Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gift og barn med utvist asylsøker.


Gjest Guest_trine_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Derfor kan hun like godt flytte dit barnefaren er fra, som at han skal komme rekende hit.

Men som sagt tidligere i tråden, har hun selvsagt valgt seg en som kommer fra et kaotisk og krigsherjet land. En norsk kvinne som er vant til oppvaskmaskin og tørketrommel vil nok ikke frivillig flytte et slikt sted. Som sikkert er både fattigslig og farlig. Situasjonen er ganske umulig, derfor bør både jenter og gutter advares mot å havne i en tilsvarende situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg blir skremt med tanke på den holdningen som fremkommer i de siste innleggene her.

 

Har dere virkelig blitt så til de grader avstumpet at dere må komme her og trampe på følelsene til en som gir uttrykk for å ha det tungt? Klarer dere ikke i det hele tatt å sette dere i andres situasjon og vise bare litt respekt?

 

Empati er en undervurdert egenskap. Hvis folk flest hadde en skapelig dose så hadde vi vært kvitt mye dritt i samfunnet.

 

Til OP:

 

Jeg skjønner godt at det kan føles ufattelig tungt og motløst når man havner inn i "mølla" der byråratiet maler i vei. Det er helt ufattelig hvor lite ansvar enkelte systemer tar når du ikke passer 100 % inn i deres systemer. Det virker som om det er bedre for dem å stå og se på at folk dør rundt dem enn å ta en sjanse og kanskje havne i en situasjon der man gjør noe feil i forhold til retningslinjene de skal følge.

 

Det hadde selvfølgelig vært flott å komme med en enkel løsning på dette til deg, men det er jeg redd at jeg ikke har. Tvert i mot så er dette ting som krever mye arbeid og ikke minst kunnskap for å endre på.

 

Mitt eneste råd blir derfor å stå på og kjempe videre med krum hals. Vi leser stadig om tilfeller der byråkratiet innrømmer feil og enkeltindividet serier. Lykke til!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har dere virkelig blitt så til de grader avstumpet at dere må komme her og trampe på følelsene til en som gir uttrykk for å ha det tungt? Klarer dere ikke i det hele tatt å sette dere i andres situasjon og vise bare litt respekt?

Avstumpet? Som jeg skrev tidligere, det er en trist og tårevåt historie, men det endrer ikke det faktum at vi må ha visse regler for hvem vi slipper inn i landet vårt. Hva med å vise litt respekt for landet vårt, som har tatt vare på henne hele livet og reddet barnet og hennes liv under fødselen? At hun vil ha barnefaren i nærheten er ikke det samme som at vi vil ha ham hit. Når han i tillegg har oppholdt seg ulovlig her i Norge og hun ikke tjener godt nok til å forsørge ham, så er det faktisk ikke annet enn sannheten at jeg ikke er interessert i å fø på ham.

 

Det har ingenting med å vise respekt å gjøre. Det er en kjip situasjon trådstarter er kommet opp i, men den er ene og alene hennes egen skyld. Det er ikke min skyld og heller ikke kongeriket Norge sin skyld, derfor er det heller ikke noen andre enn hennes oppgave å rydde opp. Hun står fritt til å flytte dit barnefaren bor, så hva er egentlig problemet?

 

Personangrepene kan du forresten holde for deg selv, anse deg selv som advart.

Lenke til kommentar

Det er lett å få medfølelse for Guest_Trine, som virker ganske alene og hjelpeløs. Likevel sier hun selv at hun var naiv og "hadde skylapper" da hun gjorde sine valg. Ingen av oss kan gjøre disse valgene om igjen for henne... Forøvrig virker det som hun ser mannen som sin store kjærlighet, så da kan hun ikke se på ekteskapet som noen tabbe heller.

Lenke til kommentar
Det er lett å få medfølelse for Guest_Trine, som virker ganske alene og hjelpeløs. Likevel sier hun selv at hun var naiv og "hadde skylapper" da hun gjorde sine valg. Ingen av oss kan gjøre disse valgene om igjen for henne... Forøvrig virker det som hun ser mannen som sin store kjærlighet, så da kan hun ikke se på ekteskapet som noen tabbe heller.

Selvsagt er det lett å få medfølelse med GT, men det er nå en gang slik at systemet skal være objektivt. Det kan ikke ta hensyn til hvem som har den tristeste "sob storyen". For at systemet skal være rettferdig så må det være kynisk. Hvis det er slik at det er bare å unge med en norsk dame for å få opphold her i landet, så kommer vi til å se en kraftig oppblomstring av slike saker. Ja, det er kanskje vanskelig å forstå, men så kynisk og utspekulert er det faktisk mange som er. Når denne mannen har vist at han ikke er til å stole på, ved å bryte reglene vedrørende asyl/innvandring tidligere, så kunne jeg ikke blitt mer enig i avgjørelsen til UDI.

 

Og bare for å gjøre det klart, hvilken asylsøker er det som ikke har hatt det forferdelig, eller er i en vanskelig situasjon? Vil det si at vi skal åpne grensene våre og la dem strømme på?

Lenke til kommentar
*masse*

 

Personangrepene kan du forresten holde for deg selv, anse deg selv som advart.

 

Personangrep? Advart? Hadde jeg kalt deg en idiot så hadde det vært et personangrep. Det å konstatere at dere ikke viser spesielt mye empati er vel bare å konstatere fakta. Folk som skriver "anse deg selv som advart" på et nettforum bør ta en realitycheck. Dette er en diskusjon, ikke skolegården i åttendeklasse...

 

Mitt poeng var, og er; selv om dere er i mot fri innvandring og mener at OP bør være takknemlig for at hun er født norsk, så behøver dere ikke å fremme dette i akkurat denne tråden der det er åpenbart at det er det motsatte av hva OP faktisk ønsker seg.

 

Men for all del. Norge er et fritt land. Jeg ytrer min mening som dere ytrer deres.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Han er ikke det. Derfor kan hun like godt flytte dit barnefaren er fra, som at han skal komme rekende hit.

 

Og så?

Hun er, og med det at hun er følger det også noen rettigheter med. Selv om du vil frata alle som ikke deler din spinville "logikk".

 

Du tror vel ikke det å være norsk statsborger gir hvem som helst rett til å invitere hele Afghanistan hit..

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at det er bare å få unge med en norsk dame for å få opphold her i landet, så kommer vi til å se en kraftig oppblomstring av slike saker.

Disse to er faktisk gift også... Men er enig i at Norge er et for lite land til å slippe inn alle fremmedkulturelle som vil flytte hit.

Bare at et barn skal ha en forelder i hvert sitt land er i grunnen et idiotisk opplegg. Hva har dette å si for guttens psykiske helse? Kan være at den psykiske helsa blir ødelagt av det. Og da har Norge tapt mange penger.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at det er bare å få unge med en norsk dame for å få opphold her i landet, så kommer vi til å se en kraftig oppblomstring av slike saker.

Disse to er faktisk gift også... Men er enig i at Norge er et for lite land til å slippe inn alle fremmedkulturelle som vil flytte hit.

Bare at et barn skal ha en forelder i hvert sitt land er i grunnen et idiotisk opplegg. Hva har dette å si for guttens psykiske helse? Kan være at den psykiske helsa blir ødelagt av det. Og da har Norge tapt mange penger.

 

Det har ikke noe mer og si for denne gutten enn det har noe og si for et hvilket som helst annet barn som har foreldre som ikke bor ilag.

 

Forsåvidt enig med NikkaYoichi på alle punkter.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Du tror vel ikke det å være norsk statsborger gir hvem som helst rett til å invitere hele Afghanistan hit..

 

Nå tror jeg ikke innleggstarter var særlig lysten på å komme deg i møte med dine seksuelle preferanser med en gangbang med afghanere "only".

 

Hva har dette med sex å gjøre?

 

For en merkeverdig tolkning.

Lenke til kommentar
Han er ikke det. Derfor kan hun like godt flytte dit barnefaren er fra, som at han skal komme rekende hit.

 

Og så?

Hun er, og med det at hun er følger det også noen rettigheter med. Selv om du vil frata alle som ikke deler din spinville "logikk".

Hun har også noen plikter, i denne sammenhengen er det evnen til å forsørge vedkommende. Siden hun ikke er i stand til det, så mister hun også retten til familiegjenforening.

 

I tillegg var det hennes valg å få barn med en som ikke hadde norsk statsborgerskap, hun valgte også å gifte seg med vedkommende. Hun bør derfor også være voksen nok til å forstå og ikke minst ta ansvar for konsekvensene. Siden mannen er ansett som kriminell i Norge, da han har oppholdt seg ulovlig her og hun ikke tjener godt nok til å forsørge ham, så har han ingenting her å gjøre. Hvor hans ulovlige opphold her veier tyngst.

 

Dette kan da virkelig ikke være så vanskelig å forstå? Og hvilken spinnvill "logikk" er det du hinter til? Er det Norges Lover du sikter til? For lovverket er klinkende klart på dette området.

 

 

Bare at et barn skal ha en forelder i hvert sitt land er i grunnen et idiotisk opplegg. Hva har dette å si for guttens psykiske helse? Kan være at den psykiske helsa blir ødelagt av det. Og da har Norge tapt mange penger.

Dette burde moren til barnet tenkt på FØR hun fikk barn med en som ikke hadde oppholdstillatelse i Norge. Når hun så valgte å få barn med vedkommende, så får hun heller flytte dit barnefaren bor - fremfor å forvente at jeg skal fø på faren til barnet hennes. Jeg er ikke interessert i å fø på en kriminell. Han er faktisk regnet som kriminell, da han tidligere har opphold seg ulovlig i Norge. Han har ingenting her å gjøre, siden faktum er slik det er.

 

Dette har ikke noe med respekt å gjøre, det er rett og slett slik Norges lovverk er, heldigvis.

Lenke til kommentar
*masse*

 

Personangrepene kan du forresten holde for deg selv, anse deg selv som advart.

 

Personangrep? Advart? Hadde jeg kalt deg en idiot så hadde det vært et personangrep. Det å konstatere at dere ikke viser spesielt mye empati er vel bare å konstatere fakta. Folk som skriver "anse deg selv som advart" på et nettforum bør ta en realitycheck. Dette er en diskusjon, ikke skolegården i åttendeklasse...

 

Mitt poeng var, og er; selv om dere er i mot fri innvandring og mener at OP bør være takknemlig for at hun er født norsk, så behøver dere ikke å fremme dette i akkurat denne tråden der det er åpenbart at det er det motsatte av hva OP faktisk ønsker seg.

 

Men for all del. Norge er et fritt land. Jeg ytrer min mening som dere ytrer deres.

 

-KJ

 

Skjønner ikke helt hvordan du klarer å skrive at blandt annet NikkaYoichi ikke viser empati. Du må ikke forveksle empati med sympati. Ut fra trådstarters første innlegg klarer jeg enkelt å sette meg inn i hennes valg og følser som har endet opp i en fortvilt situasjon, det er å ha empati. Å ha sympati med henne er noe annet som utvikles av empati, men det er ingen som helst automatik i det. Som sagt har jeg empati med trådstarten, men jeg er en kynsik gammel kald jævel som alldri ville tatt de samme valgene som trådstarten (ikke når jeg var 26 heller), så da utvikler jeg heller ikke sympati som en emosjonell samhørighetsfølelse med trådstarter. Alle myndige personer i Norge må ta ansvar for konsekvensene av sine egne valg. Det er greit at man er uenige i lover og regler, men det er faktisk disse lovene og reglene som gjør at Norge er godt land å bo i. Det er de samme lovene og reglene vi gjennom vår stemmerett kan være med på bestemme. Hvis ikke det er nok for enkelte så kan de gå inn i politiken for å prøve få frem sine ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...