Gå til innhold

ATI Radeon HD 5800-serie på trappene?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Typisk. Nå som jeg nylig har brukt penger på 4890 :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

5870 og 5870X2 tror jeg får enten 2x6 eller 1x8\1x6.

Tror nok Wheely har rett med at det er 5850 som har en.

Dette har jeg ventet på i hele sommer nå, er ikke lenge igjen nå til ytelse-testene kommer.....forhåpentligvis:)

Endret av Amanita Muscaria
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet
Hehe, kjent problem det der Egil. Kommer alltid noe nytt og spennende :)

mhm. Hadde man tenkt slik at man venter til det beste kommer hele tiden, så hadde man fremdeles sittet med sin Pentium R pc fra 95 _Å

Skrevet

Så sant så sant. I stedet for å "bare vente litt lengre" skal jeg heller (så fort ting blir sendt) sitte å lese om tester av i5 og 5xxx med min Phii 720 og HD4890 :D

Uansett skal dette bli svært spennende å følge med på!

Skrevet

Ja, det kommer alltid noe nytt og spennende. Den tingen som gjør det å være datainteressert (les: nerd) både utrolig spennende og utrolig kjipt...og ikke minst dyrt.

Er litt lettere skeptisk til den kjøleløsningen der halve utblåsningshullet er blokkert til fordel for en DVI-kontakt. Hadde det ikke vært bedre å skippe den DVI-kontakten helt? Et "problem" med de seneste Radeon-kortene har jo vært at de produserer mye varme, og å blokkere kjølingen hjelper jo ikke akkurat på dette... Men det kan jo være at de har fått ned strømforbruket (og dermed temp.) en god del, hvis én PCI-E-kontakt er en realitet. Er jo lov å håpe...

Skrevet
Skal du ha 3-skjerms oppsett nå, må du kjøpe en (ikke fult så dyr nå lengre) Matrox Triple-2-Go enhet, er litt dyrere hvis du får for den digiale versjonen.

Er vel strengt tatt også mulig å kjøre flere skjermer med flere skjermkort... gitt at man har flere pci-e-porter tilgjengelig.

Skrevet
Skal du ha 3-skjerms oppsett nå, må du kjøpe en (ikke fult så dyr nå lengre) Matrox Triple-2-Go enhet, er litt dyrere hvis du får for den digiale versjonen.

Er vel strengt tatt også mulig å kjøre flere skjermer med flere skjermkort... gitt at man har flere pci-e-porter tilgjengelig.

Gjør det det? :> Kjedeelig, jeg som bare sa ja til en skjerm når jeg kunne fått 3. Hadde vært litt morsomt med 3-skjerms oppsett, sånn på en måte iallefall :>

Skrevet (endret)

trodde dette var bilder av juniper og ikke 58xx?juniper skal erstatte 4770 om jeg har skjønt rett.

Endret av jallanissen
Skrevet (endret)

Simalarion: De så jo knøttsmå ut :wow:

jallanissen: Ser slik ut nå, ja. Skal oppdatere artikkelen når jeg kommer meg hjem.

Endret av WheelMan
Skrevet

Yay! Gledar meg til ytelsestest! :)

Men lurte på ein ting. I spesifikasjonslista stod det:

"* DL-DVI, DL-DVI, Displayport, HDMI"

Så det er snakk om 2x DL-DVI, sant? Ikkje at ein av dei er skrive feil? :hmm:

Skrevet (endret)

Grunnen til at G300 ikke har kommet er nok problemene med 40nm prosessen. De får ikke laget nok GPU'er som er av god nok kvalitet har jeg lest.

Endret av Betroz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...