Gå til innhold

Madla, mars 2010. Flere?


Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Hei og hopp framtidige romkamerater! :D

 

Er det flere her inne som har fått varsel om innkallelse til Madla i mars 2010?

Hadde vært spennende å se hvem andre som skal inn. Selv har jeg fått varsel fra forsvaret om førsteganstjeneste i luftforsvaret, Madla mars 2010.

 

Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg. Jeg gruer meg enormt mye til å være så lenge vekke fra kjæresten uten mulighet til å kunne dra hjem i helger (Bor veldig langt unna Stavanger, og t/r min hjemmeby vil komme på 3000,- kr i fly - noe jeg ikke har råd til i militæret)

Gleder meg også en del til å treffe nye folk og oppleve litt nye ting. Håper også på å utdanne meg i forsvaret!

Jeg har en kompis som er inne nå og som tidligere gikk i klassen min på VGS. Skal jeg tro på alt han sier om rekrutten, så gruer jeg meg bare. På den andre siden har jeg en bekjent som også er på Madla nå, og han sier det er helt greit sålenge du kommer overens med folk.

 

Håper det er flere her inne som skal inn. Hvem vet, kanskje vi bor på samme rom en gang ut i mars?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har null og niks å grue deg til. Har nå vært 2 måneder på Madla og kom inn relativt utrent, og var vel egentlig skeptisk til om jeg kom til å "overleve".

Man har harde og lange dager, og ja, man får evig mye info og ting man må lære seg på kort tid. Men det var ikke en eneste på kompaniet mitt som ikke klarte de elementære testene osv. Egeninnsats kommer man langt med. I mitt tilfelle så talt innsatsen mer en selve resultatet. Resultatene kommer etterhvert.

Av "harde" ting dere skal gjennom så har dere Makkerløp som er et løp hvor to og to utfører diverse stridsrelaterte oppgaver som å bære hverandre. Dra hverandre diverse distanser. Bære opp trapper osv.

Så har dere KNM HH løpet som er 1 mil. Dette skal dere klare på ca 75min. Gikk helt fint for min del vertfall. I tillegg til dette så skal dere også gjennom Krigens krav som er som du ser på TV, gjørme, klatring i tau og kryping. Stiller ingen krav til tid på dette. Kommer dere gjennom som et lag så er det bestått.

 

Fysiskte tester dere skal gjennom er :

3000m @ 15 min

60m @ 9 sek

5 pull ups

15 pushups

20 situps

 

Selv så er rekrutten noe av det kjekkeste jeg har vært med på. Ikke minst fordi jeg dannet meg en vanvittig fin vennegjeng. Med alt dere skal gjennom så blir dere veldig fort en solid gruppe.

 

Mulig jeg har bablet litt løst om ting du visste fra før, men dette var vertfall mitt bilde av rekrutten. Bare spør om det skulle være noe du lurer på. :]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

HeiHei!

 

Jeg og en kompis skal til Madla i Mars (begge to til luftforsvaret). Er ikke helt sikker på om jeg vil inn i luftforsvaret enda. Men vet egentlig ikke hva jeg vil. Hehe

 

Vet egentlig ikke om jeg skal glede meg eller grue meg. Det er ser minst fram til alt man skal lære seg på minst mulig tid. Men tror ikke det er noe stress hvis du blir kjent med folk osv. Tviler på at folk ikke har noe imot å strekke ut en hjelpende hånd ;)

 

Hadde også planlagt skolegang med en annen kompis. Ser ut som det ikke blir noe av gitt.

 

 

Men hva kan jeg si. Vi ses i Mars;)

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Hei :) Jeg skal også inn i Mars. Blir den 17. kl 1900 :)

 

Vi er faktisk 3 stykker som reiser sammen ned til Stavanger da. Vi har gått i samme klasse siden Ungdomsskolen så det tror jeg bli gøy.

Er ikke så dumt å ha noen kjente fra starten av tror jeg.

 

Håper på å få utnyttet tiden rett og få tatt masse kurs :)

 

vell møtt på Madla ;)

Lenke til kommentar

Har hørt at luftforsvaret er ikke det beste når det kommer til å ta kurs osv. Er bare noe jeg har hørt selvfølgelig ;p

 

Er nok ikke dumt å ha noen som du kjenner litt bedre nei. Men tror ikke det å bli kjent med folk er det største problemet ;)

 

Skal egentlig inn 17. Mars. Men tror jeg skal ringe å spørre om jeg kan komme 16. Mars istede. For tror ikke det passer helt med buss og tog. Men må snakke med kompis først :o

Lenke til kommentar

Innen klokken 19 ja riktig nok. Selv kommer jeg nok ned tidlig på ettermiddagen. Aner ikke hvordan ting blir organisert og sånt når vi kommer ned, men nærmere informasjon om ting rundt det blir vel sendt ut regner jeg med.

 

Sikkert fint å ha kjentfolk som skal inn samtidig. Selv kjenner jeg ingen som skal inn - kun en jeg vet hvem er som bor her i område, det er vel eneste jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Har hørt at luftforsvaret er ikke det beste når det kommer til å ta kurs osv. Er bare noe jeg har hørt selvfølgelig ;p

 

Er nok ikke dumt å ha noen som du kjenner litt bedre nei. Men tror ikke det å bli kjent med folk er det største problemet ;)

 

Skal egentlig inn 17. Mars. Men tror jeg skal ringe å spørre om jeg kan komme 16. Mars istede. For tror ikke det passer helt med buss og tog. Men må snakke med kompis først :o

 

luft er somregel der det er best å ta kurs.

 

Dette er fordi de fleste har 8-4 tjeneste og alltid er på flystasjonen, er du i hæren eller i sjø er du mye ute i felt eller på båt og har svært lite tid til kurs.

Lenke til kommentar
Har hørt at luftforsvaret er ikke det beste når det kommer til å ta kurs osv. Er bare noe jeg har hørt selvfølgelig ;p

 

Er nok ikke dumt å ha noen som du kjenner litt bedre nei. Men tror ikke det å bli kjent med folk er det største problemet ;)

 

Skal egentlig inn 17. Mars. Men tror jeg skal ringe å spørre om jeg kan komme 16. Mars istede. For tror ikke det passer helt med buss og tog. Men må snakke med kompis først :o

 

luft er somregel der det er best å ta kurs.

 

Dette er fordi de fleste har 8-4 tjeneste og alltid er på flystasjonen, er du i hæren eller i sjø er du mye ute i felt eller på båt og har svært lite tid til kurs.

 

 

Ahh okey. Det du sier er jo litt logisk. Da er det jeg har hørt sikkert bare tull. Takk for oppklaringen:)

Lenke til kommentar

Fikk brev fra forsvaret for en stund siden, og der står det noe rimelig nice på papiret :D

 

2.1 Påskepermisjon

 

Rekruttene vil alle få innvilget permisjon fra ettet endt tjeneste fredag 26.03.10 kl 14:30 til tirsdag 06.04.10 kl 08:00

 

Er ikke dette her nice så vet ikke jeg. Jeg skal ned 17. mars og får altså permisjon allerede 26. mars. Da blir det påske på fjellet i år og med familien og kjæresten på hytta. Tror det kommer godt med!

Lenke til kommentar

Da er dere ihvertfall syykt heldige. Har vært i forsvaret i snart 3 mnd, og ikke vært hjemme på perm en eneste gang utenom helgepermer.

 

Det legger nok opp til et program med engang dere kommer dit. Selv om dere kommer for tidlig tror jeg. Første dagen blir ihvertfall mest sannsynlig ganske lang. Vi holdt på til ca kl 12 på natten. Da ble vi fordelt på kompani, tropp og rom og fått utlevert en del info om uken fremover. Jævla mye venting og lange dager de første ukene, men man setter seg inn i rutinene etterhvert.

Bare husk å sove nok i starten. For man står opp jævla tidlig og man har ikke allverdens med tid til å våkne opp på før tjenesten begynner.

Så anbefaler jeg å trene litt hangups og kondis i tillegg til pushups og situps.

Mange som dreit seg ut på hangups.

 

Høres kanskje lite hyggelig ut, men det var jævla gøy på rekrutten enkelte stunder. Gled dere :)

Lenke til kommentar

Holder fortsatt på med utdanningen. Hadde skyteuke i felt denne uken her. Det var kos. Troppen skjøt vel over 15k patroner med AG'n.

Får min første perm før jul, så skal jeg ha en vakt i romjulen og fri nyttår fordi jeg var "heldig".

Har hørt at her på HOS så varrierer det litt. Noen får 1:1 turnus, men av og til er det 7dager på, 2 dager videreutdanning og 5 dager fri.

 

Får se ut i Januar. Har ikke hatt eksamen og mestringsøvelsen ennå

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdaget faktisk nå at jeg skal inn 17. mars og ikke 16. som jeg tidligere har skrevet :!:

Fikk makket meg til å sendt den svardelen avgårde med posten i dag etter en purring fra forsvaret, hehe. Så nå er det ingen veg tilbake.

 

Men en del ting jeg lurer på.

Hvordan er ting rundt om på Madla? Tenker da på fritidsaktiviter osv. Har hørt at det skal være et kjøpesenter i nærheten av leiren, men noe mer enn det vet ikke. Eneste jeg vet er at Madla er en OK stor bydel i Stavanger med ca 20.000 innbyggere. Dette vil jo si der må være litt butikker og sånt i nærheten.

Selvfølgelig har du jo det meste du trenger på saniteten, men kan være greit å stikke litt andre plasser også etterhvert.

 

Har folk bestilt reise og sånt? Tenkte å ringe inn og fikse fly nå i løpet av de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...