, men mest av nysgjerrighet. Alyx ligner på Adriana Lima f.eks. Åja også er mye annet forandret. . or so I'm told :whistle:

 

En annen klassiker som spillbarheten og atmosfæren overskygger grafikken er Systemshock 2. Nervene mine er frynsete enda :)

Lenke til kommentar

La meg ta en similie.

 

Når jeg hadde en 15" crt skjerm tenkte jeg at det egentlig ikke var behov for en 20" jeg så på folk som hadde 20" og spilte et par ganger men så ikke behovet selv. så var jeg hjemme om sommeren og fattern hadde kjøpt 20". Når jeg kom tilbake til min 15" ble jeg ganske dårlig. Jeg klarte ikke å fatte hvordan jeg noen gang hadde syntes at det var ok frmfor en 20".

 

Og slik er det med grafikk for meg.

Lenke til kommentar
Jeg mener at grafikk ikke har SÅ mye å si. Gameplay og story har mest og si for meg. Men er jo klart at god grafikk er et pluss. Men som det ble nevnt ovenfor er at mange virker som fokuserer for mye på grafikk å ødelegger gamepalyet av den grunn.

 

Dessuten hvis man skal ha bra grafikk og skal gi ut et spill på pc. Bør de lage en engine som gjør at man ikke må ha en über pc for å kjøre det.

Et eksempel på dette mener jeg er Dead Space.

Var kanskje litt uklar der ja. Mente at med Dead Space trenger man IKKE en über pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...