Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Har snopet litt i dag, og nå er det montert et batterigrep på 7D'n, må si det hele fikk et mer hårete inntrykk :cool: Tror og jeg skal bevilge meg et på 50D'n når den er tilbake en eller annen gang fra rep & Co. Hadde grep på mitt 400D og må si det er bedre med grep, samt at en kan i nød bruke AA batterier. Grepet på 7D var mye mer mandig, ikke for små hender, og en stilig innladning av de 2 batteriene på tvers ved at en luke åpner seg på størrelse med en brødskuffe.

 

Meen... Så havnet sannelig et Sigma 150-500 og på kvitteringen. Den saken veier ca 2kg, og på forhånd var jeg sikker på at det ville føles blyaktig. Men hadde med 7D'n og testet det på, snodig, men det føltes lettere på huset (inklusiv huset) enn å holde det alene i hånden. Selv damen jeg kjøpte det av hos japan foto ble overrasket av forskjellen. Det handler kanskje om den kjente balansen? Når det er sagt er 2 kg 2 kg.. Jeg skal teste det ut og gi noen ord på objektivforummet senere.

 

Minnekort, jeg skulle har et extreme pro 16GB (90mbs)til, men de hadde kun 64GB og det kostet like mye som et kit med 500D. Dog hadde de et 16GB med samme navn, men uten "pro" som klarer 60mps og kostet kun en liten tusing (sandisk det og), så jeg kjøpte det. Funker det ikke godt nok til 7D'n så kan jeg bruke det på 50D'n. Samtidig er inntrykket fra tidligere og av at selv de rene fotobutikkene ligger på etterskudd på minnekortsiden, en hel vegg med minnekort, men de aller fleste av de gamle trege som kun vel kan brukes på entrylevelkameraene. Egentlig skuffet der.

 

Men batterigrep kan anbefales på det varmeste, det er skikkelige saker og gir grep i alle retninger.

 

Edit: Gurier.

 

 

Tor

 

Oi, grattis med snopingen da , men det er jo ikke lørdag i dag :!:

 

Batterigrap må en vel kanskje ha ja ,siden 50D grepet ikke passer, hmmm.

Håper du kommer med en skikkelig bruker erfaring av Sigmaen før jeg skal ut og shoppe ny tele.

Jeg er fremdeles i tenkeboksen , og lurer på om Canon sine tilsvarende virkelig er 4-5000,- bedre i praksis.

Kanskje ikke alltid ISO 12233 tester og synlig praksis er like sammenlignbart.

 

Vel, Canons nærmeste (100-400) koster vel ca 6000,- mer, jeg ga rimelig nær 8 blank for Sigmaen. Men skal lage en ny tråd i objektivavdelingen siden dette passer bedre der.

 

Tror jeg ga 16-1700,- for den mannslige grepet såvidt jeg husker i farten..

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meen... Så havnet sannelig et Sigma 150-500 og på kvitteringen.

 

<jepp,hører gjerne mere om den fra deg, da jeg går å snuser på samme sak :cool:

 

Har ikke du både EF 300 f4 L IS og EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS da :dontgetit:

 

Solgte 100- 400 fordi jeg ikke likte skyvezoomen og kjøpte 300 mm f4, nå er den solgt fordi jeg behøver en zoom mere og at 300 mm ble litt for kort . :cool:

Lenke til kommentar
Har snopet litt i dag, og nå er det montert et batterigrep på 7D'n, må si det hele fikk et mer hårete inntrykk :cool: Tror og jeg skal bevilge meg et på 50D'n når den er tilbake en eller annen gang fra rep & Co. Hadde grep på mitt 400D og må si det er bedre med grep, samt at en kan i nød bruke AA batterier. Grepet på 7D var mye mer mandig, ikke for små hender, og en stilig innladning av de 2 batteriene på tvers ved at en luke åpner seg på størrelse med en brødskuffe.

 

Meen... Så havnet sannelig et Sigma 150-500 og på kvitteringen. Den saken veier ca 2kg, og på forhånd var jeg sikker på at det ville føles blyaktig. Men hadde med 7D'n og testet det på, snodig, men det føltes lettere på huset (inklusiv huset) enn å holde det alene i hånden. Selv damen jeg kjøpte det av hos japan foto ble overrasket av forskjellen. Det handler kanskje om den kjente balansen? Når det er sagt er 2 kg 2 kg.. Jeg skal teste det ut og gi noen ord på objektivforummet senere.

 

Minnekort, jeg skulle har et extreme pro 16GB (90mbs)til, men de hadde kun 64GB og det kostet like mye som et kit med 500D. Dog hadde de et 16GB med samme navn, men uten "pro" som klarer 60mps og kostet kun en liten tusing (sandisk det og), så jeg kjøpte det. Funker det ikke godt nok til 7D'n så kan jeg bruke det på 50D'n. Samtidig er inntrykket fra tidligere og av at selv de rene fotobutikkene ligger på etterskudd på minnekortsiden, en hel vegg med minnekort, men de aller fleste av de gamle trege som kun vel kan brukes på entrylevelkameraene. Egentlig skuffet der.

 

Men batterigrep kan anbefales på det varmeste, det er skikkelige saker og gir grep i alle retninger.

 

Edit: Gurier.

 

 

Tor

 

Oi, grattis med snopingen da , men det er jo ikke lørdag i dag :!:

 

Batterigrap må en vel kanskje ha ja ,siden 50D grepet ikke passer, hmmm.

Håper du kommer med en skikkelig bruker erfaring av Sigmaen før jeg skal ut og shoppe ny tele.

Jeg er fremdeles i tenkeboksen , og lurer på om Canon sine tilsvarende virkelig er 4-5000,- bedre i praksis.

Kanskje ikke alltid ISO 12233 tester og synlig praksis er like sammenlignbart.

 

Vel, Canons nærmeste (100-400) koster vel ca 6000,- mer, jeg ga rimelig nær 8 blank for Sigmaen. Men skal lage en ny tråd i objektivavdelingen siden dette passer bedre der.

 

Tror jeg ga 16-1700,- for den mannslige grepet såvidt jeg husker i farten..

 

Tor

 

Ser frem til ny tråd om objektivet hvis du kan ta bryet , EF 100-400 koster 13000,- og Sigmaen 6900,- i følge prisguiden.

Så ja 6000,- mer er nok riktig ja.

 

Grepet var rimeligere enn jeg trodde , mente å ha sett priser godt over 2000,- for det.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Har snopet litt i dag, og nå er det montert et batterigrep på 7D'n, må si det hele fikk et mer hårete inntrykk :cool:

 

Men batterigrep kan anbefales på det varmeste, det er skikkelige saker og gir grep i alle retninger.

 

Tor

 

1Ds mkIII substitutt :p

 

Med grep montert ser 7D'n enda mer proff ut enn 1DsIII ;)

 

Tor

Lenke til kommentar
Grepet var rimeligere enn jeg trodde , mente å ha sett priser godt over 2000,- for det.

 

Canon Batterigrep BG-E7/ Eos 7D 1 495,00

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=9804957

Det er plassen hvor jeg kjøpte grepet fra. De har ganske ok priser :)

 

Jeg kjøpte mitt hos japan foto (best å skryte litt av de og, de har vel helst fått den andre utgaven av meg før her, dog hadde de dårlig utvalg av cf minnekort for annet enn entrylevel)

 

Tor

Lenke til kommentar
Grepet var rimeligere enn jeg trodde , mente å ha sett priser godt over 2000,- for det.

 

Canon Batterigrep BG-E7/ Eos 7D 1 495,00

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=9804957

Det er plassen hvor jeg kjøpte grepet fra. De har ganske ok priser :)

 

 

Jepp,har brukt dem en del selv, bra priser, bra utvalg , god service og raske til å sende varene :cool:

 

Regner med at jeg bestiller "penisforlenger" (les batterigrep) der :)

Lenke til kommentar
Med grep montert ser 7D'n enda mer proff ut enn 1DsIII ;)

Sjølbedrag kaller jeg slikt :p

 

Se for deg kvalitetsfordbedringen fra 50D til 7D. Nivået opp til 1DMkIII er like stort, om ikke større. 1D funger også som slegge hvis nødvendig :D

 

Øh.. bare innrøm det, du er sugen på et skikkelig kamera du og, en sak for oss real men, så du kan like greit bare hoppe i det og bestille et 7D så slipper du lide mer :p

 

Tor

Lenke til kommentar
Øh.. bare innrøm det, du er sugen på et skikkelig kamera du og, en sak for oss real men, så du kan like greit bare hoppe i det og bestille et 7D så slipper du lide mer :p

Jeg er voksen nok til vise meg offentlig med små nette Olympus kameraer rundt halsen. Trenger ikke kompensere for noe som helst :p (yeah right)

 

Nå skal jeg riktignok kjøpe nytt Canon hus utpå vårparten. Men det blir en enkel litt treg sak som passer samlingen av fastoptikk som jeg har. 5D MkII tror jeg den heter :innocent:

Lenke til kommentar
Øh.. bare innrøm det, du er sugen på et skikkelig kamera du og, en sak for oss real men, så du kan like greit bare hoppe i det og bestille et 7D så slipper du lide mer :p

Jeg er voksen nok til vise meg offentlig med små nette Olympus kameraer rundt halsen. Trenger ikke kompensere for noe som helst :p (yeah right)

 

Nå skal jeg riktignok kjøpe nytt Canon hus utpå vårparten. Men det blir en enkel litt treg sak som passer samlingen av fastoptikk som jeg har. 5D MkII tror jeg den heter :innocent:

 

leketøy heter det :p

Neida, hadde nok selv vært eier av den om ikke 7D ble annonsert akkurat da og til mitt bruk passer den litt bedre .

Lenke til kommentar
Neida, hadde nok selv vært eier av den om ikke 7D ble annonsert akkurat da og til mitt bruk passer den litt bedre .

Det er det som er så bra. Vi kan velge. Jeg tror også at 7D må være midt i blinken for det du holder på med. Akkurat som 5DMkII passer meg bra. Hvis vi ser bort i fra prisen da ...

Lenke til kommentar
Neida, hadde nok selv vært eier av den om ikke 7D ble annonsert akkurat da og til mitt bruk passer den litt bedre .

Det er det som er så bra. Vi kan velge. Jeg tror også at 7D må være midt i blinken for det du holder på med. Akkurat som 5DMkII passer meg bra. Hvis vi ser bort i fra prisen da ...

 

Jepp,drømmer selvsagt om begge, men må la fornuften råde :)

Lenke til kommentar
Begge? jeg ønsker meg også begge, i form av EOS 1D Mark IV :)

 

Gi meg 1D Mk IV sensoren i et 50D Hus med 7D AF til under 20K. 5bps holder lenge, bare de blir skarpe. Hadde vært perfekt for litt avansert amatørbruk, men Canon er vel redd for lansere noe som kan ta salg fra andre modeller.

Lenke til kommentar

Etter en avslappende helg på hytta der jeg har kunnet fordype meg mer i kameraet , finner jeg ut at 7D er mer fantastisk enn jeg hadde håpet på.

Makan til muligheter å kunne personlig tilpasse kameraet da....

Q-tasten til hurtigvelgerne er jo faktisk ganske genial for ikke å snakke om "brukerkontrollpanelet" der man kan tildele funksjoner man ønsker til så mange forskjellige taster.

Etter å prøvd de forskjellige AF tilpassningene ser jeg at man kan trå feil til å begynne med , men etter hvert som man får prøvd det ut så er det utrolig brukervennlig og tilpassningsmulightene er meget bra.

Så enkelt det er å styre de forskjellige AF mulighetene med tilpassing av tastene.

Tror jeg er litt forelsket jeg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...