Gå til innhold

Hva skjer viss jeg sender inn en modifisert 360 til support?


HolyKrist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min erfaring (fra to kompiser som har sendt inn 360er med modifisert DVD-drev) er at MS reparerer dem og sender dem tilbake, helt gratis. I det ene tilfellet var DVD-drevet byttet ut, i det andre tilfellet kom Xboxen tilbake, med nytt garantisegl, og moddet DVD-drev. Ikke værst å ha en moddet og originalt forseglet Xbox ;)

 

 

Da overser jeg de andre svarene og håper på at ditt stemmer...

Lenke til kommentar

Om Microsoft oppdager at 360-en er modifisert eller rett og slett bare tuklet med, så vil de IKKE reparere den, enten du er villig til å betale for det eller ei.

 

For meg virker det som om det er helt individuelt hva som skjer, omtrent avhengig av personen som titter på den. Har sett modifiserte 360-er blitt reparert, slik som thklinge, eller rett og slett bare byttet i en renovert utgave. Mens andre jeg kjenner har fått 360-en i retur, ureparert, kun fordi det var merker på baksiden etter FORSØK på å åpne boksen. Garantiseglet var intakt, og den var ikke modifisert. Men på grunnlag av endel hakk og merker i kabinettet, mente MS garantien ikke lenger var gyldig.

Lenke til kommentar

Har du RRoD på boksen, garantimerket på plass og ikke har laget masse riper og hakk i den når den ble åpnet, så er det ikke noe problem å sende den inn. MS får jo ikke testet den med RRoD, og ved slik feil så bytter de hovedkortet, og da må dvd-drevet flashes for å fungere med det nye hovedkortet, så de finner neppe ut at det er uorginal firmware på den ;)

 

Er den chipet så kan du selvfølgelig ikke sende den inn...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Min erfaring (fra to kompiser som har sendt inn 360er med modifisert DVD-drev) er at MS reparerer dem og sender dem tilbake, helt gratis. I det ene tilfellet var DVD-drevet byttet ut, i det andre tilfellet kom Xboxen tilbake, med nytt garantisegl, og moddet DVD-drev. Ikke værst å ha en moddet og originalt forseglet Xbox ;)

 

Alle mine bokser er moddet, og alle har garantimerket intakt, så det er ikke noe "big deal" ;)

Lenke til kommentar
Fikk min igår, men det nye Lite-On drevet. Måtte betale 500,- for å få den modda, men fortsatt rimeligere enn å kjøpe spill. :woot:

 

Voks opp og heller kjøp spill!

Herregud er det mulig å vere så dum?

hvem var dum?

dumt å betale 500kr, når man tross alt kan gjøre det gratis selv. (fy, ta betalt for noe sånt.)

eller var det dumt at man skulle vokse opp og kjøpe spilla. (kunne butikkene i Norge slutte å være mindre grådig på nye spill så hadde vel flere kjøpt spill. Syns at 499kr er litt i hardeste laget) venter man 1mnd så koster spillet 99kr brukt og 249kr nytt.

 

Vel anyway, kjøp spill fra utlandet!!!! Hvis alle gjorde det ville kanskje grådigheten ta slutt her også.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Lite-On-drevet kan bare moddes med utstur, á la connection kit v3 (Hvis jeg ikke har misforstått). Jeg hadde BenQ-drev før, som jeg modda opptil flere ganger med sata-controlleren. Jeg gadd derfor ikke å betale 300,- for å vente i 1-2 uker på å få kitet, for så å bruke tid på det. Jeg dro derfor til en som bodde 10 min unna og betalte han 500,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...