Gå til innhold

BenQ 24" LED V2410 Eco


Blank_File

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten kort første kveld review av skjermen (2410 Eco).

 

Den er relativt lett (ca 1kg mindre enn vanlige LCD med katodelampe). Skjermen er ganske tynn med den firkanta utveksten bak. Selve ramma i fronten er noe tykkere enn normalt.

 

Ellers matt og fin svart plast som jeg liker. Feste monteres med en skrue og er stålforsterket (altså ikke bare plast).

 

Tilkoblinger er HDMI og D-SUB (VGA), altså ingen DVI, da må du ha adapter. Integrert strømforsyning (er vel helt normalt i dag).

 

Bilde kvalitet er også god til å være TN panel. Relativt gode betraktningsvinkler også.

Lenke til kommentar

Jeg googlet litt på type betegnelsen av den Acer skjermen som var oppgitt på Dustinhome,men fant ikke så mye info... men etterhvert så fant jeg ut at typebetegnelsen skal være Acer S243HLBmii og da fant jeg mere info... er vist flere nettbutikker i norge som har bestilt den inn til sine lagre.

Lenke til kommentar
Den er relativt lett (ca 1kg mindre enn vanlige LCD med katodelampe). Skjermen er ganske tynn med den firkanta utveksten bak. Selve ramma i fronten er noe tykkere enn normalt.

Har selv bestilt skjermen, og den ligger paa posten og venter paa aa bli hentet :)

Hva mener du med rammen i fronten er tykkere enn normalt? Er det rammen rundt skjermflaten det er snakk om? Paa bilder jeg har sett ser denne smalere ut enn for "vanlige" LCD skjemer...

 

Tilkoblinger er HDMI og D-SUB (VGA), altså ingen DVI, da må du ha adapter. Integrert strømforsyning (er vel helt normalt i dag).

Hva med HDMI-DVI kabel? Saa slipper du adapter.

Lenke til kommentar
Den er relativt lett (ca 1kg mindre enn vanlige LCD med katodelampe). Skjermen er ganske tynn med den firkanta utveksten bak. Selve ramma i fronten er noe tykkere enn normalt.

Har selv bestilt skjermen, og den ligger paa posten og venter paa aa bli hentet :)

Hva mener du med rammen i fronten er tykkere enn normalt? Er det rammen rundt skjermflaten det er snakk om? Paa bilder jeg har sett ser denne smalere ut enn for "vanlige" LCD skjemer...

 

Tilkoblinger er HDMI og D-SUB (VGA), altså ingen DVI, da må du ha adapter. Integrert strømforsyning (er vel helt normalt i dag).

Hva med HDMI-DVI kabel? Saa slipper du adapter.

 

Det fungerer selvsagt det også. Men det er jo å foretrekke HDMI kabel om skjermkortet også har HDMI. HDMI er jo ganske så vanlig i dag. Men man må huske på HDMI kabel om man ikke har det.

 

Har nå brukt skjermen noen dager nå, og å gå tilbake til ikke eld skjermer av samme standard blir en nedtur......

Lenke til kommentar

Vi fikk en BenQ 24" LED V2410 Eco som vi satt i utstilling på jobb i går, for de som ønsker å få se den live kan ta en tur innom Datakjeden Stovner! :)

 

Sammenlignet med andre BenQ-skjermer og Samsung-skjermer i ca samme prisklasse som vi også har i utstilling (P2xxxh serien til Samsung, og BenQ 2411HD og 2412HD) så syntes jeg at V2410 har mye skarpere bilde, hvert fall rett ut av boksen.

 

Dette har sikkert noe å gjøre med bedre kontraster, når det lyse blir lysere og det mørkere blir mørkere så blir det gjerne mye bedre skille på nyansene som gir bildet en overfall mer detaljert og skarp følelse, samtidig syntes jeg innsynsvinkelen er overraskende god til å være et TN-panel?

 

 

Så alt i alt er jeg ganske imponert av skjermen med tanke på prislappen, den ser ut til å være et veldig godt kjøp i sin prisklasse, selv om jeg ikke på noen måte vurderer å bytte min 24" HP LP2475W H-IPS skjerm til fordel for denne, så syntes jeg dette så til de grader er et skritt i riktig retning for skjermer i prisklassen under 3'000kr som alltid har slitt med blaffe farger, dårlig innsynsvinkel og ellers nokså uskarpt bilde, jeg kunne nok så absolutt ha overlevd med denne skjermen her ja! Sliter ikke med noe lysstyrken heller, som flere av våre tidligere BenQ utstillingsmodeller har.

 

 

Nå skal det sies at vi ikke kalibrerer eller gjør stort med skjermene før vi utstiller de, så jeg aner ikke hva slags potensiale denne har sammenlignet med andre om du tar deg litt tid men innstillingene, samtidig har vi bare en eldre dårlig D-sub / VGA svitsj som vi bruker til utstillingen vår, så det blir verken riktig oppløsning eller ideelle forhold for sammenligning, men denne ser så absolutt best ut av de vi har i utstilling per dags dato hvert fall!

 

 

 

Har dog ikke sett hvordan den er ved panorering, eller spilling? Men regner med at det går greit med TN-panel som normalt har en grei responstid, men når får vi se PVA og IPS paneler med RGB-LED? Det er noe jeg kunne godt tenkt å investert i!

 

 

Ellers så syntes jeg ramma var skuffende bred, ikke en skjerm jeg kunne tenkt meg å kjørt i verken to-spann eller tre-spann, det er virkelig synd da denne har en prislapp som fort kunne fått meg til å vurdere en slik løsning!

Lenke til kommentar

Ser flere her nevne Acer S243H? Hva er det som er så fantastisk med den? Kan ikke se noe ut i fra spesifikasjonene som gjør den så voldsomt bra? Om 16:10 stemmer så er jo det flott, 16:9 er bare tull for PC-skjermen, men utenom det så ser jeg ikke noe ved spesifikasjonene som gjør den til noen konge? Er vell TN-panel på den også, med glossy skjerm i kjent Acer stil?

Lenke til kommentar
Ser flere her nevne Acer S243H? Hva er det som er så fantastisk med den? Kan ikke se noe ut i fra spesifikasjonene som gjør den så voldsomt bra? Om 16:10 stemmer så er jo det flott, 16:9 er bare tull for PC-skjermen, men utenom det så ser jeg ikke noe ved spesifikasjonene som gjør den til noen konge? Er vell TN-panel på den også, med glossy skjerm i kjent Acer stil?

 

Du vet, design seller som hakka møkk. Selv foretrekker jeg sort kjedelig plast :p

 

Eneste med designen er litt bred ramme rundt fronten, som kan gi "problemer" ved flerskjermsløsning. Ellers er det en super skjerm til prisen. Å gå til en "vanlig" lcd skjerm nå får en mer en "aha opplevelse" av hvpr lyssterk og skarp denne er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...