Gå til innhold

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising Tråd


Anbefalte innlegg

Spillet er tregt og kjedelig. Single player var forsåvidt ganske morro, kan hende det er kult i coop mode!

 

Multiplayer er sykt dårlig og det trengs mange patcher for å få ting til å være slik det burde vært. Latterlig at man tåler så mye i multiplayer, virker som man faktisk tåler mere enn i CS. Man kan ikke velge våpen!!! Classene er bare rifleman og medic med hvert sitt kjedelige gevær og pistol, samt granater.

 

Hvordan i svarte H******e kan de lage den musikken man får rett etter spillet er startet, en kar som skriker til ekkel musikk. ble gal etter 3 gang jeg startet spillet.

 

Dette var MEGET skuffende, kommer ikke til å kjøpe!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting som gjør at jeg ikke liker spillet:

 

- Lik forsvinner

- Ustabil AI

- Ingen dyreliv

- Ingen forskjellige værforhold

- Følelsen av at mitt lag er mye bedre i forhold til fienden

- Burde kunne forvente bedre grafikk etter dagens standard

- Dritdårlig ødeleggelsesfysikk på kjøretøyene

- Oppdragene går på tid. Ikke mulighet til å utforske omgivelsene

- Ingen editor til Xbox 360 og PS3

- Fiender spawner

Lenke til kommentar

Hei jeg vil bare si at jeg ikke er veldig skuffet. Jeg har ikke spilt de tidligere spillene, så jeg har ingen formening om det.

 

Men jeg er ikke skuffet over spillet. Er bare småtterier jeg kan pirke på. Som at de hadde crossair, og dårlig introduksjon(som i grunn ikke er noe problem, hvis du er tålmodig), etter 20-40 min greide jeg å lære meg kontrollene. Med mye failing.

 

Jeg er ingen SP spiller, bortsett fra i Total War serien. Jeg spiller MP. Men i dette spillet så fikk jeg en utfordring, hvertfall i første map. Utrolig kick var det også når jeg satt meg ned, bytta rett fra CSS til dette, jeg beveget meg saaaaaakte:D Ser fram til MP, men slik jeg har forstått det så er det ikke mye av det enda. Oppdragene ble litt for lette etter første oppdrag, så skal kanskje start på Hard campaign.

 

Kan jo si litt hvorfor det skuffer? Det fyller ikke kravene deres fra tidligere mods? Har aldri spillt et spill som har gjort det må jeg innrømme. Eller er det for enkelt i forhold til hva de har lovet?

 

Gleder meg til å spille dette når jeg forhåpentligvis tid i morgen også^^

Lenke til kommentar
Ting som gjør at jeg ikke liker spillet:

 

- Lik forsvinner

- Ustabil AI

- Ingen dyreliv

- Ingen forskjellige værforhold

- Følelsen av at mitt lag er mye bedre i forhold til fienden

- Burde kunne forvente bedre grafikk etter dagens standard

- Dritdårlig ødeleggelsesfysikk på kjøretøyene

- Oppdragene går på tid. Ikke mulighet til å utforske omgivelsene

- Ingen editor til Xbox 360 og PS3

- Fiender spawner

 

må si meg enig i det meste her. pluss legge til at teamates spawner...

 

men alt i alt har jeg faktisk kost meg med spillet så langt... spilt rundt 10 oppdrag elns. Men det er ikke helt operation flashpoint.

Lenke til kommentar

du kom meg i forkjøpet på å se hva du mislikte:P er da fuler der. Kunne sikkert vært noen få dyr, men syntes det er urealistisk med en slik militærisert øy.

Ja, været er kanskje litt for stabilt. men du får faktisk med deg soloppgange;)

gutta på laget er ekstremt gode, de dør bare hvis du sender dem inn på assault, men komputeren er gode mot deg, får dårlig selvfølelse:P Den er jeg faktisk litt enig, men lurer på hvordan det vil være på Hard.

 

Har opplevd at apc spawner når jeg tok over en liten bygd, men har ikke lagt merke til at folk spawner, utenom at de er usedvanlige mange veldig jevnt, som er urealistisk.

 

Dette tidspresset har jeg ikke følt på meg. Starta under stjerne himmel, og var ferdig når sola stod nærmere midt på himmelen.

 

Spiller på PC og er fornøyd.

Lenke til kommentar

Har spillt til mission 4 eller 5 og har gitt opp hele skiten, ble kjempe skuffa... Håpa på en Operation Flashpoint oppfølger med samme funksjonalitet, mulighet osv, men eneste likheten er stort kart og mulighet til å kjøre kjøretøy. Fikk et slag i trynet når eneste ordre funksjonen til medsoldatene dine er en sabla rotete meny og et kart med 3 forskjellige valg til hver soldat.

 

Dette spillet har ikke spenningen som Operation Flashpoint 1 hadde hvor du følte at du virkelig var i kamp, rekonisere etter fienden , sitte i en apc og vente der du blir kjørt til ukjent kamp område. OF2 har kun frustrasjon.

 

Prøvde å se på dette fra en Tom Clancy/Delte Force syns vinkel men selv da bare feiler spillet helt...

 

Virker som om Codemasters måtte offre et bra merke for å overleve finnanskrisa.

Lenke til kommentar

AI reagerer ikke hvis du skyter på dem 300m unna eller mer, så snart du forstår dette er singleplayer utrolig enkel, uavhengig av vanskelighetsgrad.

 

MP mangler dedikerte servere, noe som jeg fikk føle i går da endelig kom meg inn hos noen som hadde nesten 20 spillere(maks er 32). Det gikk bra de første 2 minuttene, men etter det ble det slideshow og en masse lagg, av typen: vent tre sekunder og hopp fremover.

 

Singleplayer kampanjen er relativt underholdende, om enn repetitivt. Hvis jeg kunne få save checkpoints i hardcore mode, ville jeg nok likt det litt bedre.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

For det første så virker det som at VG og Dagbladet sine anmeldere er noen bortskjemte unger som er vant med "all guns blazing" med COD, Battlefield etc.

Jeg synes at de burde ta seg en bolle og heller anmelde et spill hvor de ikke dauer når de leker rambo.

Trur de også glemte å ta til rette at dette er en simulator, hvor ting skal være så virkelig som mulig. Om du er i Afghanistan å kriger så leker du ikke Rambo ala. CS eller COD, da er det ikke så rart at de dauer hver gang i spillet.

Jeg har død 3 ganger og jeg er på mission 6 på singel player.

 

Nå er jo dette spillet et gull for oss som liker taktisk krigføring fremfor å smelle til med en AK for å redde dagen.

Etter å ha spilt singel player litt så er jeg overrasket over hvor smart AIen er, smartingene klarte å flanke meg en del ganger uten at jeg la merke til det. Men jaggu klarte jeg å overraske de også av og til.

På toppen av åskam på mission 1 i singel player så stilte jeg meg rett bak noen soldater som var bak noen sandsekker og la inn en fin granat som drepte alle 4 )eller 5= i et smell.

Skal si at jubelen stod her i stua!

 

 

Jeg savner dog en ting i dette spillet, det er at du kan knuse hus, at de døde blir liggende fremfor å forsvinne etter en stund, dyreliv(?), og at du faktisk lager spor etter deg.

Grafikken er ok, men de kan ikke pøse på heller når det er snakk om 220KVM! Crysis er jo en liten flue i forhold.

 

Gameplayet kunne også ha vært bedre, mye morsommere å føle at man faktisk var i krig.

Endret av mihkku
Lenke til kommentar
For det første så virker det som at VG og Dagbladet sine anmeldere er noen bortskjemte unger som er vant med "all guns blazing" med COD, Battlefield etc.

Jeg synes at de burde ta seg en bolle og heller anmelde et spill hvor de ikke dauer når de leker rambo.

 

Hadde du faktisk lest Dagbladets omtale så ville du ha sett at det ble trukket blant annet fordi det ikke er så realistisk som det hevder.

 

http://www.dagbladet.no/2009/10/06/kultur/...-spill/8448900/

Lenke til kommentar
For det første så virker det som at VG og Dagbladet sine anmeldere er noen bortskjemte unger som er vant med "all guns blazing" med COD, Battlefield etc.

Jeg synes at de burde ta seg en bolle og heller anmelde et spill hvor de ikke dauer når de leker rambo.

 

Hadde du faktisk lest Dagbladets omtale så ville du ha sett at det ble trukket blant annet fordi det ikke er så realistisk som det hevder.

 

http://www.dagbladet.no/2009/10/06/kultur/...-spill/8448900/

 

Jeg er enig med mye av det som ble sagt i anmeldelsen - som ikke mulig å snu på hodet i kjøretøy, lik som forsvinner, dårlig save-løsning - men det gjør ikke at spillet detter ned til terningkast 3. Kan kanskje godta en 4, men tror nok jeg ville endt opp på 5 selv. Og jeg har spilt omtrent alt som har kommet ut av taktiske skytespill/krigssimulatorer (OFP, Arma, Arma2, Ghost recon, Raven shield, SWAT 4 for å nevne noen). Det er første gangen jeg har spilt et slikt spill på konsoll (akkurat kjøpt PS3) og det krever litt tilvenning. Tror jeg hadde gått for PC-versjonen hvis jeg hadde hatt en nyere PC, siden jeg er litt skuffet over grafikken på PS3.

 

Håper bare de kan fikse de 3 hovedproblemene som jeg nevnte, samt legge til hardcore mode MED noen få saves.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Jeg savner dog en ting i dette spillet, det er at du kan knuse hus, at de døde blir liggende fremfor å forsvinne etter en stund, dyreliv(?), og at du faktisk lager spor etter deg.

Grafikken er ok, men de kan ikke pøse på heller når det er snakk om 220KVM! Crysis er jo en liten flue i forhold.

 

Gameplayet kunne også ha vært bedre, mye morsommere å føle at man faktisk var i krig.

 

Mener det er pent mulig å ødelegge hus ? drev å leka me litt i editoren. slang på et squad mot meg, og etter å ha drept dem putta jeg par c4 pakker i en bygning og den ble passe ødlagt... samt at den ene bygningen ble sprengt av en apc, (eller om det var en av teamatene mine som dreit seg ut når han brukte rakketgreie mot dem) der vi skulle ta over flyplassen... det er ikke spesielt flott, men det ble ødlagt i hvertfall ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...