Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan fylle bensin?


Dragen

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal i natt (jobber natt) fylle bensin på bilen for første gang. Men åssen gjør jeg dette? Vet at i USA så har de idiotmekanismer i håndtaket som automatisk kutter bensinflyten når tanken er full. Er det sånn i Norge også?

 

Har fyllt drivstoff en gang før, og da presterte jeg å sprute diesel ut av hullet og på siden av bilen og bakken. Har fint lite lyst å gjøre dette igjen.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Tips: ikke stikk pumpen FOR langt inn, da hender det den "hopper" ut igjen eller stopper å fylle før tanken er full. Men selvfølgelig langt nok inn til at du ikke spruter på siden av bilen og på bakken :p

Lenke til kommentar
Åpner lokket, stikker pumpetuten helt inn og fyller til håndtaket 'glipper'. (Evt så mye bensin\diesel som du vil ha)

 

edit; Ja, det er idiotsikring i norge og

NEEI! ikke stikk "tuten" HELT inn! det er det folk gjør feil, på noen biler så gir hådtaket etter som det skal når det er fullt, men når man stikker den for langt inn og begynner å fylle så gir den etter hele tiden(dette er bare på noen biler) så stikk den helt inn, SÅ dra den litt ut. man kan jo høre når det nærmer seg full tank.

Lenke til kommentar
Er du ikke i stand til å forstå hvordan du skal fylle bensin vil jeg råde deg til å holde deg langt unna offentlige veier, da det kan tyde på at ditt IQ-nivå er for lavt til å føre en bil trygt gjennom trafikken.

 

Jeg trodde dette var en tulletråd når jeg så den, men det viser seg faktisk at det finnes mennesker som ikke er kapable til dette.

 

Greier du å knyte skoene dine selv?

Hva bruker du når du skal pusse tennene dine?

det er alltid førstgang for en hver ting... spydige kommentarer er vell ikke så hyggelig å få når man prøver å lære

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske første gang jeg "pumpet", men jeg er HELT sikker på at jeg var redd for å gjøre noe feil, som jeg forsåvidt er nesten hver gang det gjelder noe nytt som skal gjøres..

 

Jeg har forøvrig måtte lære venner og kjente å fylle bensin bare dager før oppkjøring, så for dere som kan alt, fint for dere, men sånn er ikke vi dødelige ;)

 

Lykke til trådstarter :D

Lenke til kommentar

Bensinpumper er egentlig litt skummelt på en måte at det "spruter" bensindamp opp fra hullet mens den fyller, og har man vært inne i bilen og ladet seg opp statisk og tar rett på bensinpistolen uten å først ha ladet seg ut kan man vel klare å antenne den blandingen. Jeg passer alltid på å ta i en større metallflate før jeg tar borti pistolen etter at jeg har vært inne i bilen eller lignende.

Lenke til kommentar
På de fleste dieselpumper så kan man sette på "hold-funksjonen" som gjør at du slipper å holde i håndtaket. Da kan du bruke begge hendene til f.eks å tenne en røyk...

 

På bensinpumper så har jeg enda ikke sett denne funksjonen.

Tenne ein røyk mens ein fyller drivstoff høyrest ut som ein god idé.

 

Antar enkelte av dykk har ein ekstremt stor tank sidan det er eit problem å stå og halde håndtaket under fyllinga. Eg held det på plass heile tida. Har nok erfaring med antennelseskilder og gass at det ikkje er aktuelt å la det stå ubevokta. Håndtaken kan falle ut, ein unge kan kome forbi og dra det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...