Gå til innhold

Madla, mars 2010. Flere?


Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

innkalt til madla 17.mars, 08.00 luftforsvaret

 

i.flg. brev skal jeg videre opp til bodø etter endt rekruttskole.

andre som skal videre dit, eller andre steder.?

 

har forøvrig bestilt nattog fra oslo S til stavanger 16. mars avgang rundt 22.

andre her eller?

 

Jeg skal reise 16 mars med samme tog :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar flyyyyy jeg :cool: :cool:

 

Lurer meg på å ta med kamera de første dagene. Problemet er bare det at dette er et Canon 1D mark II @ et veldig dyrt kamera og litt stort. Bare objektivet er vel verdt 10.000,-

Har ingen hensikt. Det er heller ikke "litt stort". Det er svært, blant de største kameraene du finner.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det er sant. Men var vel litt ironisk ment :) Må ha egen fotobagg for å frakte utstyret. 16-35 2.8 og 70-200 IS 2.8 tar ikke lite plass. Nei jeg dropper det.

 

jeg tenke på akkurat det samme, om speilrefleksen skulle få være med eller ikke i første omgang. hadde jo ikke vært noe problem hadde vi hatt plass å lagre utstyret på. trygt!

Lenke til kommentar

Kamera er jo ikke en dum ting, men det er litt mer regler når det forsvaret og bilder rundt dette. Jeg skulle ønske det ble tatt mer bilder fra rekrutten , mye skjedde og mange minner, men ingen bilder. Du bør nok derimot vurdere å ta det med etterhvert. På tjenestested er sannsynligvis det beste stedet å ha det på. FAren for tyveri er relativt stor på rekrutten. Her på Tjenestested ligger det kamera og bærbare pcer overalt forlatt. Tror det er fordelen med å være på små baser. Enorm tillit til hverandre. Utrolig greit ;)

Lenke til kommentar

Kamera er jo ikke en dum ting, men det er litt mer regler når det forsvaret og bilder rundt dette. Jeg skulle ønske det ble tatt mer bilder fra rekrutten , mye skjedde og mange minner, men ingen bilder. Du bør nok derimot vurdere å ta det med etterhvert. På tjenestested er sannsynligvis det beste stedet å ha det på. FAren for tyveri er relativt stor på rekrutten. Her på Tjenestested ligger det kamera og bærbare pcer overalt forlatt. Tror det er fordelen med å være på små baser. Enorm tillit til hverandre. Utrolig greit ;)

Å ta med kamera er selvfølgelig lurt. Å ta med optikk og kamera som veier over 3.5 kg til sammen tror jeg ikke er noe vits.

Lenke til kommentar

Nei jeg dropper speilrefleksen i første omgang. Kan heller kanskje ta den med først etter påskepermisjonen når jeg vet litt mer om mulighetene for å låse inne utstyret og sånne ting. Er jo veldig interessert i foto og har drevet med det en god del, og rekrutten er sikkert mange fine øyeblikk jeg kan få fanget.

____________

 

Det skal vise seg å bli dyrt å komme seg hjem på påskeperm gitt. Billigste alternativ til fly hit kommer på 3.500,- kr med SAS! Får ikke den ungdomsbilletter på siden deres til å funke, så 3.500,- på happy billetter da.

Norwegian nærmer seg 5.000,- kr t/r - noe som i seg selv er galskap. Jeg skal prøve meg forsiktig til foreldrene mine, men jeg tviler på de går med på å betale rundt 4k for at jeg skal fly hjem. De ber meg nok sette meg på den evig lange bussreisen.

 

Lurer på å ta hurtigbåt fra Stavanger til Bergen så buss eller hurtigrute videre der i fra. Får man rabatt på hurtigruten tro? Og hva med hurtigbåten?

NSB stoler jeg ikke på, og ikke bruker de noe sånn kjempekort tid hit heller.

 

Baah. Bruker jo nesten 2 døgn på å komme meg til å fra perm. Fly er så mye mer lettvindt.

Lenke til kommentar

 

 

Du kunne jo alltids spurt om å få haike med et F-16 da?

NICE! Hjemme på vel 15 minutter da tenker jeg :thumbup:

Nei forsvaret skal sende oss hjem, men ikke betale.

 

Haha. Dette her virker faktisk som et umulig prosjekt. Tror dere ikke at toget hjem igjen fra påskeperm er utsolgt da. Så da blir jo alternativet buss, hurtigrute, hurtigbåt, buss.

Stavanger ligger faktisk på værst tenkelige plass sånn geografisk sett om man ikke skal ta fly for min del.

 

Er jo sååå mye lettere å bare sette seg på et fly som bruker litt over 1 time enn å bytte tog og buss og båt og hest og kjerre - på til sammen 500 timer. Tror faktisk jeg bare skal gå hjem på perm.

Lenke til kommentar

Ja prisene kan være fine de, men da er det selvfølgelig tidlig på dagen før vi er ferdig med tjenesten eller samme dag som vi skal møte opp kl 08. Så jeg må jo da ta fly på en helligdag, noe som langt i fra er billig.

 

Billigste flybillett er 790,- kr til Stavanger med mellomlanding i Bergen. Men dette flyet matcher ikke med tidene vi har tjeneste.

Hjemmover koster den billigste billetten 1.900,- med mellomlanding i Bergen. Ingen rabatter eller noe hos SAS. Norwegian er mye dyrere.

 

Slik det ser ut nå så må jeg ta buss inn til Stavanger, Hurtigbåt til Bergen også ta hurtigruta der i fra. Er 1 time mellom hurtigbåten ankommer til Hurtigruten går. Så det blir ganske sånn tettpakket. Hurtigruten koster 850,- kr uten lugar, med lugar vet jeg ikke, for internettsiden deres er såpass fucka at det står at lugar er tilgjengelig, men når jeg velger dette på bestilling står det at de ikke finner noen lugar på strekningen - enda båten går om natten og er framme neste dag.

 

Hjem så ser jeg ingen annen mulighet enn fly. Toget fra Dombås - Oslo S på mandag 05. april er som sagt utsolgt. Kan ta et annet tog som går senere, men da er jeg framme i Stavanger 07:30 og rekker akkurat ikke tilbake til leiren før vi skal være der kl 08. Vil også da komme fram drittrøtt fordi jeg har sittet på et tog hele natten.

 

Buss må jeg eventuelt ta 2 dager før jeg skal inn igjen og midt på natten. Så vente i Oslo en god del timer på morgenen, så ta toget inn til Stavanger og være der på ettermiddagen mandag 05. april.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Dere er utrolig heldige som får påskeferie midt i rekrutten.

Vi hadde 8 uker med fult kjør (Septemberkullet). Fikk fri 3-4 helger, men det var liksom en dag reise, en dag fri og en til dag reise. Og jeg bor i Bergen. De som bodde lenger vekke, som i Trondhjem ol holdt seg på basen under hele rekrutten og nøt heller tiden sin i Stavanger, som er en greit fin by. Ihvertfall fint uteliv og jenter med søte Stavanger-dialekter ^^,

Lenke til kommentar

Kan dere ikke bli værende på madla?

Det vet jeg ikke. Men å være der fra 26. mars til 06. april er vel litt kjedelig når det er påske og greier og familien skal på hytta du så høyt elsker.

Er jo selvfølgelig en mulighet dersom leiren er åpen, men da setter jeg meg heller på jordomseilingen hjem.

 

Ja jeg annser meg selv som heldig siden vi får påskeperm. Bare ganske tungvint å komme seg hjem dersom flyprisene er så stive som de er nå.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Kan dere ikke bli værende på madla?

Det vet jeg ikke. Men å være der fra 26. mars til 06. april er vel litt kjedelig når det er påske og greier og familien skal på hytta du så høyt elsker.

Er jo selvfølgelig en mulighet dersom leiren er åpen, men da setter jeg meg heller på jordomseilingen hjem.

 

Ja jeg annser meg selv som heldig siden vi får påskeperm. Bare ganske tungvint å komme seg hjem dersom flyprisene er så stive som de er nå.

Så ikke klag, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...