Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gift og barn med utvist asylsøker.


Gjest Guest_trine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_trine_*
Jeg er mot abort, så mener det er bra at du bar fram barnet. Vet ikke hvor stor betydning det har at man står fram med navn og bilde, men et bilde gjør jo at folk fatter større sympati for en. Synes det stadig står fram noen på TV2-nyhetene med belastende livshistorier, og som du sier har du egentlig ikke gjort noe galt. Av og til er det noen på TV som er anonyme, som får skyggelagt ansiktet og fordreid stemmen. Får se hvilken respons du får fra media. Men det går også an å fortelle sin historie til lokalavisen.

 

Til slutt - er du helt sikker på at mannen din vil godta at du jobber mye, mens han handler mat, vasker gulv og passer barn? Vil han ikke få problemer med dette i lengden i forhold til hjemlandets kultur, som sikkert skiller mellom mannsarbeid og kvinnearbeid?

 

Husk at vi allerede har vært samboere en god stund. Ja han ville i grunn gjort det meste. Det landet han kommer fra har igrunn svært god holdning til kvinner. vi delte alt fiftfifty når vi bodde sammen da for å si det sånn. Han må forsåvidt gjøre det meste hvis jeg skal være den eneste som jobber en periode, men erfaringen min med han er at det ikke er noe problem :) Han er kanskje ikke så flink til å vaske eller fult så nøye som meg, men det tror jeg mere er et mannsproblem en et problem som er på grund av at han er utenlandsk. Jeg må også legge til at han er kristen ikke muslim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_trine_*
Sterk historie og du skal ha for at du legger ut om alt dette, selv om du er anonym. Blir rett og slett sjokkert over UDI og landet vårt. De nekter deg og la han flytte hit, men mullah krekar, han kan bo her.

 

Takk for det!!!

Det er deilig å høre at det i hvertfall er en til der ute som ser paradoksene i dette. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Espen_*

Heisan.

 

Jeg har sittet å lest gjennom hele tråden nå, og vil bare si at jeg synes du har blitt utrolig dårlig og urettferdig behandlet. Absolutt ingen fortjener å gå gjennom noe slikt og det burde utvilsomt vært et apperat som ivaretok slike i din situasjon.

 

Det at NAV har kommet frem til at du ikke fortjener noen som helst støtte (etter at du har forklart situasjonen din) synes jeg er rett og slett motbydelig.

 

Har egentlig ikke så mange råd eller innspill, ettersom jeg har svært liten erfaring med disse tingene personlig. Men vil hvertfall si at jeg ble svært rørt da jeg leste historien din og jeg ønsker og håper alt det beste for deg i fremtiden.

 

 

Mvh,

Espen

Lenke til kommentar

Trine, jeg ble veldig rørt av historien din..

 

 

Orker ikke skrive et langr svar her.

 

Men jeg syntes du burde da historien din til media. nrk/tv2 hva som helst..

 

 

Er nesten heelt sikker på at de vil ta historien, og hvis de gjør det er det også stor sjanse for at UDI, NAV osv får fart på seg. det ser vi alltid.

 

 

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig lei meg når jeg leste innlegget ditt,er ikke greit å være i en så fortvilet situasjon som du er i. Anbefaler deg til å gå inn på nettstedet Freeforum101/kulturmøte. Det er et veldig aktivt forum med brukere som er gift/samboere/kjæreste med mennesker fra en anne kultur og mange er i samme situasjon som deg. Der kan du sikkert få mye støtte og informasjon fra folk som skjønner hva du går igjennom,skulle heller ikke forundre meg om noen er gift med en fra samme land som din mann :yes:. Stor klem fra meg:-).

Lenke til kommentar
Gjest Guest_trine_*
Jeg ble veldig lei meg når jeg leste innlegget ditt,er ikke greit å være i en så fortvilet situasjon som du er i. Anbefaler deg til å gå inn på nettstedet Freeforum101/kulturmøte. Det er et veldig aktivt forum med brukere som er gift/samboere/kjæreste med mennesker fra en anne kultur og mange er i samme situasjon som deg. Der kan du sikkert få mye støtte og informasjon fra folk som skjønner hva du går igjennom,skulle heller ikke forundre meg om noen er gift med en fra samme land som din mann :yes:. Stor klem fra meg:-).

 

Tusen tusen takk! Har lett og lett etter et sånt sted!

Det hadde vært utrolig befriende å snakke med noen som vet....

Jeg kjenner ingen andre. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_trine_*
Trine, jeg ble veldig rørt av historien din..

 

 

Orker ikke skrive et langr svar her.

 

Men jeg syntes du burde da historien din til media. nrk/tv2 hva som helst..

 

 

Er nesten heelt sikker på at de vil ta historien, og hvis de gjør det er det også stor sjanse for at UDI, NAV osv får fart på seg. det ser vi alltid.

 

 

 

Lykke til videre

 

Tusen takk for støtten!

Jeg prøver, men vi får se. Ønsker jo å være anonym så det blir kanskje ikke så enkelt? :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_tt_*

Veldig sterk historie du har her. Du har vertfall vågd og skrive om det her, da har du en begynnelse. nrk,tv2,tvn, er veldig greie når det kommer til og holde deg anonym vis det er det du ønsker. De kan vrenge på stemmen din, sladde fjes. eller filme med lys som lyser bakfra slik at du blir bare en skygge.

så vil anbefale deg på det sterke og snakke med noen av kanalen, gjerne mail hvor du forteller alt det som du har skrevet her. Du får stor kjangs for og få mannen din igjen til bake da. selv om at du ikke må ha forhøye forhåninger. Men du setter slike situasjoner i søkelyset, og det kan kanskje hjelpe andre i samme situasjon ;)

Lenke til kommentar

det kommer nok til å ordne seg. men det tar tid. kjenner noen som ventet i fem år, de fikk også forespeilet en maks tid på behandling av saken, på 8 mnd.... tok 3 år å behandling + to år å vente på at han kunne komme.

 

hvis du skiller deg vil du jo være bedre stilt økonomisk, men du vil da miste retten til familiegjenforening, fordi dere ikke er gift.. så det er egentli ikke en mulighet. og hvis dere gifter dere igjen rett før saken er ferdig behandlet vil det være tvil om ekteskapets ektehet...

 

er bare sånn de er. du kan ikke vurdere å flytte til sverige for en periode da? kanskje de er raskere?

Lenke til kommentar

Trine jeg blir helt paff når jeg før håre historien din, og blir skikkelig satt ut.

 

Det er utrolig leit å lese dette, og jeg kan med hånden på hjertet si at du har blitt svært dårlig behandlet av byråkratiet i Norge.

 

Jeg ville ha prøvet å skrive brev til vår kjære minister som har ansvaret for UDI, og kan sette press på denne saken.

 

Jeg skjønner at det kan være hardt å ta kontakt med media, men jeg vil sterkt anbefale deg å ta kontakt med TV2 eller NRK ang dette.

Media er verdens største makt ring, og hvis det er noen som kan hjelpe deg akkurat nå, så er det akkurat dette.

 

Til slutt og sist så er det du som bestemmer.

 

Jeg håper hellet snur og ender med deg!

Lenke til kommentar

Igår, eller kvelden før, var det en sak på Dagsrevyen om akkurat dette. En barnejurist klagde over at barnas rettigheter ble lite ivaretatt i forhold til gjenforening.

 

Det var hjemmeintervju med en familie fra Sri Lanka. Mora og flere barn var uten faren sin, for han fikk ikke komme hit fra Sri Lanka. Ei av de små døtrene var bare til å spise opp, noe såå yndig... "Alle de andre foreldrene er med på skoleavslutninger og ser teater. Jeg savner han sånn. Men jeg tror han kommer tilbake neste år".

 

Mora sa at hun tjente for lite, men at det var umulig for henne å tjene mer siden hun måtte ta seg av barna.

Deretter ble en representant fra UDI intervjuet. Han svarte på påstanden om at hensynet til barna ble oversett. Han sa at det var et viktig hensyn, men at de også hadde mange andre hensyn å ta... Andre regler osv.

Lenke til kommentar

Du har en rørende historie, men heldigvis er regelverket her i Norge klinkende klart på dette området. Med mindre du tjener godt nok til å forsørge barnefaren så har han ingenting her i Norge å gjøre, med mindre han er sikret jobb, slik at han kan forsørge seg selv. Det er trist at du ikke brukte prevensjon, men det er tross alt ditt valg.

 

Du snakker om at UDI straffer deg og ditt barn. Dessverre så er realiteten at du må ta ansvar for dine egne handlinger. Du gjorde en tabbe ved å ikke bruke prevensjon. Hvis du regner det at UDI ikke slipper inn alle og enhver, så vil jeg heller si at det ikke er riktig å straffe 4,5 millioner innbyggere fordi at du ikke klarte å bruke prevensjon og ønsker å ha barnefaren i nærheten. Ja, du vet at hvis han ikke har jobb, så er det oss skattebetalerne som må forsørge ham og da går det ut over alle innbyggerne i Norge.

 

Sorry TS, men sånn er den harde virkeligheten. Det er godt å høre at fødselen gikk bra, selv om det var skumle komplikasjoner, men ut fra det som er relevant så forstår jeg godt at UDI avslår søknaden. Og hvis det i tillegg er slik at vedkommende har opphold seg ulovlig i Norge tidligere, så er jeg faktisk veldig glad for at han ikke slipper inn i Norge på nytt.

Lenke til kommentar

Jo. Men vi må da være interesserte i at innvandrerbarna skal få en så god oppvekst som mulig, de som faktisk har en far bør egentlig få vokse opp sammen med faren sin.

 

Vi så f.eks. i rettssaken der somalierne satt og lo, at der var det bare mødre og venner til stede. Hvor var fedrene? Det har mye å si at fedrene er til stede og bryr seg i oppveksten. Dessverre er det ikke selvsagt at de bryr seg med hva barna gjør selv om de bor i samme hus, men det skaper jo ikke gode oppvekstforhold at faren ikke får komme til landet. Det er tvert imot psykisk terror overfor familien. Noe som kan føre til at barna får problemer senere i livet. Det er ikke billig å hjelpe flyktninger, uansett hvordan man snur og vender på det.

 

Man kan forresten spørre seg hvorfor mora og barna vil være i Norge når faren er i Sri Lanka. Hvorfor kan ikke alle bo i Sri Lanka? I reportasjen ble det ikke sagt noe om hvilken folkegruppe de tilhørte. Men det virket ikke som om de var livredde for at faren skulle bli arrestert, de var bare redde for at han ikke skulle få komme hit. Men reportasjen var jo kort.

Lurer på hvorfor mora og barna har fått opphold, men ikke faren. Man skulle tro at de tilhører samme folkegruppe.

Lenke til kommentar
Jo. Men vi må da være interesserte i at innvandrerbarna skal få en så god oppvekst som mulig, de som faktisk har en far bør egentlig få vokse opp sammen med faren sin.

 

Det burde vedkommende tenkt på FØR hun fikk barn med en som ikke har oppholdstillatelse. Det er ikke Norge sitt ansvar å ta ansvar for hennes uansvarlighet. Hun bør derfor, om bekymringen er at barnet skal vokse opp uten sin far, søke hjemlandet til barnefaren om familiegjenforening, slik at hun kan ta med seg barnet sitt å flytte dit. Det er hennes ansvar å rydde opp, ikke staten Norge. Slike tåredryppende historier påvirker ikke regelverket i Norge, heldigvis.

Lenke til kommentar
Det burde vedkommende tenkt på FØR hun fikk barn med en som ikke har oppholdstillatelse. Det er ikke Norge sitt ansvar å ta ansvar for hennes uansvarlighet. Hun bør derfor, om bekymringen er at barnet skal vokse opp uten sin far, søke hjemlandet til barnefaren om familiegjenforening, slik at hun kan ta med seg barnet sitt å flytte dit. Det er hennes ansvar å rydde opp, ikke staten Norge. Slike tåredryppende historier påvirker ikke regelverket i Norge, heldigvis.

 

At du anser ting som uansvarlig har ingenting med saken å gjøre. Hun er norsk statsborger. Og det bør holde for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...