Gå til innhold

Test: Billig Blu-ray via PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Simen1 ASRock ION 330 er en fin sak. Støtter FullHD video og lyd over hdmi på 64bit ubuntu via XBMC.

HDCP vet jeg ikke med, for sånt orker jeg ikke å tulle med.

 

Edit: Hvor kom dere andre fra, jeg oppdaterte jo før jeg postet...

 

@Bolson Man kan jo bruke en ferdig dedikert boks som HDX 1000, popcorn hour A 110 (eller andre NMT's) De støtter HD-MA og da trenger man vel ikke mer. Lite å hente på HTPC kontra vanlig mediacenter nå for tiden.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
@Simen1 ASRock ION 330 er en fin sak. Støtter FullHD video og lyd over hdmi på 64bit ubuntu via XBMC.

HDCP vet jeg ikke med, for sånt orker jeg ikke å tulle med.

 

Edit: Hvor kom dere andre fra, jeg oppdaterte jo før jeg postet...

 

@Bolson Man kan jo bruke en ferdig dedikert boks som HDX 1000, popcorn hour A 110 (eller andre NMT's) De støtter HD-MA og da trenger man vel ikke mer. Lite å hente på HTPC kontra vanlig mediacenter nå for tiden.

 

Personlig synes jeg det er ganske mye å hente på å bruke en PC kontra en slik dedikert boks alle popcorn, men det er endel mer jobb å sette opp, og prisen er vesentlig høyere.

 

AtW

Lenke til kommentar

@Spetnaz:

 

Lite å hente dersom kun video og lyd er bruksområdene kan jeg i stor grad være enig om. Men enkelte av oss har flere krav og interesser når det gjelder bruksområde - og det er således særdeles mye å hente i en velkonfigurert HTPC.

 

Derfor var Popcorn Hour etc ikke aktuelt for meg, heller ikke en ION 330.

Lenke til kommentar
@Simen1 ASRock ION 330 er en fin sak. Støtter FullHD video og lyd over hdmi på 64bit ubuntu via XBMC.

HDCP vet jeg ikke med, for sånt orker jeg ikke å tulle med.

 

Edit: Hvor kom dere andre fra, jeg oppdaterte jo før jeg postet...

 

@Bolson Man kan jo bruke en ferdig dedikert boks som HDX 1000, popcorn hour A 110 (eller andre NMT's) De støtter HD-MA og da trenger man vel ikke mer. Lite å hente på HTPC kontra vanlig mediacenter nå for tiden.

Med en klumpete form, mangel på skjerm, tastatur og batteri så synes jeg ikke prisen er god. I tillegg får jeg ikke dekket behovet for å ha en lett bærbar med meg av og til. Da må jeg kjøpe en til det formålet også.

 

Takk for forsøket på å finne noe til meg, men det tar nok tid før jeg finner noe jeg blir fornøyd med :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvis jeg kjøper denne spilleren fra billigste forhandler, følger det da med programvare for BD-avspilling slik det er nevnt i artikkelen? Varebetegnelsen sier tydelig "bulk" da. Litt kjipt å måtte kjøpe programvare for 4-500 kr i tillegg for å få brukt spilleren til filmavspilling.

 

Jeg kjøpte den. Det fulgte ikke med software. Umulig å finne gratis avspiller. Legg på 90-100$ for PowerDVD så er det ikke lenger så billig.

Lenke til kommentar

Problemet er kopibeskyttelsen og lisens problematikk.

OpenSource spillere spiller Bluray uten kopibeskyttelse.

Det er enkelt å fjerne kopibeskyttelsen.

 

Filmbransjen graver igjen sin egen grav, og gjør det vanskelig for vanligere forbrukere å spille av lovelig kjøpte blu-ray plater.

 

Det er mye enklere å laste de ned ferdig rippet fra din favoritt piratleverandør.

Lenke til kommentar
Finnes det virkelig ikke gratis software som takler avspilling av Blu-ray? :blink:

 

Det finnes tre alternativer. Lovligheten minker noe nedover listen...

 

1. Kjøp Cyberlink PowerDVD, ArcSoft Totalmedia Theatre eller Corel WinDVD. Alle koster ca. 100$

 

2. Bruk dvdfab til å fjerne kopisperre. Da er det mulig å se filmen fra harddisken med gratisprogrammer.

http://www.dvdfab.com/free.htm

 

3. Alt finnes gratis

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Altså det man trenger er:

 

1. Skjermkort som støtter HDCP

2. skjerm som støtter HDCP

 

Har et Radeon 4350 kort, tilkoblet en Sony Bravia KDL46V5500.

 

Har kun testet med en Blu-ray film. Men etter att intro og meny er ferdig, stopper det med en melding om ett eller annet angående copyright, og får forslag om å bruke analog kabel istedet.

 

Tror både skjermkort og skjerm skal støtte HDCP, og har latt PowerDVD laste ned oppdateringer når jeg har blitt spurt.

 

Virkelig irriterende om dette ikke går uten AnyDVD HD eller lignende.

 

EDIT: Etter oppdatering av skjermkortdriveren var trøbbelet med HDCP borte :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...