Gå til innhold

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising Tråd


Anbefalte innlegg

Release 9. Oktober på PC , PS3 og Xbox360

Lite hype rundt dette spillet, men tror dette kommer til å bli en veldig spennede tittel for de av oss som ønsker ett realistisk FPS.

 

Hjemmesiden finner man videoer og annen info om spillet. Også en artig US Marines hjernetrim test

 

I første anmeldelse av spillet fikk det 9 av 10 av ett Nederlandsk blad.

 

For min del så blir det fire av oss i Co-op på PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det beste er å ikke sammenligne dette spillet med Operation Flashpoint og Arma-serien i det hele tatt. Virker som at Codemasters har laget et veldig bra spill her, men skjønner ikke helt hvorfor de skal ha Operation Flashpoint-navnet, siden det har få likheter. Tror ikke OpFlash2 kommer til å ha samme realismen og den enorme friheten som Arma2 har, men virker mer som en klassisk FPS med flere muligheter. Ligner litt på Call of Duty i grunn, bare uten den linære spillemåten.

 

Dette er et spill som en bør følge med på.

Lenke til kommentar

Anmeldelse i PC Zone:

 

• “This is a game of exploration and options, where the solution isn’t just “go this way or not at all”. It’s challenging and hardcore, but always accessible.”

 

• “Operation Flashpoint: Dragon Rising has achieved the singular feat of being a military simulator that’s actually fun to play on more than just a ‘Look how much stuff is here!’ way. Codemasters have remembered that the most important thing for a game to be is fun.”

 

• “It’s a stormer.” 90%

Lenke til kommentar

Flott å følge med på anmeldelser. Dumt de ikke kunne legge ut hele anmeldelsen fra PC zone.

Jeg syntes codemasters er flinke til å legge ut filmer fra spillet sitt. Finnes massevis på youtube og gametrailers.

Jeg gjorde om bestillingen min til 6 kopier i dag, så det blir storslag i klassen.

Lenke til kommentar

Dette blir kjøpt så fort som mulig. Spørsmålet er PC eller PS3. Har en PC som begynner å dra på åra. Regner med at spillet får et bedre community på PC, med custom maps og mods og slikt. Men da må jeg spille det med crap fps og lavere grafikk. Så regner med det blir PS3 slik at spillet går bra, selv om jeg misliker sterkt å bruke kontrollen til FPS spill. Men hvis spillet blir en smule slow-paced, får det gå.

Lenke til kommentar
Middelse anmeldelser hos de norske avisene. De har spilt det på konsoll, og klager over at det er et dårlig savesystem. Lurer på om det er det samme på PC.

 

Jeg bruker sjelden norske aviser for å avgjøre om jeg skal anskaffe et spill eller ikke. Her er reviews for PS3-versjonen av div. internasjonale medier:

 

 

85 - Play.tm

 

Simultaneously engaging and fun to play, Op Flash 2 will be enjoyed by all but the most staunch realism pedant. Given the slight scaling back of the unremittingly harsh difficulty of the first game, this sequel boasts more than enough authenticity to replicate more than just a modicum of what real war might be like.

 

 

82 - 3DJuegos

 

Operation Flashpoint 2 is a simulation, but it’s a simulation that is actually fun to play.

 

 

81 - Vandal Online

 

Maybe it lacks some innovation and graphics appeal, as if time had made expectations too great, but it is a very good first step for the series to continue.

 

 

81 - IGN UK

 

If you like playing co-op, or you don't mind trading moments of frustration for a smarter, slower war experience, this is recommended.

 

 

70 - Playstation Official Magazine UK

 

It's definitely a brilliantly accurate recreation of real army life, but that's not always best for a great night's entertainment.

Lenke til kommentar
De anmeldelsene i VG og Dagbladet var de første jeg leste på lang tid fra norske medier. Sitter å venter på videoanmeldelsen til gametrailers. De bruker å være flinke med å peke fram styrker og svakheter i spill.

 

Ja, blir stort sett Gametrailers for meg også. Bedre med en bevegelig trailer enn kun bilder og tekst.

Lenke til kommentar

virker innteressant, men skal definitivt testes før innkjøp... siden jeg ble veldig fort lei arma 1 & 2... men husker jeg storkosa meg med OF 1...

 

Men dette er laget av codemasters så kan vel ikke være veldig likt OF 1 samt arma 1 og 2 som er laget av bohemia folka?

Lenke til kommentar

Testa det hos en kompis i stad, er ikke særlig imponert:

 

- Veldig, veldig få ting man kan lage i utforskeren. Arma 2 har 100 ganger mer stuff, minst.

- Graffikken er middels, ikke i nærheten av Arma 2, men det kjørte ihvertfall pent.

- Når du starter i utforskeren, er verden så og si dødt(ikke et hus å se omtrent, bare kjedelig landskap)

+ Enkelt og greit spill, men er så utrolig strippa i forhold til Arma 2.

 

Hadde dette spillet hatt et annet navn, ville det vært bedre, for det lever absolutt ikke opp til tittelen. Arma 2 er hva "OP2" skulle vært. Nå fikk jeg ikke testet så mye missions og sånt, så må testes litt mer før jeg kan si med sikkerhet at dette ble flådd av Arma 2.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...