Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

N900 skjønner jeg ikke helt kontra N97,men med en ubrukelig skjerm(alt som blir oppskrapet) og mangel på noe så enkelt som mms(mente jeg leste det) så faller denne fulltendig gjennom

Touch Hd2 vurderer jeg forsåvidt men denne skal prøves først, hater windows sitt opr system så får finne ut hva 6.5 gjør bedre enn forgjengeren

Også spent på kamera og a2dp delen som tidligere har vært totalt ubrukelig på htc/windows telefoner

Omnia Hd er og blir det beste du får tak i i dag,men bruker du Onecall så funker ikke telefonen opp mot dem

Grunn? Du mister nettopperatør 10 ganger i uken, ikke er det feil på telefon(service 3 ganger) og 3 nye sim kort fikk jeg(bla 1 spesielt rettet mot samsung) uten at det hjalp, men telefonen var RÅ.

Jeg solgte den og ny kjøper har heller ingen problemer så jeg klandrer igjen Onecall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N900 skjønner jeg ikke helt kontra N97,men med en ubrukelig skjerm(alt som blir oppskrapet)

Greit om du faktisk backer opp uttalelsene dine ... Skjermen på N900 er ikke noe dårligere enn alle andre resistive skjemer. Heller tvert i mot.

 

og mangel på noe så enkelt som mms(mente jeg leste det) så faller denne fulltendig gjennom

Den mangler ikke støtte for MMS, men den blir ikke shippet med MMS-software. To forskjellige ting.

Lenke til kommentar
N900 skjønner jeg ikke helt kontra N97,men med en ubrukelig skjerm(alt som blir oppskrapet)

Greit om du faktisk backer opp uttalelsene dine ... Skjermen på N900 er ikke noe dårligere enn alle andre resistive skjemer. Heller tvert i mot.

 

 

og mangel på noe så enkelt som mms(mente jeg leste det) så faller denne fulltendig gjennom

Den mangler ikke støtte for MMS, men den blir ikke shippet med MMS-software. To forskjellige ting.

 

 

nei, ikke dårligere enn andre resitive,men har mann hatt kapasativ så skal det mye til for å gå tilbake.....En ripesikker glassplate er et av MINE krav til mob

En skjerm du er 100% avhengig av å teipe opp med allslags plast kommer ikke på mi liste igjen....(for å hindre riper og drit)

 

Dette med mms mente jeg at jeg hadde lest her i forumet, flott at den KAN støtte men LATTERLIG nok ikke leveres med....som med Iphone da de i sine 2 første versjoner mest var til pynt

 

Men alt i alt har jeg nok ikke satt meg inn i forskjellen på denne og N97(om det er noen)

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
N900 skjønner jeg ikke helt kontra N97,men med en ubrukelig skjerm(alt som blir oppskrapet)

Greit om du faktisk backer opp uttalelsene dine ... Skjermen på N900 er ikke noe dårligere enn alle andre resistive skjemer. Heller tvert i mot.

 

 

og mangel på noe så enkelt som mms(mente jeg leste det) så faller denne fulltendig gjennom

Den mangler ikke støtte for MMS, men den blir ikke shippet med MMS-software. To forskjellige ting.

 

 

nei, ikke dårligere enn andre resitive,men har mann hatt kapasativ så skal det mye til for å gå tilbake.....En ripesikker glassplate er et av MINE krav til mob

En skjerm du er 100% avhengig av å teipe opp med allslags plast kommer ikke på mi liste igjen....(for å hindre riper og drit)

 

Dette med mms mente jeg at jeg hadde lest her i forumet, flott at den KAN støtte men LATTERLIG nok ikke leveres med....som med Iphone da de i sine 2 første versjoner mest var til pynt

 

Men alt i alt har jeg nok ikke satt meg inn i forskjellen på denne og N97(om det er noen)

 

N97 og N900 er og blir totalt forskjellige enheter, så er vel ikke store sammenligningsgrunnlaget bortsett fra at begge er mobiltelefoner.

 

At ikke MMS er SW støttet er pussig ja. Men nå er det jo sånn at dette ikke er noe som er vanskelig å fikse på. Med iPhone var vel dette et større problem enn det blir på N900.

 

Maemo er linux, så jeg ser ikke at det skal ta lange tiden før MMS er på plass. Tviler faktisk på at noen rekker å klage over det før det er på plass =)

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det hovedsakelig bare telefondelen som kan brukes i både loddrett (portrait mode) og vannrett modus. Men det er fritt opptil hvert enkelt program om de vil støtte begge. Nokia jobber iallfall med en oppdatering som skal få til en noe mer gjennomført portrait mode gjennom større deler av os'et. Planlagt dato for oppdateringen er rundt årsskiftet.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Akkurat nå er det hovedsakelig bare telefondelen som kan brukes både i loddrett (portrait mode) og vannrett. Men det er fritt opptil hvert enkelt program om de vil støtte begge. Nokia jobber iallfall med en oppdatering som skal få til en noe mer gjennomført portrait mode gjennom flere deler av os'et. Oppdateringen er planlagt rundt årsskiftet.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Akkurat nå er det hovedsakelig bare telefondelen som kan brukes både i loddrett (portrait mode) og vannrett. Men det er fritt opptil hvert enkelt program om de vil støtte begge. Nokia jobber iallfall med en oppdatering som skal få til en noe mer gjennomført portrait mode gjennom flere deler av os'et. Oppdateringen er planlagt rundt årsskiftet.

 

Takk for svar! :)

Bare hyggelig! Anbefaler å sjekke innom talk.maemo.org hvis noen er interessert i mer informasjon.

Lenke til kommentar
En ting som slo meg bare; Siden N 900 er en så kraftig mobil som den er, og nettleseren støtter det meste som er på nettet, så er det vel gode sjanser for at en kan bruke google docs her?

 

Gode sjangser :) De kjørte Google Wave på den.

 

Isåfall er det et garantert kjøp fra min side! Godt tastatur, kjapp cpu+gpu og gratis Office, med dine dokumenter tilgjengelig overalt er enkelt og greit epic win. Dette må være helt perfekt for studenter, og andre som skriver mye. Tenk, du sitter på toget hjem fra ett eller annet sted, og får noen ideer til en stil du holder med. Du blar opp mobilen din, kobler deg raskt til google docs, og skriver litt på stilen du starta på på skolepcen dagen før. Så kommer du hjem, og fortsetter på stilen fra pcen, uten å måtte klusse med å overføre dokumenter og notater fra mobilen.

Lenke til kommentar
En ripesikker glassplate er et av MINE krav til mob

 

Heller en som tåler å bli mistet i bakken en gang uten å knuse imo. Om n900 sin skjerm tåler det samme som n97 sin ser jeg ingen problemer. Har ikke en eneste ripe i min og har mistet den i bakken utallige ganger. (uten noen form for besykttelse heller)

Lenke til kommentar
En ripesikker glassplate er et av MINE krav til mob

 

Heller en som tåler å bli mistet i bakken en gang uten å knuse imo. Om n900 sin skjerm tåler det samme som n97 sin ser jeg ingen problemer. Har ikke en eneste ripe i min og har mistet den i bakken utallige ganger. (uten noen form for besykttelse heller)

Må hive meg på denne, spesielt etter å ha lest hvor mange iphones som faktisk havner til reperasjon (Jeg mener, flere iphones til reperasjon enn alle andre mobiler tilsammen...)

Lenke til kommentar

Er skjermen på den i lik størrelse på iphone eller ikke? har lyst på en mobil som har skjerm i lik størrelse på iphone.

 

Om ikke den kommer ut snart nå så går jeg for iphone eller HTC (har ikke bestemt meg hvilken jeg skal ha). Dem bare utsetter og usetter. Er ganske sikker på at det blir utsatt ogjen til jul.

Lenke til kommentar
Er skjermen på den i lik størrelse på iphone eller ikke? har lyst på en mobil som har skjerm i lik størrelse på iphone.

 

Om ikke den kommer ut snart nå så går jeg for iphone eller HTC (har ikke bestemt meg hvilken jeg skal ha). Dem bare utsetter og usetter. Er ganske sikker på at det blir utsatt ogjen til jul.

 

Skjermen er like stor, men har bedre oppløsning enn hva iPhone har. iPhone har 320 x 480 piksler, mens N900 800 x 480 piksler. Jeg annbefaler deg å vente, da spesielt med tanke på at du vurderer å kjøpe iPhone og HTC (tror og håper du vurdere en Android telefon). For din del vil det da stå mellom tre OS og etter hva jeg har erfart er Android bedre enn iPhone OS, noe Maemo sannsynligvis også er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...