Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

jeg har hørt (for lenge siden) at det går på MAC adresse, ikke hovedkortet alene.. Nå er ikke jeg en hardware ekspert, men tror at dersom du bytter en viktig komponent i PCen så får du en litt annen MAC adresse.. Men som sagt. Dette er noe jeg har hørt. Har ikke testet det, og har egentlig ikke peiling.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har hørt (for lenge siden) at det går på MAC adresse, ikke hovedkortet alene.. Nå er ikke jeg en hardware ekspert, men tror at dersom du bytter en viktig komponent i PCen så får du en litt annen MAC adresse.. Men som sagt. Dette er noe jeg har hørt. Har ikke testet det, og har egentlig ikke peiling.. :D

Ja mulig jeg var litt fort i svingene. Er nok HK \ Nettverkskort det går på. :)

 

Skjermkort, Ram, andre deler skal kunne byttes ut.

Lenke til kommentar

Jeg betalte nå nettopp, men får vel ikke mail fra dem slik at jeg kan aktivere kontoen før de har mottatt pengene?

ACM Web Account

Thank you for setting your security question.

 

A message will be sent to your email adress.

When you receive it, please click on the link provided in that message

(if your email system permits), or paste the link into your browser.

If you have any questions regarding your account, please write to [email protected].

Eller kanskje ikke? Kjedelig å vente hvertfall.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg betalte nå nettopp, men får vel ikke mail fra dem slik at jeg kan aktivere kontoen før de har mottatt pengene?

 

 

hvis jeg husker riktig kunne jeg lage en web account før pengene hadde gått igjennom.. Da web accounten var lagd fikk jeg en activation e-mail. Etter at pengene hadde gått igjennom fikk jeg beskjed om/muligheten til å legge inn student nr og faculty advisor. En dag etterpå fikk jeg muligheten til å opte in for msdnaa. To dager etter det igjen (mandag, idag) fikk jeg msdnaa konto. men som er nevnt tidligere virker det som om msdnaa kjører inntak/laging av kontoer hver mandag og fredag.

Lenke til kommentar
jeg har hørt (for lenge siden) at det går på MAC adresse, ikke hovedkortet alene.. Nå er ikke jeg en hardware ekspert, men tror at dersom du bytter en viktig komponent i PCen så får du en litt annen MAC adresse.. Men som sagt. Dette er noe jeg har hørt. Har ikke testet det, og har egentlig ikke peiling.. :D

Ja mulig jeg var litt fort i svingene. Er nok HK \ Nettverkskort det går på. :)

 

Skjermkort, Ram, andre deler skal kunne byttes ut.

 

Forøvring, en MAC adresse er statisk og blir aldri byttet med mindre du bytter ut komponenten som har MAC adressen, alså nettverkskort eller hovedkort som inneholder nettverkskort.

Lenke til kommentar
ja, men spørsmålet er om det er nødvendig å ringe MS for å få den aktivert? Man må det i følge FAQen til ACM.

 

Man kan jo også flytte OEM lisenser mellom hovedkort hvis man ringer til MS og sier at man måtte erstatte et defekt hovedkort ;)

 

Da har jeg testet. Aktiverte første gang 10.september. La inn ny installasjon nå, brukte samme lisens, og det funka å bruke automatisk aktivering. Så, ja, tror dette skal gå bra. Bare 4 dager siden jeg aktiviserte den sist.

 

activated1.jpg

Lenke til kommentar
Jeg betalte nå nettopp, men får vel ikke mail fra dem slik at jeg kan aktivere kontoen før de har mottatt pengene?

 

 

hvis jeg husker riktig kunne jeg lage en web account før pengene hadde gått igjennom.. Da web accounten var lagd fikk jeg en activation e-mail. Etter at pengene hadde gått igjennom fikk jeg beskjed om/muligheten til å legge inn student nr og faculty advisor. En dag etterpå fikk jeg muligheten til å opte in for msdnaa. To dager etter det igjen (mandag, idag) fikk jeg msdnaa konto. men som er nevnt tidligere virker det som om msdnaa kjører inntak/laging av kontoer hver mandag og fredag.

 

Helt riktig, du kan lage webaccount før betalingen er i orden, faktisk så MÅ du lage webaccount om du skal ha noen mulighet. Men opt in knappen kommer ikke før betalingen er i orden.

 

 

Forøvring, en MAC adresse er statisk og blir aldri byttet med mindre du bytter ut komponenten som har MAC adressen, alså nettverkskort eller hovedkort som inneholder nettverkskort.

 

Hva med å bruke et nettverkskort en kan sette MAC adresse på ?

 

Det er nokså enkelt å bytte MAC adresse da....et raskt søk på google, så er saken løst. Jeg har selv gjort det på XP i det siste.

Lenke til kommentar
Jeg betalte nå nettopp, men får vel ikke mail fra dem slik at jeg kan aktivere kontoen før de har mottatt pengene?

 

 

hvis jeg husker riktig kunne jeg lage en web account før pengene hadde gått igjennom.. Da web accounten var lagd fikk jeg en activation e-mail. Etter at pengene hadde gått igjennom fikk jeg beskjed om/muligheten til å legge inn student nr og faculty advisor. En dag etterpå fikk jeg muligheten til å opte in for msdnaa. To dager etter det igjen (mandag, idag) fikk jeg msdnaa konto. men som er nevnt tidligere virker det som om msdnaa kjører inntak/laging av kontoer hver mandag og fredag.

 

Helt riktig, du kan lage webaccount før betalingen er i orden, faktisk så MÅ du lage webaccount om du skal ha noen mulighet. Men opt in knappen kommer ikke før betalingen er i orden.

 

 

Forøvring, en MAC adresse er statisk og blir aldri byttet med mindre du bytter ut komponenten som har MAC adressen, alså nettverkskort eller hovedkort som inneholder nettverkskort.

 

Hva med å bruke et nettverkskort en kan sette MAC adresse på ?

 

Det er nokså enkelt å bytte MAC adresse da....et raskt søk på google, så er saken løst. Jeg har selv gjort det på XP i det siste.

 

Jeg er innlogget, sjekker hele tiden for mulighet til å Opte, og har sett på min nettbank at betalingen er i orden, med visaoverføring til ACM, så nå er det vel bare et tidsspørsmål tenker jeg ... :-)

Lenke til kommentar

Bare en liten teit som spm, mulig den er svart lenger bak.

Jeg trenger altså kun å kjøpe de 4 forsjellige språkene (8 med 64 bits totalt)

 

Har jo lastet ned Engelsk x86 og x64, men er det nødvendig å laste ned de andre språkene for å kunne benytte seg av de key`ene jg har fått på de andre språkene altsp, kinesisk,fransk,spansk?? Eller så lenge jg har kjøpt så kan de keyne brukes på engelsk utgaven??

Lenke til kommentar

 

Hva med å bruke et nettverkskort en kan sette MAC adresse på ?

 

Det er nokså enkelt å bytte MAC adresse da....et raskt søk på google, så er saken løst. Jeg har selv gjort det på XP i det siste.

 

Det er forskjell på å spoofe MAC adressen Operativsystemet bruker og å endre den innbrente MACen på nettverkskortet. Hvilken lisenssjekkeren bruker vet ikke jeg, men jeg mistenker det ikke bare er å spoofe MACen ;)

Lenke til kommentar
jeg har hørt (for lenge siden) at det går på MAC adresse, ikke hovedkortet alene.. Nå er ikke jeg en hardware ekspert, men tror at dersom du bytter en viktig komponent i PCen så får du en litt annen MAC adresse.. Men som sagt. Dette er noe jeg har hørt. Har ikke testet det, og har egentlig ikke peiling.. :D

Det stemmer, om du bytter viktige komponenter som hovedkort, nettverkskort(?) eller prosessor. Byttet prosessor på en kompis sin PC, og fikk ikke aktivert den med samme key. Endte opp med at jeg ringte MS, og de sa at jeg pent måtte kjøpe en ny lisens om jeg skulle få aktivert maskinen igjen, til tross for at jeg kun byttet prosessor.

 

Er jo også 8 Win7 Ultimate på MSDNAA, har vel 16 keys, da? (Oppdatere topic om det er diskutert før?) :)

 

Edit: Ignorer, får error når man prøver å "kjøpe" Ultimate...

De ultimate-utgavene som ligger på MSDNAA er uansett RC, altså du trnger ikke serial til den. Den vil deaktivere seg selv etter hvert, og slå seg av etter hver time eller noe sånt.

Endret av MannY318
Lenke til kommentar
Bare en liten teit som spm, mulig den er svart lenger bak.

Jeg trenger altså kun å kjøpe de 4 forsjellige språkene (8 med 64 bits totalt)

 

Har jo lastet ned Engelsk x86 og x64, men er det nødvendig å laste ned de andre språkene for å kunne benytte seg av de key`ene jg har fått på de andre språkene altsp, kinesisk,fransk,spansk?? Eller så lenge jg har kjøpt så kan de keyne brukes på engelsk utgaven??

 

du trenger ikke å laste ned alle nei, men du må legge dem til i handlevognen, og du må trykke på download linken (den første) for å få opp lisensen. Men du trenger ikke å trykke download nok en gang for å fysisk laste den ned.

 

Ellers til dere som diskuterer om man kan aktivisere en eller flere ganger:

Jeg har testet dette nå, du kan aktivisere automatisk etter fire dager på en ny installasjon på en ny pc. (en virtuell i alle fall).

Lenke til kommentar
Bare slik at dere skal vite det. ID til hovedkort hentes fra BIOS ID strings . Ikke mac adresse eller annet .

 

Bra med en avklaring. Men igjen, det er bare å aktivisere uten noe problem. 4 dager etter jeg aktiverte første gang, kunne jeg aktivisere en ny installasjon. Ikke noe stress altså dette her. Men ville vel ikke satset på at det funker hver 4 dag hele året da, en gang er det nok stopp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...