Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er det mykje interessant lesnad for deg som ventar på Nokia N900:

 

http://my-symbian.com/other/preview_n900.php

Svært god artikkel. Gleder meg virkelig til denne telefonen, håper utviklere av software hopper på denne

 

Ja, konge-preview. Men er skeptisk til noen av disse negative tingene som nevnes i oppsummering. Uff :( Jeg er så kresen, nå kanskje det ikke blir denne telefonen likevel, hehe

Lenke til kommentar
Her er det mykje interessant lesnad for deg som ventar på Nokia N900:

 

http://my-symbian.com/other/preview_n900.php

Svært god artikkel. Gleder meg virkelig til denne telefonen, håper utviklere av software hopper på denne

 

Ja, konge-preview. Men er skeptisk til noen av disse negative tingene som nevnes i oppsummering. Uff :( Jeg er så kresen, nå kanskje det ikke blir denne telefonen likevel, hehe

 

 

 

 

BTW. Det er jo rett og slett helt jævlig at man bare har to ulike profiler å velge mellom? Man har ikke en gang muligheten til å lage egne eller redigere disse? Må jo nødt til å være en feil i softwaren..

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at dette er en dårlig telefon, men jeg anbefaler dere Omnia HD istedet =)

 

Hehe. Regner med du har prøvd N900 da i og med at du kan anbefale Omnia HD over den?

Ikke vær frekk.

 

Er da ikke frekt, men man kan ikke anbefale en av to mobiler, uten å ha prøvd begge, eller sitte med all kunnskapet om begge, det sier seg jo selv :)

 

 

Er forholdsvis lite nytt av info som har kommet om N900. Men jeg ser at en del av de bekymringene har angående mangler osv blir avvist etterhvert som tiden går.

Java støtte er jeg usikker på, og MMS støtten har jeg fortsatt ikke hørt mer om, men som nevnt tidligere, så skal ikke dette være noe problem å implementere via software etter hva jeg har forstått :)

Lenke til kommentar
Hmm bytte ut iPhonen med denne tro. Siden det er linux er det jo et håp om at man får gjøre som man vil med telefonen sin :)

 

Ja jeg tror slettes ikke det vil bli mangel på å gjøre denne mobilen personlig!

Eneste jeg er veldig spent på er hvor mange det blir som kaster seg på Maemo bølgen og lager spennende applikasjoner og spill til denne. For det er ikke begrensninger på denne telefonen i allefall!

 

Så håper på en innholdsrik appstore! :)

 

Har mine tvil på at 15/10 stemmer jeg da.. Men hadde vært digg om denne kom snart! Vil se på en irl!

Lenke til kommentar
WHAT??? :blink:

 

no Java support, even just Java MIDP

no MMS support.

 

http://my-symbian.com/other/preview_n900.php?page=4

 

Grunnen det ikke var java på den er for det var en beta version av mozilla.

Den får både full flash og java på endelig version.

 

Den har også mulighet til å sende MMS men nokia har ikke laget somftwaren selv, så det kommer ikke med det første.

Jeg regner med communityet kommer til å lage til noe ettervert, samme som med FM radiosenderen.

 

For de som er skeptisk til programvaren kan jeg si det er veldig enkelt å porte programmer fra fx symbian, og alle mobilspill som lages i dag er laget på samme OpenGL versionen så dette er også enkelt å porte, så vi kan regne med at de fleste Iphone spill kommer til å bli portet til Maemo også.

Endret av Darwinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...