Gå til innhold

BenQ 24" LED V2410 Eco


Blank_File

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt denne skjermen og koblet den i min Windows 7 pc via hdmi med en dvi-hdmi adapter, men har et problem.

 

Dersom pc'en står uvirksom en stund skrur skjermen seg av, men jeg klarer da ikke å få den på igjen. Trykker på tastaturet, musen osv. for å vekke skjermen, men ingenting skjer. Dersom jeg napper ut hdmi-kabelen og putter den inn igjen kommer bildet tilbake, eller dersom jeg trykker på "av"-knappen på selve pc'en kommer bildet opp igjen og viser "windows logger av"- bildet..

 

Har noen vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Har akkurat kjøpt denne skjermen og koblet den i min Windows 7 pc via hdmi med en dvi-hdmi adapter, men har et problem.

 

Dersom pc'en står uvirksom en stund skrur skjermen seg av, men jeg klarer da ikke å få den på igjen. Trykker på tastaturet, musen osv. for å vekke skjermen, men ingenting skjer. Dersom jeg napper ut hdmi-kabelen og putter den inn igjen kommer bildet tilbake, eller dersom jeg trykker på "av"-knappen på selve pc'en kommer bildet opp igjen og viser "windows logger av"- bildet..

 

Har noen vært borti noe liknende?

 

Det virker mer som en feil på skjermkortet/driver. Hvilket skjermkort har du?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

PROBLEM!! hei folkens. har et giga problem med min splitter nye BENQ 24" LED V2410 Eco skjermen min. den funker helt utmerket med pc, men med en gang eg kobler ps3 en i skjermen med hdmi, så kommer det bare en feilmelding på skjermen om at det ikke er signal. når eg klarer å stille tilbake ps3en flere ganger, så kommer det opp et bilde som spørr om eg skal bytte til hdmi, og eg trykker ja. etter det så skjer ingenting... kan noen hjelpe meg litt kjapt? takker og bukker!

Lenke til kommentar

Mottok denne skjermen i dag (BenQ V2410 Eco, fikk den hos MPX.no for 1600,-), og fikk så vidt satt den opp før jeg måtte løpe på jobb. Umiddelbare inntrykk er som følger:

 

Positivt:

Lav vekt

 

Ingen pixelfeil

 

Enkelt og rent design

 

Skarpt og godt bilde

 

God lysstyrke

 

Fungerte 100% gjennom HDMI (på Nvidia GeForce 9800M GT i Windows 7 Pro 64bit) og D-SUB (på Intel GMA 950 i Windows XP Pro 32bit), rett ut av boksen

 

Ingen merkbar "etterslep" i spill eller film (har dog ikke fått testet dette særlig grundig ennå)

 

Negativt:

Litt plastfølelse over konstruksjonen, føles ikke spesielt solid. Den lave vekten gjør likevel at dette ikke føles særlig problematisk

 

Menytastene sitter på siden og er dårlig merket, så det tar litt tid å venne seg til å bruke OSD. På den andre siden bidrar dette til det rene designet

---------------

 

Jeg kommer nok til å skrive mer etter hvert som jeg får mer erfaring med skjermen, spesielt om bildekvalitet så snart jeg får kalibrert den skikkelig. Alt i alt er jeg foreløpig meget fornøyd, spesielt med tanke på hvor billig denne skjermen er. L4D2 var en helt annen opplevelse enn på den innebygde 17" i min bærbare. Anbefales!

 

Linker til mer informasjon:

Brukeranmeldelser hos Komplett

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Benq 2411HD er ikke billigere. Den koster 1910,-, den nyere modellen Benq 2420HD koster 1439,- og BenQ 24" LED V2410 Eco koster 1699,-.

 

Jeg har BenQ 24" LED V2410 Eco. Den er omtrent som alle andre i billedkvalitet. Den står ved siden av en ganske grei Asus 22" jeg kjøpte for et år siden, og jeg ser ikke noe særlig forskjell. Dens styrke er at den er tynn, lekker og at den bruker mindre strøm. Den har litt bedre svartnivå enn en ny BenQ E2200HD jeg også har i huset, men er ellers sammenlignbar.

 

Den kan absolutt anbefales. Tviler på at du får en bedre 24" tommer til den prisen. Eneste aber er at den ikke har DVI-kobling. Bare HDMI og VGA. Er ikke noe problem for meg, men hvis du må ha DVI så ville jeg valgt Benq 2420HD.

 

Hvis du skal ha noe bedre må du nok en del opp i pris. En annen ting er 16:9-formatet. Fint til film, men til vanlig PC-bruk er 16:10 merkbart større og bedre. Men da må du opp i pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjedelig at den mangler DVI tilkobling.

 

Jeg synes også det er synd at den ikke kommer med VESA kobling eller USB kontakter. Ikke spesielt justerbar i rotasjon/ sidelengs eller i høyde heller.

 

Tror det må bli Dell på meg...

 

Til denne skjermen er det greit å kjøpe veggfeste. Anbefaler Dustinhome.no - da de har mange fine fester til greie priser.

 

For mer profesjonelt bruk (IPS panel) og USB-hub, kortleser etc. er Dell et bedre alternativ. Jobber du mye foran skjermen er det verdt de ekstra pengene for et IPS-panel og en litt større skjerm. Eizo har også noen fine modeller til relativt greie priser.

Lenke til kommentar

bumptibump.

 

Noen som har noen gode tips til instillinger, sliter med å finne det perfekte oppsettet :(

Jeg har ikke funnet de perfekte innstillingene ennå, men for øyeblikket bruker jeg følgende:

 

Brightness: 75

Contrast: 50

Sharpness: 5

Gamma: 2.2

Picture Mode: sRGB

HDMI RGB PC Range: RGB( 0~255)

 

Si gjerne i fra om hva du synes hvis du prøver dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...