Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen i "klubben"! :thumbup:

 

Men det er absolutt ikke noe poeng i å lade det "over natta" - det gjør absolutt ingen forskjell - annet enn at du piner deg selv. Laderen slutter automatisk å lade batteriet når det er fulladet, og da lyser led indikatoren på laderen konstant. Mener også at den skifter farge fra rød til grønn - men den lyser i hvert fall konstant.

 

Om du fortsatt lar batteriet ligge i laderen så gjør det altså ingen som helst forskjell - det ligger der kun til oppbevaring og får ingen ladestrøm etter at det er fulladet.

 

Og ja, "øyemuslingen" er litt løs på min 7D også. Reagerte på det selv med en gang siden den på "alle andre" Canon DSLR kameraer jeg har eid har vært tilnærmet uten slark. Jeg irriterte meg over det en stund men klarte å fortrenge det - inntil du nå minnet meg på det igjen.

 

Så dere andre 7D eiere, fint om noen av dere også kan gi en tilbakemelding på eventuell slark i "øyemuslingen". Helt sikkert helt uten betydning - men dog irriterende på et kamera til godt over 10k.

 

Ahh takk for den spook :thumbup: ,da puster jeg litt lettere ang øyemusling,beklager å ha minnet deg på det ;),jeg syns også det er litt irriterende med slik slark i et kamera til 11000,men men .

 

Da tror jeg rett å slett at jeg hører på deg å lar vær å la det lade over natta,høres fornuftig ut at når det lyser med fast grønt lys så er det ferdig ladet,og det gjør det her nå :thumbup: .

 

Takk igjen,da er det tid for testing testing

 

Må ikke fingre og beføle så mye :p Jeg hatt mitt i flere måneder og det er massivt brukt for å si det forsiktig. Men hadde ikke oppdaget at den greia var småvinglete før jeg leste det nå - dere må slutte med å sjekke alt mulig, en dråpe superlim fikser den hvis det er et problem ;)

 

Det er garantert en meget viktig canosk årsak til fenomenet som helt sikkert nikkoniene kommer til å plagiere, så slapp av og heller trykk på den knappen som er viktigst :)

 

Tor

Lenke til kommentar

Er det noen som har parret 7D med Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM?

 

Den burde vel funke helt topp, kan ikke se hva som skulle kunne forandre på den antagelsen(?) Bruker selv et Sigma 150-500 på min 7D, det henger på som standardobjektiv.

 

http://www.diskusjon...ic=1195722&st=0

 

Tor

 

Jepp den funker, dog solgte jeg min fordi jeg ikke ble fortrolig med skyvezoomen, men det er en annen historie :cool:

Lenke til kommentar

Antar dere har samme problem med 7D'en som jeg har med 5DmkII'en - man behøver lade batteriene så sjelden at man av og til glemmer/ikke tenker på å gjøre det.. :D

 

Ja, dette er veldig problematisk. Hadde med meg 7D på tur i helga og tok 714 eksponeringer i RAW+JPG, noen få av disse med den interne blitsen. Og batteriindikatoren viser at det forsatt er 63% igjen av batteriet.

 

Rett og slett imponerende!

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Andre som har opplevd at IS-en på 24-105mm (eller andre objektiver med IS) ikke stopper når man trykker play-knappen?

Hvis både IS og skjerm kjører, så tror jeg at jeg vet hva som trekker desidert mest strøm av de to - og det er nok ikke IS'en. ;)

Er litt uenig der. Når man trykker play, vises jo bare et statisk bilde. IS-en er jo en motor (?) som går, styrt av et sensorsystem.

 

Om jeg fotograferer med IS, og bruker den unødig mye, går batteriet veldig fort.

Lenke til kommentar

Kom over denne på klikk.no http://www.klikk.no/teknologi/lydogbilde/article496113.ece

 

Sitat:

"Avansert batterigrep

EOS 7D får enda mer funksjonalitet gjennom batterigrepet. Dette har Wi-Fi-støtte og innebygget webserver. Det betyr at du kan kontrollere kameraet fra andre enheter med nettstøtte, som en PC eller en iPhone."

 

Nå har jeg hatt batterigrepet en god stund, og bruker det til ja, grep og ha batteriene i, og pluss de vanlige knappene som man får til bruk når det snus på høykant. Men har noen andre funnet webserveren inni batterigrepet? Lurer på om jeg skal klage på mitt siden noen må ha glemt å putti i en webserver, hvor nå de får plass til den da :dontgetit:

 

Wi-Fi-støtte? Begynner å lure på hva som er skjult inn det batterigrepet, kanskje en liten spion og? Tacobar?

 

Jomen, ingen skal kunne si noe annet enn at vi har fått oss ekte HighTec dingser, eller hva det heter ;)

 

Tor

Lenke til kommentar

Andre som har opplevd at IS-en på 24-105mm (eller andre objektiver med IS) ikke stopper når man trykker play-knappen?

Hvis både IS og skjerm kjører, så tror jeg at jeg vet hva som trekker desidert mest strøm av de to - og det er nok ikke IS'en. ;)

Er litt uenig der. Når man trykker play, vises jo bare et statisk bilde. IS-en er jo en motor (?) som går, styrt av et sensorsystem.

 

Om jeg fotograferer med IS, og bruker den unødig mye, går batteriet veldig fort.

 

Jeg fotograferer veldig mye, og alltid med IS og har aldri mindre enn 75% igjen på batteriene mine. Lurer på om mine batterier er av en annen verden? :hmm:

 

(IS'en "stopper" vel ikke, ihvertfall ikke dersom man filmer og fokuserer hele tiden?)

 

Tor

Lenke til kommentar
Jeg fotograferer veldig mye, og alltid med IS og har aldri mindre enn 75% igjen på batteriene mine. Lurer på om mine batterier er av en annen verden? :hmm:

 

(IS'en "stopper" vel ikke, ihvertfall ikke dersom man filmer og fokuserer hele tiden?)

 

Tor

 

Nå bruker du riktignok et batterigrep, ikke noe magisk med det...

 

IS går om man er i live-/filmmodus, eller om man har utløserknappen halveis inne (AF og eksponering). Slipper man knappen igjen, går det 3-5 sekunder før IS slår seg av.

Lenke til kommentar
Jeg fotograferer veldig mye, og alltid med IS og har aldri mindre enn 75% igjen på batteriene mine. Lurer på om mine batterier er av en annen verden? :hmm:

 

(IS'en "stopper" vel ikke, ihvertfall ikke dersom man filmer og fokuserer hele tiden?)

 

Tor

 

Nå bruker du riktignok et batterigrep, ikke noe magisk med det...

 

IS går om man er i live-/filmmodus, eller om man har utløserknappen halveis inne (AF og eksponering). Slipper man knappen igjen, går det 3-5 sekunder før IS slår seg av.

 

Vel, det generer ikke noe strøm såvidt meg bekjent :roll:

 

Tor

Lenke til kommentar

Av en eller annen merkelig grunn blir bildene mine nå lagret som _MG_#### i motsetning til IMG_####. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?

Dette er ikke en feil. Dette er fordi du har byttet fargerom til Adobe RGB.

sRGB-bilder lagres som IMG_, mens Adobe RGB lagres som _MG_. By design. Vet ikke hvorfor, men sånn har Canon valgt å gjøre det..

Kanskje så man veldig enkelt skal kunne se forskjell på fargerom bare ved å se på filnavnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...