Gå til innhold

Den store "ignorer DLF"-tråden


Shruggie

Anbefalte innlegg

Som de fleste her på P&S sikkert har fått med seg, har DLF-vepsene de siste månedene hatt en enorm tilstedeværelse på dette forumet, til min og andres store irritasjon. Siden det ikke fungerer å diskutere med disse folka, foreslår jeg at vi rett og slett ignorerer dem. De kommer uansett til å få under 1000 stemmer, og forsvinne før neste stortingsvalg, så det er ikke akkurat noen vits å behandle dem som et seriøst parti uansett.

 

Med andre ord: ikke svar på tråder eller innlegg skrevet av kjente DLF-ere.

 

Jeg skal selvsagt drikke min egen medisin, og gjør det samme selv.

Endret av tofagerl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden tråden ikke inviterer til diskusjon, tvert om faktisk, flyttes den til Oppslagstavlen.

 

På generelt grunnlag vil jeg si at jeg håper vi ikke får en bølge av slike ignore-kampanjer. Dette er et diskusjonsforum, det er liksom vitsen at ulike oppfatninger skal møtes til debatt. Føler man at en spesiell type debatt er meningsløs, står det en selvsagt fritt å la være å delta. Jeg gjør det faktisk ofte, men føler ingen trang til å fortelle om det til hele verden.

 

Å verve andre til det samme er litt kontra-produktivt i mine øyne. Start heller tråder om deres egne fanesaker enn for å kneble andre...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Synes det kan være lærerikt å diskutere med DLF'ere av typen Onar Åm. Han kommer med motargumenter som i større grad er begrunnet, i motsetning til enkelte av disiplene som i hovedsak bruker dårlige metaforer om saueflokker og utopier om voldsfrie samfunn.

Onar Åm konkluderte vel med at man i en eller annen grad må ha skatt for å sørge for et fritt politi og rettsvesen. Mulig jeg husker litt feil akkurat nå, men det kan søkes opp i en av hans DLF-tråder..

Lenke til kommentar

Onar er jo en reflektert ekstremist, som er langt mer produktiv enn en ureflektert ekstremist ;)

 

Presisering: Ikke at jeg ville stemt på ham, men han har faktisk noe å bidra med i "Den Store Debatten", altså den kontinuerlige debatten om hvordan landet skal styres. "Disiplene" som du kaller de, har jeg dog langt mindre respekt for.

Det er litt på samme måte som jeg har respekt for Siv Jensen og Carl I. Hagen, mens den gjengen med 17-årige FPUere fra Vestfold (jada, grov generalisering) som man sa før i tiden - helst burde sees og ikke høres.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Som de fleste her på P&S sikkert har fått med seg, har DLF-vepsene de siste månedene hatt en enorm tilstedeværelse på dette forumet, til min og andres store irritasjon. Siden det ikke fungerer å diskutere med disse folka, foreslår jeg at vi rett og slett ignorerer dem. De kommer uansett til å få under 1000 stemmer, og forsvinne før neste stortingsvalg, så det er ikke akkurat noen vits å behandle dem som et seriøst parti uansett.

 

Med andre ord: ikke svar på tråder eller innlegg skrevet av kjente DLF-ere.

 

Jeg skal selvsagt drikke min egen medisin, og gjør det samme selv.

 

Nå er jeg selv ikke noe DLF member...

Men dette innlegget sier mer om deg. Du ignorerer ting du ikke liker. Lukker deg inne i din egen verden, "jeg ser bare det jeg vil se", "jeg hører bare det jeg vil høre"..

Du respekterer ikke andre meninger.

Inntrykket jeg får av deg er useriøst ;)

Endret av investor
Lenke til kommentar

Det er vel mer det at DLF-diskusjonene alltid munner ut i "du har feil, dette systemet kommer til å funke <insert mange tilbakeviste påstander>" etc etc. Uansett hvor mange ganger man tilbakeviser noe, viser at det kanskje ikke fungerer sånn etc så får man bare tilbake "det kommer til å funke uansett". Kommunismen var lik i sin tid og det gikk til helvete. DLF samfunnet fungerer sikkert i teorien, men i praksis er det ganske nytteløst. Liberale tar aldri høyde for at mennesker er grådige av natur og egoistiske av natur og vi deler bare når vi er nødt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Siden det ikke fungerer å diskutere med disse folka, foreslår jeg at vi rett og slett ignorerer dem.

 

Nå har jeg ikke stemt DLF, men jeg regner meg som liberalist. Hvorfor mener du at det ikke går an å diskutere med liberalister? Så vidt meg bekjent har DLF meningene sine mer solid forankret enn de fleste andre partier.

 

DLF samfunnet fungerer sikkert i teorien, men i praksis er det ganske nytteløst. Liberale tar aldri høyde for at mennesker er grådige av natur og egoistiske av natur og vi deler bare når vi er nødt.

 

Hvis mennesket ikke vil dele med andre, hva får deg til å tro at de vil stemme på politikere som vil tvinge dem til å dele? Hva får deg til å tro at altruistiske politikere i det hele tatt eksisterer dersom mennesker ikke vil dele?

 

Det er nettopp folks egoisme liberalister tar høyde for, men i motsetning til sosialister ser liberalister på egoisme som positivt. Å handle i sin egen intresse i et fritt marked er til beste for alle.

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar
Siden det ikke fungerer å diskutere med disse folka, foreslår jeg at vi rett og slett ignorerer dem.

 

Nå har jeg ikke stemt DLF, men jeg regner meg som liberalist. Hvorfor mener du at det ikke går an å diskutere med liberalister? Så vidt meg bekjent har DLF meningene sine mer solid forankret enn de fleste andre partier.

 

Forankret i retorikk, dårlige analogier om voldtekt og Erasmus Montanus-logikk. Utover det så er ikke en dogmatisk forankring av overbevisninger akkurat det letteste å diskutere med. Det er jo bare å ta en titt i trådene til Onar Åm. Der voldtekt, vold, sammenligning av demokrati med gruppevoldtekt og forsvar av "nødvendig skatt" som innbrudd i en forsvarssituasjon som de hyppigste gjengangerene. For å ikke nevne andre av hans disipler som til tider kom med direkte trusler om å skyte alle som ville prøve å endre en nattvekterstat.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er håpløst å diskutere om man har vidt forskjellig virkelilghetssyn.

 

Liberalister er tilhengere av personlig frihet, mens sosialister ser på individet som et redskap for fellesskapet. Så lenge dette består, vil det være håpløst å diskutere. Men da er det denne grunnleggende uenigheten som er problemet, og ikke liberalistenes individualistiske filosofi i seg selv. I så fall må sosialistenes kollektivistiske filosofi dele skylda.

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...