Gå til innhold

Hvordan lager man pizza saus/tomat saus?


Siege

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har lyst å forbedre min evne til å lage pizza og lurte på om det er noen her som kan gi meg tips på pizza saus eller tomat saus. Den røde sausen som er først på deigen.

 

Takk på forhånd for alle svar.

 

Løk, hvilkøk, tomatpurè, hakkete tomater, oregano, basilikum, salt & pepper, sukker. Eventuelt andre krydde du liker.

Lenke til kommentar
Tusen takk, skal prøve det så snart jeg har alle ingrediensene :)

Når jeg skal miske alt dette sammen, skal jeg gjøre det på stekeovnen eller skal jeg bare gjøre det kaldt?

 

Sviss løk og hvitløk blank, putt i tomatpurèen og hakkete tomater. Kok dette i 10-15 minutter. Smak til med salt, pepper og andre krydder ;) lykke til

Lenke til kommentar

Italian seasoning hakkede tomater, tomatpuré, to fedd hvitløk, oregano, Pasta Rossa krydder (hvit gjennomsiktig kvern til 40-50 spenn), Chicken & Steak krydder (hvit gjennomsiktig kvern til 40-50 spenn), Chilli Explosion krydder (hvit gjennomsiktig kvern til 40-50 spenn)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Huff, triste svar.

 

Bacon kuttes i små staver/terninger, stekes i bittelitt olje på medium-sterk varme til fettet kommer ut. Senk varmen litt. En finhakket løk, to finhakkede selleristenger og en raspet gulrot surres i fettet, når løken er blank hiver du en boks hakkede tomater, et par teskjeer tomatpuré og en halv liter kjøttkraft oppi pannen. La dette koke sammen og reduseres (koke uten lokk) i en halvtime-time til konsistensen ligner på pizzasaus. Legg til en stavmixer og smak til med salt, pepper og sukker (og dette gjør du sist, siden mindre vann = konsentrert smak).

Lenke til kommentar
Hei, jeg har lyst å forbedre min evne til å lage pizza og lurte på om det er noen her som kan gi meg tips på pizza saus eller tomat saus. Den røde sausen som er først på deigen.

 

Takk på forhånd for alle svar.

 

Løk, hvilkøk, tomatpurè, hakkete tomater, oregano, basilikum, salt & pepper, sukker. Eventuelt andre krydde du liker.

Huff, typisk avansert-husmor oppskrift. Det høres kanskje bra ut, men resultatet er smakløst.

 

Jeg kan oppskriften på skikkelig pizzasaus, som jeg har lært av pizzabakere fra forskjellige steder i verden. Typen kommersiell saus som virkelig smaker. Men den er hemmelig ;)

Lenke til kommentar

Før i tida tilberedet man tomatsaus med tomater. Det er nettopp det jeg gjør.

 

Hurtigsaus (minst homemade):

- Hakkede hermetiske tomater (den Eldorado-boksen med basilikum og oregano er knall).

- Tomatpurrè

- Gjerne litt hvitløk hvis du har sansen for det.

 

Definitive homemade edition:

- Hakk opp tomater

- Kjør halvparten i blender med ønsket krydder.

- Bland sammen og smak til.

 

Pizzasausen skulle tilberedes kald før i tida. Denne idiotiske oppvarminga kom først inn i bildet med Toro, som faktisk våger å presentere komplett pizzafyll som en forhåndsvarmet ingrediens. Finnes det virkelig ingen paragrafer i straffeloven mot dette?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Den der må prøves! Fant den også på Olivers hjemmeside (med kommentarer). Betviler ikke den tomatsausen der et sekund, oppskriften kommer jo fra en italiener. Prøver meg på den i morgen, og erstatter bokstomater med ferske tomater. Er så utrolig svak for italiensk mat. Takk for tipset, ahpadt.

 

Edit; må legge til at parmesan i sausen gjør den litt mildere. Pleier å ha oppi en liten skvett med Tabasco også, alternativ chili.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...